Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MacWorld-appen


xeric

Rekommendera Poster

Har sett några trådar innan med folk som önska en uppgradering av MacWorld-appen. Speciellt nu när iPhone5 har kommit med längre skärm osv. Hur som helst - när jag var uppe hos min mamma några veckor för ett tag sen så blev det en hel forum via MW-appen. Är ganska mycket som inte verkar vara översatt. Det kanske var bråttom då den skulle lanseras? Här är en del av det jag såg.

 

 

När man kikar i en tråd el kategori, så är "tillbakalänkarna" på Engelska. "« Home". Eller "« Back to Papperskorgen". Även inläggsinformationen: "Last post on <tid> by <person>". :)

 

post-64246-009313500 1349713290_thumb.jpg

 

 

- - -

 

När man klickar fram menyn, fanns det ett par rader till där.

 

post-64246-093857000 1349713558_thumb.jpg

 

 

- - -

 

"Prev" & "Next"

post-64246-093118300 1349713616_thumb.jpg

 

 

- - -

 

Sen var det det där med Fullversionen av forumet.

 

post-64246-048706100 1349713707_thumb.jpg

 

När man klickar på "Full Version" och det "vanliga" forumet laddas in. Jag skulle tycka att det var bra om det fanns en tillbakalänk till mobilversionen igen. För när man väl är inne på normalversionen kan man inte komma tillbaka. Även om man väljer "Stäng forumet" och sen går till forumet igen så ligger fullverisonen kvar. Man får stänga appen helt och starta om den igen. Då funkar det.

 

 

Sen är det väl några som skrivit tidigare att appen krashar lite då och då. Det hände väl kanske 2-3ggr under ≈ 3 veckor. Inget som störde i a f.

 

 

Annars tycker jag appen funkar riktigt bra. :ThumbsUp: Saknar eg bara "+knapparna" i inläggen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Instämmer, skulle vara trevligt med en liten update! Speciellt det där med Fullversion saken, har hänt att jag råkat klicka på den och då måste man stänga av appen och starta om vilket är lite störande. Sen att vissa saker är på engelska är väl ingen direkt större sak men det vore ju trevligt att ha allt på svenska ;) Annars är det en väldigt bra app! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Har sett några trådar innan med folk som önska en uppgradering av MacWorld-appen. Speciellt nu när iPhone5 har kommit med längre skärm osv. Hur som helst - när jag var uppe hos min mamma några veckor för ett tag sen så blev det en hel forum via MW-appen. Är ganska mycket som inte verkar vara översatt. Det kanske var bråttom då den skulle lanseras? Här är en del av det jag såg.

 

 

Upptatering är på g, både av appen och forumet och det nya forumet kommer även komma mobilanvändare till gagn.

 

Jag ska kolla på översättningarna, det där är jag som är så van att köra mitt system på engelska att jag inte alltid tänker på att språket är blandat i bland.

 

Men när det gäller att byta mellan fullversionen och mobilversionen så kan du göra det även i dag. Om du är på fullversionen av forumet, oavsett om det är i mobilen eller på datorn, så finns det en liten meny längst ner till vänster på sidan, där det normalt står "MacWorld 2.0" (bredvid menyn där det står "svenska"). Där kan du växla till IP.Board Mobile istället så kommer du tillbaks till den mobilanpassade sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Nu tror jag att jag har översatt engelskan på alla ställen du hittade. Säg till om det finns fler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar som tidigare att forumet ska känna igen om jag är på en mobil enhet (iOS) eller en dator och därmed automagiskt skicka mig till mobile mode eller standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Önskar som tidigare att forumet ska känna igen om jag är på en mobil enhet (iOS) eller en dator och därmed automagiskt skicka mig till mobile mode eller standard.

 

Men det gör det väl? Det fungerar för oss i alla fall. Kör du vanliga Safari på din telefon eller någon alternativ webbläsare?

 

Om du däremot har gått in med mobilen och klickat på "Full Version" så sparas ändringen men det går att växla tillbaks enligt instruktionerna ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det gör det väl? Det fungerar för oss i alla fall. Kör du vanliga Safari på din telefon eller någon alternativ webbläsare?

 

Om du däremot har gått in med mobilen och klickat på "Full Version" så sparas ändringen men det går att växla tillbaks enligt instruktionerna ovan.

Standard Safari. Men om jag går in via datorn och kikar på forumet i standardläge, så måste jag byta tema själv när jag går in via iPhone eller iPad. Vore smidigt om jag automatiskt hamnade i mobilläge när jag kommer från en mobil enhet.

 

Edit: testar nu och det verkar faktiskt som det lirar. Bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Standard Safari. Men om jag går in via datorn och kikar på forumet i standardläge, så måste jag byta tema själv när jag går in via iPhone eller iPad. Vore smidigt om jag automatiskt hamnade i mobilläge när jag kommer från en mobil enhet.

 

Edit: testar nu och det verkar faktiskt som det lirar. Bra!

 

Konstigt. Forumet är inställt på att reagera på iPhonens user agent och automatiskt skicka dig till mobilsidan om du inte valt bort det själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt. Forumet är inställt på att reagera på iPhonens user agent och automatiskt skicka dig till mobilsidan om du inte valt bort det själv.

Fast det funkar alltså nu, se ovan. Men bara för iPhone, med iPad kommer jag till samma tema som jag har på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptatering är på g, både av appen och forumet och det nya forumet kommer även komma mobilanvändare till gagn.

Vad spännande. "Nya forumet..." Som i ny version eller ny/annan forummjukvara? (phpbb, vbulletin, vanilla osv)

 

Jag ska kolla på översättningarna, det där är jag som är så van att köra mitt system på engelska att jag inte alltid tänker på att språket är blandat i bland.

 

Men när det gäller att byta mellan fullversionen och mobilversionen så kan du göra det även i dag. Om du är på fullversionen av forumet, oavsett om det är i mobilen eller på datorn, så finns det en liten meny längst ner till vänster på sidan, där det normalt står "MacWorld 2.0" (bredvid menyn där det står "svenska"). Där kan du växla till IP.Board Mobile istället så kommer du tillbaks till den mobilanpassade sajten.

Aah... Bra! :yeahbaby:

 

 

 

Nu tror jag att jag har översatt engelskan på alla ställen du hittade. Säg till om det finns fler.

Gôtt..! Ser bra ut. Enda jag såg kvar var: "« Home" och "« Back to <avdelning>" uppe till vänster.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joel Westerholm

Vad spännande. "Nya forumet..." Som i ny version eller ny/annan forummjukvara? (phpbb, vbulletin, vanilla osv)

 

Det är en nyare version av den mjukvara vi kör i dag, så det är inte jättedramatiskt. Det mesta kommer kännas som förut. Men särskilt bakom kulisserna har det hänt en del så förhoppningsvis känns det snabbare och stabilare.

 

Gôtt..! Ser bra ut. Enda jag såg kvar var: "« Home" och "« Back to <avdelning>" uppe till vänster.

 

Bra, fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...