Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köp av Macbook Air. Klarar den tex. InDesign?


KnuteJ

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har varit utan en Mac ett tag och tvingats dra med en PC man får genom plugget, men nu orkar jag inte mer. Tänkte därför införskaffa mig en Macbook Air, alternativt en Pro, beroende på vad för respons jag får på detta inlägg.

 

Det jag undrar över är hur mycket en Air klarar. Det jag kommer att använda den till är till stor del bara slösurfande, mail, Facebook etc. Jag kommer dock även att använda den till program som InDesign, Photoshop osv. Att man redigerar en film eller så av det lite tyngre slaget är heller inte omöjligt. Så, räcker en en Air eller bör jag skaffa en Pro? Det jag spontant känner är att den lätt som en plätt skulle klara det, men samtidigt hör man hur vissa rekommenderar en Pro för att vara på den säkra sidan.

 

Kommentarer?

 

(För övrigt är jag ny här och om jag postar detta i fel tråd, mapp eller vad det heter så ber jag om ursäkt.)

 

/John

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Macbook Air 13" klarar Photoshop väldigt bra och helt utan problem har även redigerat några filmer i iMovie även det helt utan problem. Jag har en Macbook Air från 2012 med en i5 processor på 1.8 GHz, 128GB och 4GB RAM. Så du borde inte ha några problem! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...