Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ingen bluetooth eller Wifi efter uppgradering


brokentiara

Rekommendera Poster

Det finns ju otaliga rapporter om diverse Wifi-problem efter uppgraderingen till ios6, men är det flera som drabbats av att bluetooth också lagt av i samband med detta?

Alltsedan jag (eller snarare 3 Servicecenter) lade in 6.0 på min 3gs så säger sig blåtanden vara "inte tillgänglig" och Wifi-reglaget är grått.

 

Har testat alla steg på Apples egen felsökningslista, utan att något fungerat. http://support.apple.com/kb/TS1559

 

Frustration och besvikelse deluxe - inte direkt det här man hade förväntat sig av att "uppgradera". Känns som hela idén med en smartphone faller utan varken blåtand eller wifi.

Har heller ingen garantitid kvar utan det enda 3 kunde erbjuda var en utbytestelefon för 2150 kr. :(

 

Någon som har andra förslag på lösningar? Kan man t.ex. nedgradera igen och hoppas på att det kan ge resultat, som jag sett i andra forum? Hur gör man detta?

Tacksam för all input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att återställa alla nätverksinställningar?

 

Inställningar-allmänt-återställ-återställ nätverksinställn.

 

Annars kan det ju vara så att du har en av de som har en taskig lödning vid själva chippet.

Har aldrig testat detta själv men kolla denna video.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag har testat återställa alla nätverksinställningar flera gånger (och även Återställ alla inställning och Radera allt innehåll och inst.).

Tycker det verkar märkligt att det skulle vara ett hårdvarufel i och med att det hände precis vid uppgraderingen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...