Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sista avlysningsplats ljudböcker försvinner!


andrpers

Rekommendera Poster

Otroligt irriterande problem med Iphone 4S (iOS6). Gäller alla nedladdande ljudböcker från Itunes. Vid en tid utan avlyssning eller om jag t.ex lyssnat på musik emellan så "glömmer" Iphonen sista avlyssningsplats på talböken och börjar om från spår 1. Notera, böcker nedladdade från Itunes och ligger kategoriserade under "ljudböcker"

 

Är detta ett känt problem? Vad kan man göra för att få ordning på buggen?

 

Tacksam för hjälp

 

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem innan jag gjorde om mina ljudböcker till just ljudböcker i iTunes . När jag importerade dem så hamnade de under musik och då tappade jag var jag var i boken. Nu är de under Böcker i iTunes och då ligger de kvar där jag slutade lyssna på boken även om jag har lyssnat på musik där emellan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant. Använder egentligen aldrig Itunes. Laddar hem direkt till tel så kan inte svara på kategoriseringen annat än att de ligger fint placerade under "ljudböcker" på tel

 

Känns omständigt om man skall behöva mellanlagra i Itunes

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha. De ligger i gruppen Ljudböcker. Det gjorde inte mina. De hamnade under Musik. Då är det nog inte samma problem som jag hade. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns omständigt om man skall behöva mellanlagra i Itunes

 

Inte om man har en skiva och lägger in den i iTunes för att sedan få den på sin iPhone så man kan lyssna där.Jag missade från början att det bara gällde böcker nedladdade från iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte om man har en skiva och lägger in den i iTunes för att sedan få den på sin iPhone så man kan lyssna där.Jag missade från början att det bara gällde böcker nedladdade från iTunes.

 

 

Skillnaden mellan att importera från en skiva och köpa genom iTunes är att köper man kommer filerna i form av m4a och inte mp3 som dom blir när man importera.

Fördelen med att dom blir i m4a är att man kan spela musik utan att spelaren tappar bort var man är som den går om man har ljudböckerna i mp3 format.

För spelaren kan inte komma ihåg var man är på flera mp3 filer samtidigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan att importera från en skiva och köpa genom iTunes är att köper man kommer filerna i form av m4a och inte mp3 som dom blir när man importera.

Fördelen med att dom blir i m4a är att man kan spela musik utan att spelaren tappar bort var man är som den går om man har ljudböckerna i mp3 format.

För spelaren kan inte komma ihåg var man är på flera mp3 filer samtidigt.

 

 

 

Det är alltså det som inte fungerar i mitt fall ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså det som inte fungerar i mitt fall ;-)

 

 

Ja och det är verkligen konstigt och jag har inget konkret svar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skillnaden mellan att importera från en skiva och köpa genom iTunes är att köper man kommer filerna i form av m4a och inte mp3 som dom blir när man importera.

Fördelen med att dom blir i m4a är att man kan spela musik utan att spelaren tappar bort var man är som den går om man har ljudböckerna i mp3 format.

För spelaren kan inte komma ihåg var man är på flera mp3 filer samtidigt.

 

Ljudböcker skall ha filändelsen .m4b, inte m4a. Det är samma format men med rätt ändelse fattar iTunes att det är en bok och inte en musikfil och den ställer automatiskt in att komma ihåg var man var senast man lyssnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ljudböcker skall ha filändelsen .m4b, inte m4a. Det är samma format men med rätt ändelse fattar iTunes att det är en bok och inte en musikfil och den ställer automatiskt in att komma ihåg var man var senast man lyssnade.

 

Naturligtvis ska det vara m4b och det var det jag menade :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...