Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Deffekt iPhone 4S


pobben

Rekommendera Poster

Men HÄV köpet. Du går in i butiken i Kristianstad, säger att du vill häva köpet pga att telefonen var defekt vid leverans. Därefter går du ut ur butiken, återkommer en minut senare och säg att du vill köpa en ny telefon med tillhörande abonnemang som du nyss hade. Hur svårt kan det vara?

 

Sitt inte här och lipa nu utan bege dig till butiken och våga dig inte tillbaka till forumet utan rapport om att du fått en helt helt NY telefon. Seså! :utskallning:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säger som min gamla chef!

 

För att få sin vilja igenom, rätt eller fel, så stå på dej och räcker inte det så höj rösten utav bara helvete!

 

Funkar förvånansvärt ofta ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå in i butiken och säg direkt att du vill häva köpet. Gå inte på en massa snack om att det inte går eller att dom måste kolla med någon. Prata med butiskchefen direkt.

 

En liten hjälp på traven kan vara att hänvisa till Konsumentköplagen paragraf 28 och 29. I paragraf 28 står det tydligt att du har rätt till hävning av köp om avhjälpande av fel eller omleverans är till väsentlig olägenhet för köparen.

 

Gå heller inte på snacket om att dom måste få ett antal gånger på sig att återställa skada. Hänvisa till 28:an om att allt är en oangelägenhet och att du vill häva här och nu. Vi snackar om en telefon och det är bara med bestämdhet att säga att hela denna historien är jobbig för dig eftersom du står utan telefon och kan inte ringa eller bli nådd. Du har redan varit utan telefon ett tag och kan inte på något sätt tänka dig att vänta ännu längre.

 

Du kan heller inte tänka dig att få omleverans av en refurbished telefon. Detta är egentligen en begagnad telefon som dom troligtvis har bytt skal och batteri på. Innanmätet är däremot begagnat. Du har betalt för en ny Appleprodukt och skall också få en sådan, dessutom felfri? Kan du tänka dig en refurbished så kräv PRISAVDRAG på telefonen eller abonnemanget.

 

Säg att du eventuellt kan tänka dig en omleverans såtillvida att dom kan ge dig en ny telefon på direkten. Annars pengar tillbaka.

 

 

Kör hårt nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick lite hjälp av farsan. Efter några samtal med chefer och butikschefer har jag idag hämtat en helt ny telefon från hyllan i K-stad. Den är i nyskick och går inte att klaga på:) De i Kristianstad bad om ursäkt för att de skickat hem mig förra veckan. Skönt att det löste sig, och att jag slapp få en begagnad telefon från Anovo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...