Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPad 2 anslutningsproblem till skolans wifi


Tickaren

Rekommendera Poster

På vår skola så har vi fått egna användarnamn och lösenord för att få komma åt skolans wifi med telefoner och mobiler.

Men jag har aldrig fått det att fungera..

Det är dubbla inloggningar, en för själva wifi och en för att komma åt internet. (det andra kom upp när man uppdaterade en sida i ios5, men i ios6 kommer det upp en ruta efter att man har anslutit sig till nätverket i inställningar).

Jag har gjort nätverksåterställning om det var något problem där.

Jag har pratat med it supporten och de har inte blockerat mitt konto och systemet ska funka med iOS.

Är det någon som har ett tips på vad jag kan göra så blir jag otroligt glad!

 

Med vänliga hälsningar

En något irriterad Tickare ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma typ av problem med wifi från iphone4s till ipad2. Efter senaste uppgraaderingen till iOS 6 så tar det flera minuter innan iPaden är uppkopplad och jag kan se symbolen, dock är wifianslutningen så seg så det går inte att göra nånting.

 

Kör alltså över 3G från min iPhone med wifi-anslutning till ipad, vilket har gått jättebra ända fram till nu

 

Nån som vet nåt? vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt så brukar det vara att ansluta sig till accesspunkten i wifisettings sen gå till safari och ladda vilken sida som helst så borde man få upp inloggningen. Sen är det bara att logga in och sen ska det fungera. Blir man utloggad så får man göra om proceduren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...