Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Suger batteri


phreakii

Rekommendera Poster

Allting på och jag har lyssnat på ljudbok i 3h,kollat mail och FB i ca 1h. Installerat ett par uppdateringar och kollat så dom fungerade ca30min.

Har 90% av batteriet kvar och det är som vanligt.

Men det kanske ni tycker är för hög förbrukning?

 

Jag hade älskat ditt batteri. Mitt är tydligen väldigt mycket sämre. Har iofs bara laddat mitt batteri 2 gånger så det tar kanske ett par laddningar till innan det är igång ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Jag hade älskat ditt batteri. Mitt är tydligen väldigt mycket sämre. Har iofs bara laddat mitt batteri 2 gånger så det tar kanske ett par laddningar till innan det är igång ordentligt.

 

Ja jag har ingenting att klaga över när det gäller battertiden.

Men frågan är hur ni kam ha så dålig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ngn app hos mig som är buggig. Men det är ju nästan omöjligt att veta vilken isf.

 

Har du några platstjänster igång?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ngn app hos mig som är buggig. Men det är ju nästan omöjligt att veta vilken isf.

 

Har du några platstjänster igång?

 

Det enda jag stängt av är "Dela widget" i notisfönstret och Passbook i iCloud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Jag har rätt mycket avstängt. 85% kvar nu. Tappat 5% på 2 timmar utan att använda den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt en sak nu när jag är hemma och har kontakt med Wifi att procenten sjunker långsammare!!

Och ändå streamar jag en video Podcast till XBMC på en Mac Mini.

När jag kom hem hade jag ca70% kvar och nu efter 2.5h har det sjunkit till 62%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan funka, men rent logiskt ser jag ej varför. Litium-batterier har inget "minne" såsom nickelkadmium hade. Men värt att prova.

 

Du har helt rätt i att batterier av typen "Lipo" inte har något minne och kräver inte fullständiga i och urladdningar som gamla typen av batterier gör vilket många inte vet men däremot så behöver själva telefonen att man laddar batteriet fullt och sedan drar ur det mer eller mindre helt för att hårdvaran/mjukvaran ska kalibrera sej så den kan presentera rätt procent i displayen gentemot krämen som finns kvar i batteriet.

Den måste helt enkelt lära sej vad som är 0% och 100% och det är bara bra att tömma å ladda den fullt med nån timme extra i laddaren i månaden så den inte "tappar bort sej" och visar fel nivå på batteriet.

Är inte telefonen riktigt kalibrerad med nivån batteriet så kan den tex. visa att det bara är 5% kvar fast det egentligen är 25% kvar.Detta är mycket vanligt på Androidlurar men verkar inte vara lika vanligt på IPhone.

När jag fick hem IPhone 5 så va tiden på mitt batteri bedrövligt men det hjälpte att återställa telefonen som ny,synka tillbaka allt och tömma å ladda den fullt med ett par timmar extra i laddaren.

Nu har 5an bra batteritid men inte riktigt lika bra som min 4s.

 

Hoppas att det löser sej för er..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med batteriet och kan inte förstå hur det kan komma sig att det är sådan skillnad mellan telefoner.

Nu på kvällen hade jag 62% kvar och efter det har jag streamat Apple keynote om iPhone 5 som är på 1h 23min samt under tiden spelar Quizkampen.

Pratat i telefonen ca30min och skickat några sms och testat Camera+ programmet med att ta ca 20 bilder.

Ändå har jag 40% av batteriet kvar!!!

 

post-45175-032494400 1349375896_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting på och jag har lyssnat på ljudbok i 3h,kollat mail och FB i ca 1h. Installerat ett par uppdateringar och kollat så dom fungerade ca30min.

Har 90% av batteriet kvar och det är som vanligt.

Men det kanske ni tycker är för hög förbrukning?

Nja, wifi eller 3G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dra ur batteriet helt och återställa, sedan låta den ligga över natten är ett bra tips kamning tänka. Dem skeppar med "lite" kräm i batterierna, upp mot "50%" som inte stämmer. Därför man ändå som förr ska låta den ligga ordentligt på laddning innan man drar ur den och tar med den på äventyr : ) Jag kollade mina platstjänster. Ovanligt nog så låg min operatör och säg på gpsen hela tiden. Så dem fick "kicken". Men idag har det gått bättre överlag.

 

3,5 tim användning

16 väntläge

47% kvar av batteriet.

 

Men ska göra en återställning inatt. Eller dra ur batteriet ordentligt efter groggen på krogen på lördag, söndagar orkar man inte svara i telefon ändå ; )

 

Natti natt på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Super nöjd med min batteri tid, laddar bara varannan dag, ligger på ca 3timmar användning/dag då, dock så slirar den på sista versen mot slutet av eftermiddagen på jobbet dag 2.

Har platstjänster push mail/fb ja inget avstängt.

Sjukt mycket bättre batt än på någon annan iphone jag haft!

Min 4S låg på ca 14-18% efter en normal dag....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, wifi eller 3G?

 

Jag har skrivit det flera gånger och t.o.m det inlägg du citerade.

Stänger inte av någonting utan har Wifi och 3G igång.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, wifi eller 3G?

 

Jag har skrivit det flera gånger och t.o.m det inlägg du citerade.

Stänger inte av någonting utan har Wifi och 3G igång.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, wifi eller 3G?

 

Jag har skrivit det flera gånger och t.o.m det inlägg du citerade.

Stänger inte av någonting utan har Wifi och 3G igång.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj då min webbläsare fick visst hicka och postade lite väl mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste också instämma i att jag tycker batteriet håller bra, särskilt nu efter 6-7 laddningar.

 

Jag laddar varje natt för jag brukar ligga mellan 10-20% när det är dags för sängen.

 

Jag har alltid WIFI på

Bluetooth på (Använder Hörselkåpor med bluetooth 3t varje dag) Även Nike Fuelband men det kopplar ju bara upp sig när man själv vill.

 

Har som sagt inte slagit av några batterisparande tjänster

 

Det jag däremot gjort är att direkt jag fick telefonen så gjorde jag en återställning av programvaran innan jag la in backupen från 4s:en.

 

Noterade igår kväll vid 2230 att frugans telefon laddat klart så jag pluggade ur den, kollade på morron vid 0615 och då hade den tappat till 97% (WIFI på)

 

Vi har båda Telia som operatör

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min har blivit lite bättre efter ett par dagar. Helt ok nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger nog (delvis iallafall) i om ni återskapar från en iCloud-backup eller iTunes-backup som tidigare var en annan iOS version. Exakt vad som blir fel vet jag inte men ligger någonstans kring push/synkningarna kring icloud/exchange och andra epost-konton. Läst på Appleforum att något enkelt som en enda kontakt gjorde så den låg konstant och uppdaterade sig.

 

Jag hade symtom att mobilen blev varm och man kunde se hur batteriprocenten bara sjönk. En ordentlig återställning fixade allt! Så testa det först av allt, ni kan ju bara lägga till alla konton igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oscarlundgren

min lur klarade knappt en dag (iphone 5). Återställde den som ny och nu fungerar allt finemang.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Också nöjd med min batteritid. Hade igår kväll:

Vänteläge 1 dag 12 timmar

Andvändning 8 timmar 16 min.

1% kvar av batteriet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta med batteriet är bra konstigt. Jag återställde min som ny och har gjort det typ 2 gånger med blandade resultat. Igår tog jag ur telefonen från laddningen tidigt på morgonen och hade efter en stund följande info och då har jag inte vidrört telefonen. Jag har wifi, push och platstjänster påslaget.

 

Användning: 22 minuter (telefonen har legat orörd)

Väntläge: 55 minuter

Batteri: 95%

 

Vid 20:45 igår hade jag 6% kvar av batteriet. Efter det raderade jag nätverksinställningar och tog bort mitt jobb-exchangekonto och har inte använt den alls. Tittar jag på den nu har jag följande info:

 

Användning: 15 minuter

Väntläge: 2 timmar, 58 minuter

Batteri: 100%

Vilken skillnad! Det måste ha varit något som legat och kört hel tiden. Ska testa att lägga till mitt exchangekonto igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 78% kvar sen kl 7 imorse. Jäkligt nöjd med batteriet numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har 78% kvar sen kl 7 imorse. Jäkligt nöjd med batteriet numera.

 

Vad gjorde du för att förbättra batteritiden?

 

Hade liknande batteritid med min iPhone 4, men med femman blev det sämre. 35% kvar efter en heldag på jobbet med ca 3,5h användning och 12h i vänteläge. Med fyran brukade jag ha 70-80% kvar efter en heldag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt med alla de vanligaste lösningarna för battery drain jag kunnat hitta utan något vidare resultat. Efter långt sökande hittade jag en amerikan som beskrev att stora drlar av problemet ligger i safari. Hans lösning var mkt komplicerad, jag gick en del genvägar i hans beskrivning och fick ett riktigt bra resultat. Lösningen som fungerade på min iphone 5 32gb var följande:

 

1 Radera cookies, data i safari menyn

2 bocka av safari från iCloud synkningen

3 radera din iCloud säkehetskopia från iCloud

4 gör en ny säkerhetskopia till iCloud, se till att safari är avbockat samt att cache

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt med alla de vanligaste lösningarna för battery drain jag kunnat hitta utan något vidare resultat. Efter långt sökande hittade jag en amerikan som beskrev att stora drlar av problemet ligger i safari. Hans lösning var mkt komplicerad, jag gick en del genvägar i hans beskrivning och fick ett riktigt bra resultat. Lösningen som fungerade på min iphone 5 32gb var följande:

 

1 Radera cookies, data i safari menyn

2 bocka av safari från iCloud synkningen

3 radera din iCloud säkehetskopia från iCloud

4 gör en ny säkerhetskopia till iCloud, se till att safari är avbockat i iCloud.

5 radera och återställ telefonen från din nya säkerhetskopia

 

Kort sammanfattat är att det är safaris cache bokmärken etc som ställer till oreda. Jag är en lekman jämfört med killen som hade lösningen och som sagt hans lösning var mkt komplicerad men efter att ha läst igenom allt han hade gjort så bedömde jag att denna lösning borde åstadkomma ungefär samma som hans som krävde bl.a. Att man skulle in rooten på telefonen, vilket inte var tilltalande.

 

De tre första timmarna efter dessa steg hade jag fortfarande 100% innan hade detta hade jag tappat ner till 80% efter typ en 1-2 timmar

 

Lycka till och hoppas Apple kommer med en Update mkt snart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...