Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Suger batteri


phreakii

Rekommendera Poster

Efter 7h 40min användning och 22h vänteläge har jag fortfarande 27% kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Efter 7 tim och 38 min så har jag nu 5% kvar.

Då är det streaming från Tunein i 2 tim och en hel del Flightradar 24 i det.

Supernöjd hittils.

Mobilen blev dessutom inte laddad till mer än 96% när jag laddade den första ggn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt nöjd med batteriet. Mycket samtal sms och fb surfning.

Går inte jämföra med Iphone 4s som jag har med!

post-43635-095913800 1350237045_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majoriteten av gångerna är mitt batteri också ganska dåligt

Jag ställde in den som ny ...

Denna laddning har jag använt den 3 timmar och 16 timmar vänteläge...45% kvar...tog ut den från laddning igår strax innan 19.30

Har bara wifi på när jag e hemma, någon push notis igång men absolut inte många

 

Kan väl inte vara speciellt bra batteritid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Majoriteten av gångerna är mitt batteri också ganska dåligt

Jag ställde in den som ny ...

Denna laddning har jag använt den 3 timmar och 16 timmar vänteläge...45% kvar...tog ut den från laddning igår strax innan 19.30

Har bara wifi på när jag e hemma, någon push notis igång men absolut inte många

 

Kan väl inte vara speciellt bra batteritid?

 

Jag förstår faktiskt inte denna hysteri och orolighet över batteritiden och nu riktar jag mig inte speciellt till dig utan i allmänhet.

 

Om du dubblerar tiderna så skulle du få 6h användande och 32h vänteläge och det tycker jag är en sjuhelvetes bra batteritid.

Titta på dessa tider jag fått och jämför så tycker jag dom är snarlika och jag är supernöjd med batteriet.

 

post-45175-020547700 1350733568_thumb.jpg

 

post-45175-083868900 1350733580_thumb.jpg

 

 

Visst finns det dom som har skitdålig batteritid men då beror det på fel i själva OS:et eller hårdvarufel och är berättigad till reklamation.

Men ni som klagar över någon timme hit eller timme dit tänk till lite vad det ni egentligen förväntar er.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1349900981[/url]' post='1577646']

Jag har försökt med alla de vanligaste lösningarna för battery drain jag kunnat hitta utan något vidare resultat. Efter långt sökande hittade jag en amerikan som beskrev att stora drlar av problemet ligger i safari. Hans lösning var mkt komplicerad, jag gick en del genvägar i hans beskrivning och fick ett riktigt bra resultat. Lösningen som fungerade på min iphone 5 32gb var följande:

 

1 Radera cookies, data i safari menyn

2 bocka av safari från iCloud synkningen

3 radera din iCloud säkehetskopia från iCloud

4 gör en ny säkerhetskopia till iCloud, se till att safari är avbockat i iCloud.

5 radera och återställ telefonen från din nya säkerhetskopia

 

Kort sammanfattat är att det är safaris cache bokmärken etc som ställer till oreda. Jag är en lekman jämfört med killen som hade lösningen och som sagt hans lösning var mkt komplicerad men efter att ha läst igenom allt han hade gjort så bedömde jag att denna lösning borde åstadkomma ungefär samma som hans som krävde bl.a. Att man skulle in rooten på telefonen, vilket inte var tilltalande.

 

De tre första timmarna efter dessa steg hade jag fortfarande 100% innan hade detta hade jag tappat ner till 80% efter typ en 1-2 timmar

 

Lycka till och hoppas Apple kommer med en Update mkt snart

 

Jag testar denna variant as we speak.

Om man sedan slår på Safari-synken, kommer batteritiden gå ner då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni i denna tråden som har dålig batteritid. Vad har ni för operatör?

 

Jag har själv Telenor, har redan reklamerat en iPhone 5 32GB Black, fått en ny återställt till ny skapat nytt iCloud-konto, raderat iCloud-konto men får ändå inte över 6h användning. ALLT avstängt utom push för mail. Testade att köra manuellt på mailen men det gjorde ingen skillnad.

 

Av alla mina vänner och bekanta så verkar dom med bra batteritid ligga hos Telia eller Tele2.

 

Upplys mig gärna om era operatörer och batteritider.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upplys mig gärna om era operatörer och batteritider.

 

Jag har Telenor. Har haft Telia med min iPhone 3G och iPhone 4.

Min nya iPhone 5 är under 20% efter ungefär 3-4 timmars användning.

Med min 3G och 4 så hade jag 20% efter 5 timmars användning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telenor. Har haft Telia med min iPhone 3G och iPhone 4.

Min nya iPhone 5 är under 20% efter ungefär 3-4 timmars användning.

Med min 3G och 4 så hade jag 20% efter 5 timmars användning.

 

Vilken storlek på din iPhone 5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken storlek på din iPhone 5?

 

64 GB.

3G och 4:an var det 16GB.

 

Frugan som har Telenor och en iPhone 5 16GB har samma dåliga batteritid som min iPhone 5 64GB.

Hennes gamla iPhone 4 16GB, också med Telenor, hade samma batteritid som mina gamla 3G och 4:an.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

64 GB.

3G och 4:an var det 16GB.

 

Frugan som har Telenor och en iPhone 5 16GB har samma dåliga batteritid som min iPhone 5 64GB.

Hennes gamla iPhone 4 16GB, också med Telenor, hade samma batteritid som mina gamla 3G och 4:an.

 

Jag har också Telenor dock 32GB. Har sämre batteritid på min 5:a än 4 och 4S.

 

Vete fan om det inte är så att Telenor är mer drabbat. Tele2 och Telia kör ju samma 3G-nät och Tre har sitt eget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också Telenor dock 32GB. Har sämre batteritid på min 5:a än 4 och 4S.

 

Vete fan om det inte är så att Telenor är mer drabbat. Tele2 och Telia kör ju samma 3G-nät och Tre har sitt eget.

 

Jag kör en olåst (dock med Telenor) och har också sämst batteri. MEN testa att slå av 3G och kolla nu. Den håller i flera dagar. Bara att surfa på WIFI. Givetvis ingen fix men tills Apple uppdaterar mjukvaran så slå av 3G när ni inte behöver den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

71% kvar sen klockan 06:20

småsurfat lite, kollat mail 2-3 ggr och checkat facebook 2-3 ggr. även om jag kör spotify ca 1h per dag så hamnar jag aldrig under 60% tills jag har kommit hem kl 18.

 

16GB iphone 5, Tre till operatör.

manuell hämtning på allt, ställde in telefonen från icloud-backup, köpt från apple.se, levererad 29e okt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör en olåst (dock med Telenor) och har också sämst batteri. MEN testa att slå av 3G och kolla nu. Den håller i flera dagar. Bara att surfa på WIFI. Givetvis ingen fix men tills Apple uppdaterar mjukvaran så slå av 3G när ni inte behöver den.

 

Jo att slå av cellular/mobilnät är en lösning men det är inte hållbart. För om ditt WiFi går ner är du utan Internet utan att du vet om det t.ex. Eller så glömmer man att dra igång det när man åker hemifrån. Upptäckte den lösningen på min första iPhone 5 men som sagt det är inte hållbart i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo att slå av cellular/mobilnät är en lösning men det är inte hållbart. För om ditt WiFi går ner är du utan Internet utan att du vet om det t.ex. Eller så glömmer man att dra igång det när man åker hemifrån. Upptäckte den lösningen på min första iPhone 5 men som sagt det är inte hållbart i längden.

 

Joo men precis men telefonen har alltid minst Edge eller något liknande igång. Jag kan (även om segare) vara ute på facebook och kolla mailen även med 3G avstängt så det är inte så att telefonen har internet helt avkapat. Vadå första, bytte du mot en ny? Jag funderar på att kontakta Apple men väntar på om det kommer någon ios uppdatering först.

 

Edit: läste ditt inlägg från längre upp! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

71% kvar sen klockan 06:20

småsurfat lite, kollat mail 2-3 ggr och checkat facebook 2-3 ggr. även om jag kör spotify ca 1h per dag så hamnar jag aldrig under 60% tills jag har kommit hem kl 18.

 

16GB iphone 5, Tre till operatör.

manuell hämtning på allt, ställde in telefonen från icloud-backup, köpt från apple.se, levererad 29e okt

 

23 oktober ska det stå, my bad!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni märkt någon skillnad sedan uppdateringen? Jag tycker att det verkar vara samma dåliga batteritid som innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni märkt någon skillnad sedan uppdateringen? Jag tycker att det verkar vara samma dåliga batteritid som innan.

 

Kanske för att de inte gjort ngt åt batteritiden i 6.0.1 :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske för att de inte gjort ngt åt batteritiden i 6.0.1 :)

 

Ahh en Apple-anställd iOS-utvecklare. Vad trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande sämre batteritid än min tidigare 4s.

 

Har inte du precis fått din telefon?

 

Har du återställt till ny iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte du precis fått din telefon?

 

Har du återställt till ny iPhone?

Ja. Har testat bägge alternativen. Batteritiden börjar dock bli bättre nu när jag "cyklat" den ett par gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Har testat bägge alternativen. Batteritiden börjar dock bli bättre nu när jag "cyklat" den ett par gånger.

 

Vad ligger du på?

 

Iom iOS 6.0.1 märkte jag en drastisk skillnad i batteritid. Framför allt när jag är ansluten till WiFi. Händer inget med batteriprocenten när jag använder den på WiFi. På 3G däremot är det enligt specifikationer. 1% ~ 5 minut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...