Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Suger batteri


phreakii

Rekommendera Poster

Jo men då är det ju inte att sätta upp den som ny telefon eller hur?

Skitsamma jag återställde iaf och sen restorade med icloudbackupen efter det.

Jag ger det ett par dagar. Blir det inte bättre så åker den tillbaka till tre. Falsk marknadsföring att sälja skit som inte ens håller ett par timmars användning.

Den slukade idag 5-6% i timmen i standby. Jag har idag använt den i kanske en timme max, resten standby och jag hade 20% kvar när jag kom hem.

 

Aldrig varit med om ett sämre batteri. Jag har stått ut med dåligt batteri i ett år på min gamla 3GS men den är fan överlägset bättre fast det batteriet är över 3 år gammalt.

 

 

 

Jag förstår inte problemet med att återställa den och ställa in den som ny?

Kontakterna finns kvar och det enda man behöver göra är att synka in programmen igen.

Visst du förlorar inställningarna i dina program och spel men det är något som jag kan ta för att få bra batteritid.

 

Men visst det kan vara ett hårdvarufel också men jag skulle alla fall prova innan en retur för att slippa krånglet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 109
  • Created
  • Senaste svar

Jo klart det förstod jag. Men hur märkbart. Bara under denna lilla tiden jag skrivit här har min batteriprocent hunnit sjunka till 94% nu. Och jag har alltid min under laddning på natten. Och om jag inte minns fel kan/kunde jag ha en 5-60% när dagen var slut. Nu e min på 88% Men iofs pratat i telefon 10 minuter så det e väl ok.. ? Ja ha.

 

 

Såg du bilden på första sidan som jag postade?

Det var min batteritid efter 6h timmar på jobbet och 12h från den var fulladdad.

Spelat musik,Podcast,FB och läst och skickat mail.

Det är en batteritid som jag inte är missnöjd med alla fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt telefonen ladda ur helt tills den dör sen laddar ni upp den till fullt så ska ni se att det blir bättre, min batteritid är fantastiskt bra efter det, innan jag gjorde detta så höll batteriet en halv dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas på det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen iPhone5 så dålig när det kommer till batteritiden?

 

Nää den är ännu sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää den är ännu sämre.

 

För enskilda personer ja.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt telefonen ladda ur helt tills den dör sen laddar ni upp den till fullt så ska ni se att det blir bättre, min batteritid är fantastiskt bra efter det, innan jag gjorde detta så höll batteriet en halv dag.

Kan funka, men rent logiskt ser jag ej varför. Litium-batterier har inget "minne" såsom nickelkadmium hade. Men värt att prova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du bilden på första sidan som jag postade?

Det var min batteritid efter 6h timmar på jobbet och 12h från den var fulladdad.

Spelat musik,Podcast,FB och läst och skickat mail.

Det är en batteritid som jag inte är missnöjd med alla fall.

Det e rent omöjligt att sitta och utvärdera dina uppgifter på det sättet. I väntläge/ej röra. 12 timmar. Jo då kanske min kan ligga ett par, tre dagar? Vad vet jag. Men 6 av konstant tänd bildskärm, FB, mail. Det går ju inte att jämföra mot vad du kunnat haft innan? Podcast och mail är ju inget som drar särskilt med ström, isf FB.

 

Jag är nere på 72% nu.

Tänkte jag skulle testa mot min 4S.

Men kan inte minnas sådant här märkbart dropp i batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För enskilda personer ja.

 

Ja för det är nästan ingen alls som har problem. Hela google översvämmas av artiklar och trådar om den usla batteritiden.

 

https://www.google.se/search?q=battery+problem+with+iphone+5&aq=f&oq=battery+problem+with+iphone+5&sugexp=chrome,mod=8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För enskilda personer ja.

Men vi vet ju inte vad du jämför med Lappen71?

3G, 3GS, 4 eller 4S?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon vänlig själ förklara lite mer detaljerat hur man gör för att göra om sin telefon till en "new phone"??

Jag prövade det men inte fan aåg jag något restore-val från icloud. Sen prövade jag att göra det från Itunes och då fick jag till och med ge den ett namn. När det var klart återställde jag via itunes från backup och när allt var klart hade den samma namn som innan, inte nya namnet alltså. Jag hänger inte riktigt med hur man gör detta :). Jag har vid inget försök förlorat min sms- historik och då antar jag att jag inte har lyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan någon vänlig själ förklara lite mer detaljerat hur man gör för att göra om sin telefon till en "new phone"??

Jag prövade det men inte fan aåg jag något restore-val från icloud. Sen prövade jag att göra det från Itunes och då fick jag till och med ge den ett namn. När det var klart återställde jag via itunes från backup och när allt var klart hade den samma namn som innan, inte nya namnet alltså. Jag hänger inte riktigt med hur man gör detta :). Jag har vid inget försök förlorat min sms- historik och då antar jag att jag inte har lyckats?

Så fort du loggar in med ditt Apple-id använda iCloud. Men det blir säkert en "New iPhone". Har inte provat men ska göra. Du gör säkert rätt, men ändå finns dina kontakter där såklart. Men inte generella inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tipsen att finna det/dem program som hålla gps igång. Det suger batteri.

 

Nere på 65% efter 2,5 timmes frekvent nvändamde dock. Stämmer det enligt tabellerna? Nja... Knappast, teknisk info enligt deras info, 10 timmar med wifi, som jag sitter på nu. Hur uppgifterna är lagda är en annan sak, läsa, skriva, aktiv i forum. Men internetanvändning via wifi ca 10 timmar, 3G 8. Ljuduppspelning 40 timmar, video 10, standby 225, samtalstid 8 timmar. Men uppgifterna "upp till", inte garanterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som så att jag återställde den och valde new phone. Sen efter det så återställde jag igen så jag fick tillbaka allt från icloud.

Kanske blivit lite bättre. Haft telefonen på standby i nästan en timme nu och den är fortfarande 100%

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit med batteritid och 8 timmar som Apple skriver. Internetanvändande med wifi, 10 timmar. BS säger jag. 62% nu efter snart 3 timmar användande. Alltså max 7 kanske om jag fortsätter så här? Låter kanske mycket, 7 mot 10. Äsch? 3 timmars felmarginal är mycket. Det är värre

Med 3G.

 

Nej, tjejer och killar, vi kliurar på detta. Gomatt på er! : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde som så att jag återställde den och valde new phone. Sen efter det så återställde jag igen så jag fick tillbaka allt från icloud.

Kanske blivit lite bättre. Haft telefonen på standby i nästan en timme nu och den är fortfarande 100%

Håller vi tummarna : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e rent omöjligt att sitta och utvärdera dina uppgifter på det sättet. I väntläge/ej röra. 12 timmar. Jo då kanske min kan ligga ett par, tre dagar? Vad vet jag. Men 6 av konstant tänd bildskärm, FB, mail. Det går ju inte att jämföra mot vad du kunnat haft innan? Podcast och mail är ju inget som drar särskilt med ström, isf FB.

 

Jag är nere på 72% nu.

Tänkte jag skulle testa mot min 4S.

Men kan inte minnas sådant här märkbart dropp i batteritid.

 

 

 

Lika omöjligt att utvärdera dina siffror också så varför ens fråga?

 

Naturligtvis så jämför jag med både min 3GS och iPhone 4 och jag har bättre batteritid än båda dom.

Varför skulle jag ljuga om en sådan sak för?

 

Och vad var det du inte förstod av bilden jag postade?

12h vänteläge och 5h aktivt användande och Wifi,push,blåtand påslagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för det är nästan ingen alls som har problem. Hela google översvämmas av artiklar och trådar om den usla batteritiden.

 

https://www.google.s...chrome&ie=UTF-8

 

 

Jag har aldrig påstått att det inte är ett problem för endel men inte för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lika omöjligt att utvärdera dina siffror också så varför ens fråga?

 

Naturligtvis så jämför jag med både min 3GS och iPhone 4 och jag har bättre batteritid än båda dom.

Varför skulle jag ljuga om en sådan sak för?

 

Och vad var det du inte förstod av bilden jag postade?

12h vänteläge och 5h aktivt användande och Wifi,push,blåtand påslagen.

Vem har påstått att du ljög? Jag bara bad dig utveckla din post mer än en skärmdump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett tips från mig är att ha blåtand avstängd om ni nu inte använder det till headset eller i bil tex. Onödiga platstjänster som hela tiden håller igång gpsen. Återställa telefonen till fabriksinställningar. Eller vänts in en uppgradering. Att många faktiskt har problem är ju babysjukdomar. Det har ju varit så med de flesta nya modellerna som kommer ut. Och som jag läste eller ngn skrev. Att har man en ny pryl leker man ofta också mer med den. Men nu har jag sj stängt av platstjänsterna, och kommer att vara försiktig med att låta program använda dem, hela tiden. Om ni inte sökt om batteritiden gällande iPhone 5, eller läst ordentligt i telefonen så är lila pil aktiv och grå har varit det dem senaste 24 timmarna. Stäng av allt utom vädret exempelvis och jobba er därifrån : ) Jag hade ngt släpande som körde gpsen hela tiden, kan ha varit mitt problem, vi för se. Jag har legat på 100% sedan jag stängde av dessa och har både varit inne på Aftonbladet en stund och läst om Anonymous och sedan varit inne här igen och skrivit en massa. Och fortfarande på 100%. God natt igen alla : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har påstått att du ljög? Jag bara bad dig utveckla din post mer än en skärmdump.

 

Ok idag ska jag försöka klocka allt jag gör :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något hände garanterat med det jag gjorde. Lämnade den fullt laddad igår 22:00 utan sladd och nu 8.5 timmar senare är den fortfarande på 96%!!! Användning: 1 timme, 29 minuter. Väntläge: 8 timmar, 28 minuter ( vem har använt den när jag har sovit? :)) Jag hade wifi på hela tiden då den var uppkopplad mot vår router under natten. Även blåtand och inga speciella platstjänster är avstängda förutom passbook. Då har den bara legat under natten men det är hursomhelst en otrolig skillnad hur min tele var innan. Vi får se hur den beter sig under dagen.

 

 

 

Kan någon vänlig själ förklara lite mer detaljerat hur man gör för att göra om sin telefon till en "new phone"??

Jag prövade det men inte fan aåg jag något restore-val från icloud. Sen prövade jag att göra det från Itunes och då fick jag till och med ge den ett namn. När det var klart återställde jag via itunes från backup och när allt var klart hade den samma namn som innan, inte nya namnet alltså. Jag hänger inte riktigt med hur man gör detta :). Jag har vid inget försök förlorat min sms- historik och då antar jag att jag inte har lyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller vi tummarna : )

 

Tycker inte det är bättre. Tror det är 3G som drar en jävla massa batteri. Är nere på 90% sen kl 7 och jag har knappt använt den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting på och jag har lyssnat på ljudbok i 3h,kollat mail och FB i ca 1h. Installerat ett par uppdateringar och kollat så dom fungerade ca30min.

Har 90% av batteriet kvar och det är som vanligt.

Men det kanske ni tycker är för hög förbrukning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allting på och jag har lyssnat på ljudbok i 3h,kollat mail och FB i ca 1h. Installerat ett par uppdateringar och kollat så dom fungerade ca30min.

Har 90% av batteriet kvar och det är som vanligt.

Men det kanske ni tycker är för hög förbrukning?

 

Jag har använt min i kanske 15 minuter surf på bussen till jobbet resten standby. 89% kvar. Den var 100% kl 7.

Då har jag stängt av push, begränsat platstjänster, stängt av wifi, stängt av bluetooth, stängt av väder och sharing widgettarna och satt på automatisk brightness.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...