Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med internetdelning i iOS 6


beckis

Rekommendera Poster

Sedan jag uppdaterade min iPhone 4 till iOS6 så får jag inte internetdelningen att fungera, varken mot min padda eller Mac Book Pro. Innan uppdateringen fungerade det klockrent och det gör det även med sambons Iphone som inte är uppdaterad. Alltså ligger problemet i min telefon. Någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova reset network settings

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack Radiozo! Det löste problemet direkt...och jag hade aldrig kommit på det själv. Nu kan jag surfa vidare i sommarstugan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vanligt problem att det buggar ur. Har fått göra det själv ett par gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem och har provat allt men det funkar fortfarande inte för mig :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Sedan jag uppdaterade min iPhone 4 till iOS6 så får jag inte internetdelningen att fungera, varken mot min padda eller Mac Book Pro. Innan uppdateringen fungerade det klockrent och det gör det även med sambons Iphone som inte är uppdaterad. Alltså ligger problemet i min telefon. Någon som kan hjälpa mig?

 

Det är iOS6 som inte är bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag iallafall bluetoothen att fungera.

 

Vad gjorde Du?

fungerar inte för min iOS6!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gjorde Du?

fungerar inte för min iOS6!

 

Jag gjorde som Radiozo tipsade om; återställde nätverksinställningarna och det löste problemet. Sen har det i och för sig krånglat fler gånger men efter ny återställning har det funkat igen. Något som jag gjort är att slå på Bluetooth också. Då blir delningen stabilare och faller inte ur som den lätt gör när paddan går ner i viloläge. Vet inte om/varför det funkar men det gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Min hänger upp sig lite då och då, jag brukar köra reset på telefonen (home knapp + powerknapp tryckta samtidigt tills skärmen blir först mörk och håll kvar till äpplet dyker upp)

Mina symptom är att det till synes fungerar altså enheterna ansluter till varandra men ingen internet kan användas.

Hoppas detta hjälper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...