Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med internetdelning i iOS 6

beckis

Recommended Posts

Sedan jag uppdaterade min iPhone 4 till iOS6 så får jag inte internetdelningen att fungera, varken mot min padda eller Mac Book Pro. Innan uppdateringen fungerade det klockrent och det gör det även med sambons Iphone som inte är uppdaterad. Alltså ligger problemet i min telefon. Någon som kan hjälpa mig?

Prova reset network settings

Stort tack Radiozo! Det löste problemet direkt...och jag hade aldrig kommit på det själv. Nu kan jag surfa vidare i sommarstugan.

Vanligt problem att det buggar ur. Har fått göra det själv ett par gånger.

Har samma problem och har provat allt men det funkar fortfarande inte för mig :(

• 4 weeks later...

Sedan jag uppdaterade min iPhone 4 till iOS6 så får jag inte internetdelningen att fungera, varken mot min padda eller Mac Book Pro. Innan uppdateringen fungerade det klockrent och det gör det även med sambons Iphone som inte är uppdaterad. Alltså ligger problemet i min telefon. Någon som kan hjälpa mig?

Det är iOS6 som inte är bra!

Nu fick jag iallafall bluetoothen att fungera.

Vad gjorde Du?

fungerar inte för min iOS6!

Vad gjorde Du?

fungerar inte för min iOS6!

Jag gjorde som Radiozo tipsade om; återställde nätverksinställningarna och det löste problemet. Sen har det i och för sig krånglat fler gånger men efter ny återställning har det funkat igen. Något som jag gjort är att slå på Bluetooth också. Då blir delningen stabilare och faller inte ur som den lätt gör när paddan går ner i viloläge. Vet inte om/varför det funkar men det gör det.

iPhoneReservdelar.se

Min hänger upp sig lite då och då, jag brukar köra reset på telefonen (home knapp + powerknapp tryckta samtidigt tills skärmen blir först mörk och håll kvar till äpplet dyker upp)

Mina symptom är att det till synes fungerar altså enheterna ansluter till varandra men ingen internet kan användas.

Hoppas detta hjälper

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...