Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MBP stänger av sig själv när jag lyfter upp den.

Avorill

Recommended Posts

Hej all jag har en MacBook Pro 17" Late 2011.

Har haft denna sen december och har inte märkt av detta innan men nu när jag ska lyfta upp datorn så stänger den bara av sig

eller om jag har den i knäet och lägger min arm på den västra sidan så stänger den av sig bara

eller om jag tar min hand på den västra sidan nära där man kopplar in strömsladden och trycker lite lätt ihop så stänger den av sig.

och jag får ibland nån sorts klick ljud och flera korta klick ljud efter varandra.

Är detta normalt om inte hur ska jag gå till väga.

om jag blir tvungen att lämna in den för lagning och det visar sig att dem tycker att det är fel på varan, hur ska dem laga en 17 tummare när dem inte tillverkar den längre

vill ju absolut inte bli av med denna för jag kan ej använda en 15 tummare för min dåliga synskada och betalade ju ganska mycket för denna MBP.

Snälla nån som kan hjälpa mig med detta.

Reservdelar är inget problem, det finns även om det inte finns 17" MBP i nuvarande utbud av modeller.

Lämna in den, detta är ett fel som du som användare inte bör kunna orsaka utan är ett ursprungsfel som ska täckas även om din ettåriga fabriksgaranti har passerat. Har du köpt till den treåriga Apple Care-garantin som utökar fabriksgarantin till tre år så är det naturligtvis inga problem, bara att lämna in.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...