Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mus och tangentbordet hänger sig, MacBook PRO 15"


kev0n

Rekommendera Poster

Hej, jag har en MBP 15" från 2008 som jag har installerat en ssd disk i för några månader sedan.

Allt har flutit på fint tills igår när jag åkte och köpte några usb minnen på kjell&co. (Sandisk 8, 16 och 32gb)

Det började med att när jag skulle flytta över en fil på ca 400mb så stannade den runt 25mb och fick sedan fel meddelandet att disken hade kopplats ur utan att mata ut det ( som det blir när man rycker ut ett usb minne utan att mata ut)

Efter det så hängde sig Finder, det gick inte att starta om det utan var tvungen att hålla in power knappen tills datorn dog för att starta om.

Detta trodde jag var en engångs grej så jag testade igen men med samma resultat.

Nu efter antal omstarter testat med alla tre minnen och även formaterat om dom men med samma resultat, testade jag med ett annat usb minne och det fungerade.

Men nu har andra problem dykt upp, som jag ej vet om dom beror på hårdavstängingar i samband med ssd disk ( har inte så mycket erfarenhet av ssd)

Musen och tangentbordet hänger sig när man inte rör musen eller tangentbordet på ca 30sekunder, och sen får man trycka på en tangent några gånger så hoppar den igång, ibland hänger den sig även när man använder den.

 

Någon som upplevt något liknande?

Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har börjat uppleva exakt det samma på min mb pro 13" 2011. Musen å ntangentbordet hänger sig en stund eller längre stunder. Dock funkar externt tangentbord och mus som vanligt. Läst mkt om detta senaste dagarna och många säger hårdvarufel men jag tror inte det i mitt fall. Finns även trådar här på forumet om detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa med extern mus och tangentbord ikväll!

kan du länka till några andra forum där du har läst om samma problem? vore kanon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem med min MBP 13 från 2010 började för några dagar sedan. Men med en extern mus märker jag inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu testat med extern mus och tangentbord och det fungerade utan problem,

Har läst lite på nätet att det kan vara hårdvarufel på min MBP men har testat lite och så verkar inte vara fallet för mig.

Har även testat att nollställa PRAM osv utan reslutat.

 

Så det blir nog att formatera om datorn tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har haft/har detta problem men... kanske löst det?

Har ni en magic mouse eller annan mus kopplad till macen? Ta bort den parkopplingen och testa... verkar inte som mitt tangentbord eller trackpad hänger sig längre efter jag tog bort den parkopplingen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...