Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljussensorn verkar inte funka


kaffemax

Rekommendera Poster

Min 4s med iOS 6 verkar inte fungera med ljussensorn efter uppdateringen, när man har auto på ljusstyrkan ändras det inte. Har någon annan detta problem? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Det har altid fungerat så, släcks även under röstinspelning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trådskaparen kanske menar att skärmens ljusstyrka inte skiftar beroende på hur ljust det är?

 

Exakt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Alltid samma ljusstyrka fastän jag har på auto.

Det verkar vara en bugg tror jag. Iaf om fler har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här. Alltid samma ljusstyrka fastän jag har på auto.

 

Vad händer om du riktar en stark lampa mot den? Om den funkar korrekt så ska den höja ljusstyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nu efter en återställning funkar det okej.

 

aha okej jag får prova det jag med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har iPhone 5 och har samma problem som nämns tidigare i den här tråden, dvs problemet med att ljusstyrkan inte ställer om sig efter omgivningens ljus. Letade nu på apples supportforum och fann följande förklaring och lösning från signaturen 'fbzik' som jag nu provat och som funkar för mig:

 

 

(citat)

fbzik Currently Being ModeratedRe: Updated to iOS 6, Autobrightness no longer works. Sep 27, 2012 8:23 PM (in response to DraconicSide) Sensor works very well, both on 4S and 5 but people do not know how to set it correct.

 

 

 

1. You need to set slider on minimum brightness

 

2. Turn auto-brightness one ON/OFF and set it on ON, than it will adjust automaticly

 

 

 

"Auto-Brightness:

 

 

 

The auto-dim feature got significantly improved in iOS 6. The best improvement is brightness adjustment in the lock screen. Before, in a dark room, I would be blasted with the iPad or iPhone’s default brightness before sliding to unlock and having it dim down to match the room’s brightness. Now, from the moment the screen turns on, the brightness is appropriate.

 

In all previous versions of iOS, the light sensor would sense the room’s brightness and then suddenly make the brightness adjustment. In iOS 6, the auto-brightness adjustment is gradual and much more subtle, like the Mac. "

 

(slut citat)

 

 

/MacThink

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaaah nu funkar det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macthink tack för hjälpen, jag märkte det häromdagen när jag var inne på ljudstyrkan att det ändrades

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...
Micke.j.vbg

Min ljusstyrka ör konstant låg (väldigt låg) oavsett om jag Hr den på auto eller inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...