Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"Förbudsikon vid uppstart"

wish91

Recommended Posts

Tjena tjena!

Har ett ordentligt problem som dock först upp för någon timme sedan. Har en macbook pro från sent 2008 med lion installerat, först idag när jag stängde av datorn och skulle starta den igen så uppstod problemet.

Knappade in lösenordet och äpplet syntes och nedanför den roterande cirkeln, efter ca 1min så kom det en förbudsikon med den roterande cirkeln undertill. Har googlat men hittar absolut ingen lösning. Har inte skivorna

här förtillfället och har testat med säker start men inget händer mer än att jag kommer till inloggningsfönstret. Måste jag ha skivorna för att göra en reperation eller måste jag ominstallera hela datorn? hade varit bra om jag

hade kunnat få vissa filer från hdd men vet dock inte hur jag ska göra dry.gif

Hade varit KANON om någon kan tillrättavisa mig :)

Tack på förhand!

http://support.apple.com/kb/TS2570?viewlocale=sv_SE

Eftersom du har Lion bör du ha en Recoverypartition på din dator

Starta från den och använd Skivverktyg för att reparera skiva och behörigheter

http://support.apple.com/kb/HT4718?viewlocale=sv_SE

Tack för svar!! Om det är så att en återställning funkar, försvinner filerna då eller allt är som det ska? Stod bara att vissa inställningar kunde ändras

Kör, inget förloras om du reparerar eller installerar om Lion

Aaah..!! Problem.. Kom in på recoverypartionen men kunde inte kontrollera/reperera behörigheterna, kom upp en varnings text om att det inte gick. Kunde inte heller installera om lion för installeraren bara hittade recoverypartionen och den var låst :(

Antar att hårddisken har gjort sitt..eller? machintosh hd går inte att kontrollera/reperera överhuvudtaget allting är grått på den fliken.

Tänkte om man skulle testa o göra en ny partion via skivverktyg? Men dock så försvinner allting ju :/

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...