Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhonetråden - allt om iPhone 5 frågor och svar


mickenyfiken

Rekommendera Poster

Oj, svaret gick iväg innan jag var klar.

 

Vad jag menar är att om du ser till att den fickan du har telefonen i alltid är fri från annat skräp så klarar telefonen sig mkt bra.

 

Och tappar du den rätt på en sten så spricker glaset oavsett om du har plastskal på baksidan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

iPhone 5: Så vad tycker ni ?

 

Till er som har en iPhone 5 i handen, vad tycker ni?

 

 

 

Själv så gillar jag den, MEN den gamla hederliga 4/4S känns mer "telefon" än 5:an, man är ju rädd för att den ska brytas + att jag tycker den är lite "för" lätt.

 

Sen som med alla andra nya ting så finns ju barnsjukdomar som måste åtgärdas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt ett lite jobbet ljud från min telefon, låter som att någonting är löst. Om man håller den i handen och "duttar" med fingret på den övre halvan av baksidan så låter det som att det är nånting som inte är riktigt ihopskruvat. Det verkar som att det är den övre glasdelen eller den lilla mellandelen mellan glaset och aluminiumet. Eller så är det nånting inne i telefonen. Någon annan som har samma fenomen?

Svart 32gb.

 

Mvh. Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har märkt ett lite jobbet ljud från min telefon, låter som att någonting är löst. Om man håller den i handen och "duttar" med fingret på den övre halvan av baksidan så låter det som att det är nånting som inte är riktigt ihopskruvat. Det verkar som att det är den övre glasdelen eller den lilla mellandelen mellan glaset och aluminiumet. Eller så är det nånting inne i telefonen. Någon annan som har samma fenomen?

Svart 32gb.

 

Mvh. Mathias

Det är kameraoptiken som "skramlar". Gäller även 4s. Det är helt normalt eftersom den innehåller rörliga delar. Så oroa dig inte, om det nu inte skramlar något fruktansvärt förstås. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Ip 5 igår och jag måste säga att hittils är ja grymt nöjd, blev jävligt impad av farten i bredbandskollen.

Här hemma i min betonglägenhet har jag legat på max 3mbit, nu med 5:an har jag gjort mätningar över 8mbit galetglad.gif

Hemma är ju dock inte så intressant då man kör WIFI..

 

Var ute å gick en sväng igår och provade då mäta ute i det fria och jag blev väldigt positivt överraskad.

 

Har Halebop Rubbet som abb

 

 

post-44906-017222900 1348915693_thumb.pngpost-44906-017900900 1348915702_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Är ny iphoneanvändare och har ett antal frågor angående iphone 5. När skärmen är avstäng syns en något ljusare bård runt själva skärmen, ska det vara så? Alltså mellan skärm och bezel. Sedan verkar touchen vara mycket känslig, små knappar som on/off reglagen i inställningar är svåra att pricka, "hitboxen" verkar mycket liten. Går detta att ändra på?

// Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det är en tråkig fråga men kan inte bestämma mig. Kommer ni andra köra med skal?

 

Japp. Det första jag skall göra på min svarta 64 GB är att köpa skärmskydd och läderskal som denna jag har på min 4:a.

 

99dt9u.jpg

 

 

Då behöver jag inte bekymra mig om ev. smårepor det rapporterats om.

 

Längtar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ringt Telia imorse pga att vi inte kan få uppkoppling till telenätet med iPhone 5. De skyllde på att de var kö på Telias växlar pga att så många iPhone 5 som kopplade upp sig idag. De lovade att vi skulle kunna starta telefonen under dagen. MEN inget har hänt, och på 90200 kan man inte göra felanmälan för de har stängt. Är det den här servicen vi betalar dyra abonnemang för?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Har haft min sen i tisdags, gick bra att aktivera dock lite dåligt med signal och nät emellanåt.

Idag är det lite skillnad alltså den tappar inte signal längre

kan vara så att operatörerna fintrimmar sina master för iphone 5 ? och ios 6 ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snarare Telia som är inkompetenta. Ring dem igen. Simkortet är nog inte aktiverat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är också nöjd med min 5:a 16GB

 

dock har jag lite problem med att jag på vissa ställen tappar mottagningen så jag får "ingen service" men sätter jag på flygplansläge och stänger av de igen så ploppar mottagningen upp igen.

 

sen vet jag inte vad ni tycker men jag tycker de känns som den slukar en hel del batteri?

 

100% när jag la mig och 87% när jag vakna ca 10timmar senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp, har haft min iPhone 5 nu snart en vecka.. (fick min i Lördags )

Och redan märkt konstiga tendenser att batteriet tar slut extremt fort,,

 

Vanlig användning, (kollat och svarat mail, och ringa 3-4 samtal (under 5min var) samt svarat 3-4 SMS) så gick batteriet ner 30% inom 1 timma!!

Kan tillägga att den växlat mellan 3G och LTE...

 

Sökte runt lite i Apples forum/support, och sett att det är ett flertal som känner samma sak,,

 

Någon här som kanske har någon inblick i det hela?

Eller tips som man kan prova på (Självklart har jag stängt av tjänster som jag inte använder, och som jag vet drar en hel del batteri när telefonen går på 3G/LTE nätet)

 

:closedeyes:

 

ehmm LTE säger du... får jag fråga hur lyckas du med det i Sverige?? (eller menar du i UK?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det är en tråkig fråga men kan inte bestämma mig. Kommer ni andra köra med skal?

 

Man vill ju inte göra sin tunna fina iPhone tjock och ful så Nej det kommer jag definitivt inte:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man vill ju inte göra sin tunna fina iPhone tjock och ful så Nej det kommer jag definitivt inte:)

 

Köpte ett skal ändå. jaja får väl sitta på ett tag medans "nykänslan" finns kvar ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga, någon annan som upplever flimmer på skärmen? Hänt två ggr för mig, båda gångerna när jag skrivit in lösenordet i appstore. Flimret ligger i höjd med ASDF..tangenterna och det ser ut ungefär som att en hel rad pixlar löper amok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag fick detta fenomenet en gång igår. För mig så var det en horisontell tunn linje som löpte över hela skärmen som blinkade i alla möjliga färger. Har dock bara hänt en gång än så länge och kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde just då.

Dum fråga, någon annan som upplever flimmer på skärmen? Hänt två ggr för mig, båda gångerna när jag skrivit in lösenordet i appstore. Flimret ligger i höjd med ASDF..tangenterna och det ser ut ungefär som att en hel rad pixlar löper amok?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp, har haft min iPhone 5 nu snart en vecka.. (fick min i Lördags )

Och redan märkt konstiga tendenser att batteriet tar slut extremt fort,,

 

Vanlig användning, (kollat och svarat mail, och ringa 3-4 samtal (under 5min var) samt svarat 3-4 SMS) så gick batteriet ner 30% inom 1 timma!!

Kan tillägga att den växlat mellan 3G och LTE...

 

Sökte runt lite i Apples forum/support, och sett att det är ett flertal som känner samma sak,,

 

Någon här som kanske har någon inblick i det hela?

Eller tips som man kan prova på (Självklart har jag stängt av tjänster som jag inte använder, och som jag vet drar en hel del batteri när telefonen går på 3G/LTE nätet)

 

:closedeyes:

 

Det känner jag absolut igen. Min tappar 20%-enheter (!) under min nattsömn. Inga appar öppna, skärmen släckt, osv.

Vad göra åt problemet?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att min i5 inte vill återuppkoppla sig till ett känt nätverk. Någon annn med samma problem.

Det vill heller inte riktigt få tillbaka till 3G från edge. Utan måste stänga av och på flygplansläge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, kan bara instämma med tidigare inlägg om att batteriet tar slut mycket snabbt, dock endast när jag har 3G påslaget. När jag kör med edge eller wifi är det knappt ingen skillnad.

Fler som märker av detta på 3G uppkoppling?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känner jag absolut igen. Min tappar 20%-enheter (!) under min nattsömn. Inga appar öppna, skärmen släckt, osv.

Vad göra åt problemet?!

 

Trodde alla laddade sin telefon under natten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer som upplever att bilden med HDR funktionen blir dålig. Svårt att beskriva, men blir som suddiga streck längs vissa konturer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde alla laddade sin telefon under natten :)

 

Hehe ja ladda det gör man medans man sover...det kallas effektivt telefonanvändande ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att min i5 inte vill återuppkoppla sig till ett känt nätverk. Någon annn med samma problem.

Det vill heller inte riktigt få tillbaka till 3G från edge. Utan måste stänga av och på flygplansläge.

 

Hade problem att den glömde mitt nätverk 2-3 ggr i början när jag for hemifrån och sen kom tillbaka hem när den skulle koppla upp sig men nu funkar det alltid. Den var nog bara lite glömsk så jag fick skriva pw 3ggr så den fick träna på det ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde alla laddade sin telefon under natten :)

 

Självklart laddar jag den vanligtvis under natten. Livslängden på ett nytt batteri ökar dock om man de första gångerna låter det ladda ur helt mellan laddningarna, därför ingen laddning de första nätterna :P

 

Problemet är dock att den laddar ur under "icke-användning". Att den ska tappa 20%-enheter (61% -> 41%) under natten är helt sjukt dåligt. Som jag skrev tidigare: Ingen blåtand, inga öppna appar, skärmen släckt osv.

 

Hur många har upplevt detta problem, och finns det något att göra åt det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...