Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhonetråden - allt om iPhone 5 frågor och svar


mickenyfiken

Rekommendera Poster

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Hackigt? Det ska inte hacka. 30fps ska den klara av.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Lyckligt lottad som man är så fick man sin iphone 5 idag, och petig som man är så börjar man leta efter "fel"..

Det första jag gjorde var att sätta telefonen emot örat, utan att samtal pågick.. (Övre bakstycke mot öra). Och jag hör genast ett dovt, surrande, ljud. (Konstant) Ungefär som

förr i tiden när mobiltelefon ringde i närheten av radio. Telefon är även väldigt varm och batteri slukas, någon som känner igen detta??

 

Mvh

Gustaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är tråden om undringar, problem eller bara frågor om iPhone 5. I stället för en massa småtrådar blir det en större.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Köpte en 5:a tidigare idag och kom hem och skulle sätta igång den då hemknappen på telefonen inte funkade överhuvudtaget när jag satt på den.

Nu lever den sitt egna liv och när jag sitter tex under facebook kommer röststyrningen upp helt utan att jag tryckt på hemknappen som förövrigt funkat ett tag på telefonen nu.

Värt att tilläggas är väl att jag redan har återställt den för att kolla men det blev likadant.

Även när telefonen är låst kommer musikspelaren som är på låst skärmen utan att jag tryck på knappen....

 

 

Någon mer som varit med om detta?

Vad ska jag göra nu? Är det bara att lämna in den efter inte ens en dag's användning..

 

tacksam för hjälp

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in den, det verkar som om hemknappen har fastnat.

När hundratusentals exemplar tillverkas och fabriker går för högtryck, så händer det att exemplar levereras trots kvalitetskontrollens öga. Det är så för alla tillverkare, men ju fler man tillverkar desto fler (i faktiskt antal, inte nödvändigtvis i procent) har fel. Tillverkar du 1000 stycken och en har fel, så är det samma felstatististik som 10 000 och 10 har fel och så vidare uppåt... och vi snackar flera hundratusentals nu... närmare miljonen, men jag har inga exakta siffror..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min på nattöppet igår hos Telia, och de öppnade och aktiverade (provade) allas telefoner innan man fick gå för att se att de fungerade som de skulle.

För att de hade fått information om att vissa kunde krångla, och hade man kommit hem med en som inte fungerade så hade det bara blivit jobbigare för dom, så tyvärr låter det som att du har fått en defekt telefon helt enkelt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp, har haft min iPhone 5 nu snart en vecka.. (fick min i Lördags )

Och redan märkt konstiga tendenser att batteriet tar slut extremt fort,,

 

Vanlig användning, (kollat och svarat mail, och ringa 3-4 samtal (under 5min var) samt svarat 3-4 SMS) så gick batteriet ner 30% inom 1 timma!!

Kan tillägga att den växlat mellan 3G och LTE...

 

Sökte runt lite i Apples forum/support, och sett att det är ett flertal som känner samma sak,,

 

Någon här som kanske har någon inblick i det hela?

Eller tips som man kan prova på (Självklart har jag stängt av tjänster som jag inte använder, och som jag vet drar en hel del batteri när telefonen går på 3G/LTE nätet)

 

:closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett detta fenomen på 4/4S också, mjukvaru problem?

 

Provat att återställa telefonen?

 

Där jag har sett problemet har uppgraderat från iOS 5.1.1 -> 6.0 utan att återställa telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjukvaruproblem.

Det uppstod i och med iOS 6.0

Bör försvinna i 6.01 eller 6.1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Iphone 5 igår - läcker men den tar inte emot laddning. Vad gör man?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min Iphone 5 igår - läcker men den tar inte emot laddning. Vad gör man?

 

Lämnar tillbaka och får en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hackigt? Det ska inte hacka. 30fps ska den klara av.

 

 

såg ett klipp på nätet och tyckte de hackade lite vid panorering eller vafan de heter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Iphone 5 laddar inte...

Att lämna in och få en ny är ett sätt men jag testade lite utifrån att jag läste runt på internationella forum. Det verkar vara ett inte helt ovanligt fenomen. Det har uppenbart drabbat en hel del.

De lösningar som där kom fram var:

1: Stäng av telefonen och låt sladden sitta i mer än en timme - då kan den för en del börja ladda

2: Testa med att ta laddaren från din gamla iphone (om man har nån) - en del har fått det att funka

3: Fel på sladden - byt ut.

 

För mig verkar det som 1 funkade - men det räckte med ca 20 minuter innan den kom igång att ladda. Det är inget fel på sladden så det funkar med 2 också.

Vad som är problemet från början vet jag inte men det kommer väl fram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hopp, har haft min iPhone 5 nu snart en vecka.. (fick min i Lördags )

Och redan märkt konstiga tendenser att batteriet tar slut extremt fort,,

 

Vanlig användning, (kollat och svarat mail, och ringa 3-4 samtal (under 5min var) samt svarat 3-4 SMS) så gick batteriet ner 30% inom 1 timma!!

Kan tillägga att den växlat mellan 3G och LTE...

 

Sökte runt lite i Apples forum/support, och sett att det är ett flertal som känner samma sak,,

 

Någon här som kanske har någon inblick i det hela?

Eller tips som man kan prova på (Självklart har jag stängt av tjänster som jag inte använder, och som jag vet drar en hel del batteri när telefonen går på 3G/LTE nätet)

 

:closedeyes:

 

Jag håller med att det tar slut fort. Jag har en iP4 och en iP4s sedan tidigare som jag kört iOS 6 på i flera månader utan att tänka på batteritiden och därför blev jag lite fundersam när jag testade min iP5 för första gången igår. Laddade den fullt vid kl 16.00. Efter det lite surf, filma och fotade lite, ringde några korta samtal och sms-ade en hel del. Kl 21.00 56%!!!

Inte ok.

Efter 21.00 fick den ligga till morgonen utan att laddas och kl 06.00 var det 40%. Nu, efter ett samtal, 10 sms och lite filmande så är det 17%. Ingen av mina tidigare telefoner har varit så, oavsett iOS 6 eller inte.

Jag hoppas bara att det är batteriet som behöver köras in...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min lever också sitt egna liv. Startar röst styrning och voice over utan att jag trycker på hemknappen.

 

Vad är det för skillnad på att DOA en telefon eller att vänta en vecka och sedan använda produktgarantin om problemet kvarstår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apropå laddning så fungerar det felfritt när jag har laddaren i vägguttaget. Sätter jag in kabeln i datorn däremot så laddar den en stund sen slutar den och direkt sätter den igång att ladda igen. Någon mer som upplevt detta? Hoppas att det är kabeln det är fel på och inte kontakten i telefonen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tar bilder med min iPhone 5 i landskapsläge så får jag svarta sorgekanter sen när jag tittar på dem? Kan man inte ta bilder som täcker hela skärmen? Lite fult att visa upp bilder för kompisar när det blir så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg ett klipp på nätet och tyckte de hackade lite vid panorering eller vafan de heter.

 

Ja 30fps blir hackigt i panoreringar. Så är det i film också som filmas i 24fps. Om några år kanske telefonerna orkar med att filma i 60fps då borde problemet försvinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast !

Känns märkligt att slänga en bit plast för 150 kronor på en designprodukt för 7000.

 

Den enda som blir glad av att du skyddar din nya telefon med plastskit är den du säljer luren till om ett eller två år.

 

Har aldrig haft skydd på min telefoner och med normal försiktighet och nycklar och mynt i en ficka så är slitaget minimalt även efter 1 år. Sålde min 4s förra månaden och efter avtorkning med putsduk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knappast !

Känns märkligt att slänga en bit plast för 150 kronor på en designprodukt för 7000.

 

Den enda som blir glad av att du skyddar din nya telefon med plastskit är den du säljer luren till om ett eller två år.

 

Har aldrig haft skydd på min telefoner och med normal försiktighet och nycklar och mynt i en ficka så är slitaget minimalt även efter 1 år. Sålde min 4s förra månaden och efter avtorkning med putsduk

 

 

Bra tänkt. Men bara så fantastiskt tråkigt om man efter en vecka får en grov repa i aluminiumet på baksida..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...