Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhonetråden - allt om iPhone 5 frågor och svar


mickenyfiken

Rekommendera Poster

Försöker logga in med mitt apple ID men får till svar: Detta apple-id har inte använts tidigare i iTunes stor. Logga in genom att peka på "granska" och kontrollera sedan kontoinformationen.

 

 

 

 

 

 

 

Problem, jag kan bara välja på Avbryt och Recensera.

 

Vad göra?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Hej alla

Hur vet jag om min iPhone 5 har 4G eller inte.? Kan man se det nånstans på inställningar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5 har inte de frekvenser som idag används för 4G i Sverige. Öppning av frekvenser som stöds är dock på gång. Finland och Danmark kunde man läsa om häromdagen. Sen måste du förstås ha ett avtal som har 4G.

Någon som vet hur man kan vissa att iphone 5 stödjer 4G eller inte???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5 har inte de frekvenser som idag används för 4G i Sverige. Öppning av frekvenser som stöds är dock på gång. Finland och Danmark kunde man läsa om häromdagen. Sen måste du förstås ha ett avtal som har 4G.

 

Min fråga var hur vet jag om mon iPhone stödjer 4G eller inte. När 4G kommer till Sverige ska den funka på min iphone 5 eller ska jag köpa annan iphone som stödjer 4G nät????????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej, är det någon som haft problem med av/på knappen på sin 5:a? Min har börjat krångla, vill inte låsa skärmen tex... Mycket störande... :-(

 

(Jag ber om ursäkt om det skrivits en massa om det redan, orkade inte lusläsa forumet)

 

Med vänlig hälsning,

Paul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
phenomen2277

Hej!

Lyckligt lottad som man är så fick man sin iphone 5 idag, och petig som man är så börjar man leta efter "fel"..

Det första jag gjorde var att sätta telefonen emot örat, utan att samtal pågick.. (Övre bakstycke mot öra). Och jag hör genast ett dovt, surrande, ljud. (Konstant) Ungefär som

förr i tiden när mobiltelefon ringde i närheten av radio. Telefon är även väldigt varm och batteri slukas, någon som känner igen detta??

 

Mvh

Gustaf

 

Min iphone5 blir varm när jag kör youtube över 3G. När det gäller batteritiden, så stängde jag av LTE och det är lite bättre nu. Jag har ett 4G-abonnemang men det funkar inte där jag bor just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej! Köpte min iPhone 5 direkt när den släpptes i Sverige. Det första jag gjorde var att köpa ett skal, det var ett Gear4 skal som är en kombination av Bumper och plast. Den har bumper runt kanterna och plast på baksidan. Vilket jag är supernöjd med.

 

Nu har det gått rätt lång tid och jag har inte rengjort iPhone 5s baksida en enda gång och när jag hade besök av min broders flickvän så blev hon förskräckt hur baksidan såg ut. Den har massa svarta prickar och är inte allt lika clean som den var från början. Jag har alltså bara låtit skalet vara på och det har kommit MASSA smuts under skalet som har fastnat på baksidan. Nu när jag tänker på det så håller jag med om att det inte ser bra ut. Jag har testat att försiktigt putsa med min glasögonduk och lite vatten men det hjälper ingenting.

 

Hur rengör jag baksidan smidigast från intorkat smuts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen? Måste finnas någon som haft samma problem som lyckats lösa det(?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvida inte prickarna faktiskt är hack i aluminiumet så borde det gå att ta bort med en lätt fuktad microfiberduk.

Är det hack så får du leva med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hej jag tänkte köpa en Iphone 5 nu och undrar hur det blir med iOS7, kommer det bli en uppdatering som man sedan kan uppdatera eller måste man köpa till det sen? för det kommer ju i höst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag tänkte köpa en Iphone 5 nu och undrar hur det blir med iOS7, kommer det bli en uppdatering som man sedan kan uppdatera eller måste man köpa till det sen? för det kommer ju i höst.

 

Det kommer vara helt gratis att uppdatera till iOS 7. Du bör veta att Apple förmodligen släpper en ny iPhone i höst och lär väl komma ut i Sverige tidigt i Oktober. Behöver du inte en ny telefon just nu, skulle jag väntat några månader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer vara helt gratis att uppdatera till iOS 7. Du bör veta att Apple förmodligen släpper en ny iPhone i höst och lär väl komma ut i Sverige tidigt i Oktober. Behöver du inte en ny telefon just nu, skulle jag väntat några månader.

men det kommer inte vara någon stor skillnad så... det spelar ingen roll för mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har det kommit ios7 till Iphone 5? :)

 

18 september

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Okej, här är jag igen, nybörjaren!

Precis bytt min iphone 4 mot en iphone 5.

Har alla mina kontakter sparade på min i mac under "kontakter"

Är det bara koppla min nya iphone till mitt apple-id och vips så får jag in kontakterna?

Om ej, hur bör jag gå till väga?

Tar det säkra före det osäkra här och frågar först och gör sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du har satt igång iCloud på din dator så sparas kontakterna i molnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Är det någon mer än jag som tycker det är konstigt att det skyltas om iPhone 5 på Apples hemsida - flera veckor efter att den tagits ur försäljning? Även under sektionen "iPhone" handlar det bara om femman.

 

Sk%C3%A4rmavbild%202013-09-23%20kl.%2020

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

såg ett klipp på nätet att man kunde ha en bild på den person man smsa bredvid smset hur? och på macworld appen såg jag en bild på kalender med vecko nummer hur?

mvh

luchos

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Jocke_med_kniven

Köpte min iPhone 5 i oktober/november 2012, nu snart löper abonnemanget ut hos tele2 (24månader) Vad gör jag nu?

Helst av allt vill jag ha ett kontantkort då jag ogillar att behöva betala för saker jag inte använder.

 

Jag ringer kanske ett samtal om dagen och skickar 1-2 sms, känns extremt ovärt att betala månadsavgift för ett abonnemang

 

Kan jag se i min iphone om den är Låst till tele2?

Dvs måste jag använda deras kontantkort?

 

Om ja, hur/var ser jag om min mobil är låst till tele2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke_med_kniven

Ingen som vet? Är iPhone 5 så gammal att ni tycker jag måste uppgradera?

Edit: har ens Tele2 kontantkort längre?

Köpte min iPhone 5 i oktober/november 2012, nu snart löper abonnemanget ut hos tele2 (24månader) Vad gör jag nu?

Helst av allt vill jag ha ett kontantkort då jag ogillar att behöva betala för saker jag inte använder.

 

Jag ringer kanske ett samtal om dagen och skickar 1-2 sms, känns extremt ovärt att betala månadsavgift för ett abonnemang

 

Kan jag se i min iphone om den är Låst till tele2?

Dvs måste jag använda deras kontantkort?

 

Om ja, hur/var ser jag om min mobil är låst till tele2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej alla! Efter senaste uppdateringen (iOS8.1) på min Iphone 5 och iPhone 4 samt iPad2 får jag inte fart på Bluetooth-kopplingen längre till mitt hemmabiosystem (XS Digital Cinema 2.1 - Boston Acoustics). Någon som har samma problem och vet om någon fix? Den kopplar upp (och ibland ger ifrån sig en halv sekunds musik) sedan kopplar den ner....och håller sedan på så i all evighet...

 

(jag har provat med min gamla iPhone 3 (iOS6) och det fungerar alldeles utmärkt att köra via Bluetooth så jag har uteslutit hemmabiosystemets fel här)

 

Någon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...