Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhonetråden - allt om iPhone 5 frågor och svar


mickenyfiken

Rekommendera Poster

20% över en natt låter dock ganska normalt. Rätt många timmar det där. Min 3GS tappar liksom 20% på 3-4 timmar i standby ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Jag tappar mellan 1-3 % över natten med min 4s. Dock har det hänt vid enstaka tillfällen när WiFi varit aktiverat att den dragit runt 20 procent. Testa ladda ur/ladda fullt 3-4 ggr och deaktivera även WiFi över natten (om du nu inte redan gjort det) och se om det gör någon skillnad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar en bild, går in i albumet och sedan in på bilden, klickar sedan att jag vill skicka bilden med meddelande, och de går inte, hänger sig då så får man gå in via meddelande, sen bifoga bilden, men det går att göra alternativ 1 om man sänder bilden via mail, fler som har detta problem, fasen va med buggar det är i ios 6 :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag jämför hemknappen på min iPhone 5 med en iPhone 4 känns den inte lika robust. Nuddar jag den med fingret kan jag röra den marginellt (den rör på sig) mer än på hemknappen på iPhone 4.

Ni som har en iPhone 4/4S och en iPhone 5; känner ni någon skillnad om ni lägger telefonerna bredvid varandra och rör på hemknappen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag jämför hemknappen på min iPhone 5 med en iPhone 4 känns den inte lika robust. Nuddar jag den med fingret kan jag röra den marginellt (den rör på sig) mer än på hemknappen på iPhone 4.

Ni som har en iPhone 4/4S och en iPhone 5; känner ni någon skillnad om ni lägger telefonerna bredvid varandra och rör på hemknappen?

 

 

Jag upplever det hela tvärtom, att den på i5:an känns mer robust.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad spelar det för roll sålänge den fungerar? Helt otroligt vad petiga folk är ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har märkt att min i5 inte vill återuppkoppla sig till ett känt nätverk. Någon annn med samma problem.

Det vill heller inte riktigt få tillbaka till 3G från edge. Utan måste stänga av och på flygplansläge.

 

Exakt de fenomenet har jag också!

Har dock bara använt den hemma än så länge men på vissa ställen förlorar jag mottagningen och måste då göra den proceduren för att få tillbakamottagnigen, verkar precis som den inte söker efter nytt automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Hade själv problem med batteriet, upptäckte sedan att ett e-post fastnat i utegående, nu räcker batteriet låååååååååååångt.

Så kolla gärna om nåt kan ha hängt upp sig nånstans, IOS6 verkar vara lite buggig, hoppas att uppdatering är på G

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det känner jag absolut igen. Min tappar 20%-enheter (!) under min nattsömn. Inga appar öppna, skärmen släckt, osv.

Vad göra åt problemet?!

 

Jag blev positivt förvånad när jag vaknade i morse och såg att batteriet sjunkt 0%. Har både Wi-Fi och 3G på samt ett 10-tal appar igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är mer "stuns" i knappen.

Det är ett tyngre notstånd att trycka ner den och det uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som rubriken lyder blir min ip5 väldigt varm när jag lyssnar på Spotify, jag kör en spellista som inte är sårad som offlinelista. Jag har telefonen i bröstfickan i skjortan med en tröja utanpå. Telefonen blir så för varm för att ha kvar i fickan.

 

När jag spelar på detta sättet drar den 25% batteri på en timme. Efter två timmars musik samt ca 15 min surf, resten släckt skärm har jag 45% batteri kvar.

 

Är detta verkligen rätt?

 

Dessutom följde inte soparna inte med när jag återskapade telefonen. Jag fick lägga till dem manuellt i iTunes. Detta sabbade känslan direkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Som ni kan läsa i rubriken så är det något som skramlar i min nya iPhone 5 som jag fick hem i fredags.

 

Någon mer med det problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har liknande problem! Min iPhone 5 drar batteri galet snabbt, och jag lyssnar på spotify hela tiden, så kan mycket väl vara därför! Ska undersöka det närmre! Något jag däremot märkt är att iPhonen varar 1h+ på 1% batteri, konstigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att forumet inte ska översvämmas med en massa småtrådar om alla möjliga och omöjliga saker om iPhone 5 så slås de samman med denna tråd. Det innebär att det blir lite osynkat eftersom sammanslagningen går efter postat klockslag. Men det får ni leva med. Eller så skriv direkt i denna tråd....

Axelman moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag inte har läst igenom tråden så frågar jag direkt, hur tycker ni att battertitden är? Jag har väldigt dålig, runt 4 timmar användande och då är det 20% kvar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Googlar iphone spotify batteri och hittade en tråd som handlar om detta. http://community.spotify.com/t5/Mobile-iOS-iPhone-iPad-iPod/Spotify-update-on-iPhone-battery-draining-rapidly/td-p/87021

Det verkar som det är fel på appen, tog ner "system status lite" för att kolla CPU usage, verkar ganska normalt just nu 8-15%.Någon skriver att den visar upp runt 50% och de upplever också att telefonen blir riktigt varm.Jag reagerade inte på att min iphone 4 blev så varm eller drog mycket batteri, jag använde inte spotify hela dagarna senaste månaderna. Men nu med nya telefonen ville jag ju testa lurarna och märkte direkt hur varm den blir och hur mycket batteri den drar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om detta, märkte aldrig att min iPhone 4 blev så varm och tappade så mycket batteri i Spotify.

Testade även det grafiktunga spelet Aspahlt 7 och telefonen blir väldigt varm och batteriet går ner väldigt mycket väldigt snabbt.

Körde grafiktunga spel på 4:an men upplevde inte att den blev så het eller tappade så mycket batteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

 

har skrivit ett tidigare inlägg om iphone 5 som spökar för mig. Har nu haft den över helgen och den har fungerat fel fritt tills idag, då den blir så igen.

Pratade med affären där jag köpte telefonen och de skulle prata med leverantören. Sagt och gjort så ringde han upp mig och sa att apple ej har någon DOA tid och att jag måste skicka in telefonen för att kunna få ut en ny.

Har läst på andra trådar där folk har gått in i butik och fått den utbytt direkt. Vill ju inte skicka in telefon efter en helg och vänta ca 2 veckor på en ny.

 

Finns det något jag kan göra/säga till dem i butiken?

 

Tänkte även kolla om man byter telefon så kan man få färgen utbytt då eller måste man ta samma färg då jag ångrar färgvalet på telefonen nu i efterhand..

 

 

 

/ M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Som ni kan läsa i rubriken så är det något som skramlar i min nya iPhone 5 som jag fick hem i fredags.

 

Någon mer med det problemet?

 

Jag skrev tidigare i tråden om detta. Kika på mitt inlägg och se om det är samma sak för dig. Jag tycker inte att detta känns ok för en telefon från apple.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, jag kan tycka det är en dum fråga, gogglade lite men hittade inga aktuellt svar för iPhone5 (WTF!?) Frågan lyder: Hur många högtalare har en iPhone5?

 

Lycklig lottad som har en, så nu när jag stod och gjorde matlådor hade jag "iTunes" / (Music) på speakern. Så kom jag att tänka på att det bara låter från den nedre högra högtalaren. Är det inte två högtalare på den???? Eller vad gör det andra väntra gallret där!?!?!?!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tidigare skrivit i tråden ang. iphone 5 som lever sitt egna liv.

Var idag iväg med telefonen till affären där jag köpte den för att kolla om DOA, de skulle ringa upp mig under dagen för att kolla med leverantören vad de skulle göra.

När jag fick samtalet sa de att jag skulle få skicka in telefonen och få en ny telefon efter ca 2 veckor, vilket jag verkligen inte vill göra då jag endast haft telefonen över helgen och redan i fredags när jag öppnade den fungerade den inte och affären hade stängt under helgen. Sa till dom att jag inte ville skicka in telefonen och de skulle återkomma till mig imorgon efter ha pratat med butikschefen.

 

Tror ni jag kommer få skicka in telefonen eller kan de göra ett direkt byte av den?

Kan man byta färg på telefonen om jag skickar in den och kan man göra det om man får den utbytt också?

Behöver lite hjälp då jag inte är så jätteteknisk av mig.

 

 

/ M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...