Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhonetråden - allt om iPhone 5 frågor och svar


mickenyfiken

Rekommendera Poster

Har ett par funderingar. Jag har dokument och data som tar upp 4.62 GB utrymme på min iPhone 5C enligt iTunes. Detta är ljudupptagningar från program. Enligt instruktion ska jag ansluta med kabeln till iTunes, klicka på min telefon, sedan klicka på appar och sedan scrolla ned och där ska det tydligen finnas något att klicka på vid namn fildelning, och därefter den app som innehåller i mitt fall ljudfiler och sedan ska man kunna föra över dessa filer till datorn.

Problemet är att jag inte kan finna denna "fildelning" någonstans i hela iTunes.

Någon som vet hur jag kan lösa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Klicka på iPhone-symbolen.

post-11001-0-28806700-1459709344.png

 

Klicka på Appar och rulla ner.

post-11001-0-61492300-1459709377_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Hej!
Min iPhone 5s har låst sig eller gått sönder. Hur jag än trycker eller drar på skärmen så händer inget, när det ringer kan jag inte svara och jag kan inte stänga av den genom att svepa mot höger.Kan inte komma åt inställningar e.d.


Går det att på något sätt starta från scratch och ge den ett OS, eller vad?

Helt förvirrande, har fått damma av en gammal SE910 men vet inte om och hur den fungerar längre.

Tacksam för råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej!

Min iPhone 5s har låst sig eller gått sönder. Hur jag än trycker eller drar på skärmen så händer inget, när det ringer kan jag inte svara och jag kan inte stänga av den genom att svepa mot höger.Kan inte komma åt inställningar e.d.

Går det att på något sätt starta från scratch och ge den ett OS, eller vad?

 

Helt förvirrande, har fått damma av en gammal SE910 men vet inte om och hur den fungerar längre.

 

Tacksam för råd.

 

_____________________

 

Nå, det där är historia.

I fredags gick jag in i Digital Inn och blev mycket vänligt bemött. Jag fick hjälp med att återställa och få igång min mobil. Han sa att han först extraherade iOS och sedan återinförde via deras utställningsdator. Det var magiskt, jag är inte så bevandrad i hur han gjorde, men nu går den!!

Det är dock en grej som är felaktig, jag kan inte få kontakt med mitt Wyfi, det står bara 4G hela tiden. När jag stänger av och sätter på via Applesymbolen så kommer inte kopplingen in automatiskt som förr. Det är helt omöjligt att aktivera Wyfiknappen, den är hellåst.

Finns det någon som kan ana vad som är fel och vad som kan göras? Helt mystiskt, allt annat fungerar, även om det kan låsa sig någon gång. Det blir då bättre när jag gör en omstart, men Wyfi fortfarande död.

Vad göra? Tacksam för råd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen

Om WiFi inte går att aktivera pga att knappen är grå och en återställning i återhämtningsläge via iTunes inte avhjälper problemet så kan vi anta ett hårdvaruproblem.

Knappast värt att reparera, köp en ny telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Vad är bäst om jag ska ge min Iphone till mitt barn ska jag nollställa den helt och installera om allt från början eller bara nollställa telefonen? jag tänkte så att man inte tappar bort eller glömmer det apple id som man installerade telefonen med, har hänt mig förut glömt både apple id och lösen på e post adressen så tefonen vart låst och är det än.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den ska nollställas och raderas fullständigt.

Barnet ska ha ett eget Apple-ID.

Lämpligen lägger du till barnets Apple-ID i din familjedelning

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad hände? Skulle koppla fruns iphone till Macbook för att föra över bilder. Har själv tidigare haft iphone så det fanns lagrat i Macbook. På nåt sätt blev min gamla iphone inkopplad och jag fick fråga om uppdatering. Det resulteradei attmina gamla bilder är på hennes samt kontakter osv.

Hur kan man återställa detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Använder en iPhone 5 (modell A1429) med iOS 10.3.3 och när jag tittar i Inställningar så säger den att den inte behöver uppdateras.

Min MBP 13" från 2011 har numera High Sierra installerat.

Det fungerar inte att parkoppla mobilen med MBP'n med hjälp av Bluetooth. Beror det på att det är olika iOS i enheterna?

/H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

 

 

krytera sin iphone 5 hur gör man det?

 

Jag älskar att allt gå att sync:a med macbook och iclud men jag vill att det ska hållas kryterat.

filevalut gör det på min dator(men min kunskap så antar jag inte med 100% säkert men det duger för mig. vill inte snöa in i totalt it-säkerhet) 

 

tack för svar

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sixfingers säger:

 

 

krytera sin iphone 5 hur gör man det?

 

Jag älskar att allt gå att sync:a med macbook och iclud men jag vill att det ska hållas kryterat.

filevalut gör det på min dator(men min kunskap så antar jag inte med 100% säkert men det duger för mig. vill inte snöa in i totalt it-säkerhet) 

 

tack för svar

mvh

 

https://support.apple.com/en-us/HT205220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tack, det tipset ska jag lätt använda! Ursäkta om jag inte är riktigt påläst men blir lite virrig av alla tips och opåltiliga företag. Jag tänker även på den informationen som lagras i typ keychain, bankkortsinfo, lössnord osv, osv.. det kanske redan är väl kryterat? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, sixfingers säger:

ja tack, det tipset ska jag lätt använda! Ursäkta om jag inte är riktigt påläst men blir lite virrig av alla tips och opåltiliga företag. Jag tänker även på den informationen som lagras i typ keychain, bankkortsinfo, lössnord osv, osv.. det kanske redan är väl kryterat? 

 

Så länge du har lösenkod aktiverat på telefonen,tvåfaktorsautentisering aktiverat är du säker.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • xeric unpinned this ämne
  • 1 month later...

Hej!
Helt plötsligt har batteriet i min iphone 5S börjat ladda ur väldigt fort. Hade just uppdaterat till senaste ios. Inte kan det väl ha med den saken att göra? 

Kan det vara möjligt att jag har appar aktiva som drar ström utan att jag vet inte det? 

Eller fungerar batteriet så att det rätt plötsligt tappar kapacitet rejält?


Förresten. Ska berätta också att innan jag uppdaterade så var mobilens skärm ibland påfallande gråaktig och om jag skulle titta på mina bilder så såg de inget vidare ut. Det hände typ 3 gånger på några dagar. Jag misstänkte att det var strömsparläget som var aktiverat fast det inte alls borde vara det.  Jag använde olika metoder för att få det att fungera igen. Som att stänga av mobilen och på igen. Men det här var ju krångligt. Och jag tänkte att jag kan ju alltid hoppas att det rättar till sig om jag gör uppdateringen. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Storkis säger:

Hej!
Helt plötsligt har batteriet i min iphone 5S börjat ladda ur väldigt fort. Hade just uppdaterat till senaste ios. Inte kan det väl ha med den saken att göra? 

Kan det vara möjligt att jag har appar aktiva som drar ström utan att jag vet inte det? 

Eller fungerar batteriet så att det rätt plötsligt tappar kapacitet rejält?

Uppdateringar kan gå fel, särskilt om man har lagt dem ovanpå varandra en längre tid. Gör en säkerhetskopia, guide, och installera sedan om IOS i Itunes. Guide. Lägg tillbaka säkerhetskopian därefter. Guide (skrolla ned). Tips för att spara batteri finns här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Storkis säger:

Hej!
Helt plötsligt har batteriet i min iphone 5S börjat ladda ur väldigt fort. Hade just uppdaterat till senaste ios. Inte kan det väl ha med den saken att göra? 

Kan det vara möjligt att jag har appar aktiva som drar ström utan att jag vet inte det? 

Eller fungerar batteriet så att det rätt plötsligt tappar kapacitet rejält?


Förresten. Ska berätta också att innan jag uppdaterade så var mobilens skärm ibland påfallande gråaktig och om jag skulle titta på mina bilder så såg de inget vidare ut. Det hände typ 3 gånger på några dagar. Jag misstänkte att det var strömsparläget som var aktiverat fast det inte alls borde vara det.  Jag använde olika metoder för att få det att fungera igen. Som att stänga av mobilen och på igen. Men det här var ju krångligt. Och jag tänkte att jag kan ju alltid hoppas att det rättar till sig om jag gör uppdateringen. 

 

Jag tror att batteriet börjat ta slut.

din fån uppvisar samma symptom som min frus 6+ före batteribyte, efter bytet är den ok. 

Se här: 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tror att rätta lösningen är att byta batteri. Det har ju märkts tidigare i vinter att den inte har samma prestanda som tidigare. Symtomen stämmer - att den inte tål kyl alls.  Och att den sen den blivit varm igen inte visar rätt procent så att man inte vet hur mycket laddning man har. Exakt så. 

Får fixa det efter påsk. 



 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Storkis säger:

Ja, jag tror att rätta lösningen är att byta batteri. Det har ju märkts tidigare i vinter att den inte har samma prestanda som tidigare. Symtomen stämmer - att den inte tål kyl alls.  Och att den sen den blivit varm igen inte visar rätt procent så att man inte vet hur mycket laddning man har. Exakt så. 

Får fixa det efter påsk. 

Med IOS 11.3 idag kom denna funktion:

 

715E896D-E463-445E-8ACD-0EDF733E0E77.jpeg.1ede819723db2effa044e3ccfa8ff4c9.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...