Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mappikoner försvinner


Håkan Walther

Rekommendera Poster

Håkan Walther

Jag har ett litet problem. Jag tänkte att jag ville göra ett "fotoalbum" av mina bilder, utan att använda iTunes, som jag tycker är för jobbigt. Så jag tog alla mina foton och strukturerade upp dem i kataloger och underkataloger efter platser och årtal etc. Sedan tog jag en bild från varje mapp och skapade en Instagrambild genom en resa till telefonen och tillbaka till datorn, för att till sist skapa en ikon av den med Candybar. Problemet är att plötsligt, när jag håller på att byta ut standardikonen för en mapp så blir det inte den nya ikonen och ingen annan ikon heller. Bara tomt. Och när det väl börjat så blir det så för alla resterande ikoner jag byter också. Efter en omsatt av Finder så är alla de ikoner jag bytt ut på plats och syns, men då kan andra ikoner i stället ha försvunnit och ersatts av tomtum. Det enda sättet att få tillbaka alla ikonerna är att starta om datorn. Då funkar allt som det ska, enda tills jag börjar byta ut ikoner igen ... och med över 200 mappar och undermappar, som ska ha individuella ikoner, så kommer det att ta ett tag. Varför försvinner ikonerna titt som tätt? Någon som vet om det är en känd bugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som detta är relaterat till CandyBar och inte till Finder eftersom det är CandyBar som fixar den funktionaliteten... Jag höll på att fråga om du hade kontaktat supporten för CandyBar, men så kom jag på.. de har ingen support längre. CandyBar är släppt fritt på grund av nya säkerhetsfunktioner i Mountain Lion som gör att CandyBar inte kan rota omkring i filerna längre hursomhelst och då valde utvecklarna släppa det fritt och ge upp supporten, för den hårdare säkerhetskollen begränsar vad CandyBar kan göra..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håkan Walther

Jag vet. Det var därför jag installerade det, för att det var fritt.

Men jag trodde att man bara tillverkar ikonerna med CandyBar och inte behöver programmet något efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...