Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bra surroundlösning till ATV?


drajsnow

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag vill ha 5.1 ljud i TV-rummet och jag har tittat på massor med alternativ. Det finns ju hur många som helst att välja mellan, men jag är inte i behov av någon DVD eller Blue Ray -läsare. Jag streamar all media från nätet eller datorerna här hemma. Vi har inte ens en TV-box, så just nu är det verkligen snyggt och prydligt under TV:n och så vill jag ha det. Om jag nu vill ha 5.1 ljud hur skall jag göra? Har ni något förslag?

 

En förstärkare är väl ett måste antar jag, men de som jag tittat på är alla både stora och fula så jag är på jakt efter minsta möjliga förstärkare med möjlighet till 5.1 och de vanliga ljudformaten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack! Ska titta på den.

 

Skulle egentligen vilja ha en liknande kombo som jag har till mina Airport express som är kopplade till datorhögtalare med baslåda. Ingen förstärkare som måste slås på, ingen extra fjärrkontroll osv. Allt styrs enkelt med mobilen, paddan eller datorn. Fast 5.1 såklart.... Kanske en utopi. Ska göra ett nytt försök med google för att hitta den minsta förstärkaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, tack! Ska titta på den.

 

Skulle egentligen vilja ha en liknande kombo som jag har till mina Airport express som är kopplade till datorhögtalare med baslåda. Ingen förstärkare som måste slås på, ingen extra fjärrkontroll osv. Allt styrs enkelt med mobilen, paddan eller datorn. Fast 5.1 såklart.... Kanske en utopi. Ska göra ett nytt försök med google för att hitta den minsta förstärkaren...

 

Det finns ju en hel del "datorhögtalare" som är 5.1 där förstärkaren sitter i baslådan så att säga.

Ett exempel:

 

Logitech Z-906

 

 

 

Denna har optisk ingång du kan koppla din Apple tv till och få lite bättre ljud än TV-högtalarna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det likna nått! Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...