Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Återställa iPhone från iCloud utan att ta med bilderna


Nible

Rekommendera Poster

Bra fråga. Det är väl bara photostream som lagras i iCloud så det blir inte så mycket data.

Det märker du när du provar. Har för mig det är 1000 senaste bilderna som lagras i photostream. Kommer mannupp i 1000 så raderas de älsta. Det är alltså ingen backup av alla photon man tar.

Vill man ha det får man synka mot ngt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra fråga. Det är väl bara photostream som lagras i iCloud så det blir inte så mycket data.

Det märker du när du provar. Har för mig det är 1000 senaste bilderna som lagras i photostream. Kommer mannupp i 1000 så raderas de älsta. Det är alltså ingen backup av alla photon man tar.

Vill man ha det får man synka mot ngt annat.

 

Säker på det? Jag avbröt min bild-synkning vid återställningen och då stod det "hämtar 3600 bilder". Men nu vill jag få tag i dem via icloud på datorn, går det på något sätt?

Edit; Kollade iPhoto nu och det verkar som alla bilder finns det. Kan det stämma? Isf, ersätts dem om jag gör en ny säkerhetskopia på nuvarande telefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har en säkerhetskopia på iCloud av din tidigare telefon så följer bilderna med när du hämtar upp den, det är ju i princip samma som att göra en säkehetskopia på datorn i iTunes. Om du har bilder i bildström så påverkas inte de av om du gör en ny säkerhetskopia. Bildström ligger ju där på iCloud oavsett om du gör en säkerhetskopia eller inte av innehållet i telefonen. :) Men du kan radera innehållet i bildström om du går in där och tar bort bilder, kan du göra från telefonen också. Om du har en tom telefon och synkar upp dig mot iCloud så synkar den över de bilder i bildström på iCloud som ligger där, till telefonen.

 

Bildström i iCloud på Macen kan du nå via iPhoto eller Aperture, de kan koppla upp sig mot bildström om du har ställt in det så i något av de programmen. Idén med bildström är att vara en mellanlagring, så att du enkelt kan överföra bilder mellan en iPhone/iPad och en Mac. Du kan plocka ut från bildström de bilder du vill använda i iPhoto eller Aperture på Macen, och du kan också lägga till bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...