Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Album till SD-minne med ett lyckligt slut

kiplon

Recommended Posts

Igår hade jag lite frågor om min trassliga albumöverföring till ett SD-minne som inte funkade; https://forum.macworld.se/topic/152137-album-till-sd-minne/page__gopid__1573474#entry1573474

Höll på med otal varianter för att få in bilderna vilket framgår av det inlägget!

JAg har aldrig formaterat diskar eller gjort nåt sånt där tekniskt avancerat, är dock inte rädd för att testa men däremot så kan jag ingenting om sånt. Inläggen här på forumet om sånt är rena grekiskan för mig...

När jag kom hem i kväll så beslutade jag ändå göra ett försök, att formatera om den förbaskade USB-n som fotona inte fick plats på, trots att all info visade att de mer än väl skulle få det.

Gick in i skivverktyg och raderade enheten och tänkte sen formatera om den till exFAT, hur man nu gör det? :)

Raderade och funderade; att innan jag börjar grubbla på hur man formaterar ändå prova lägga in fotona på den nu tomma enheten. OCH DET GICK! Hur bra som helst :)

Min lilla okunniga hypotes är nu att det ändå fanns nån slags osynlig partitonering som blev raderad?

SKÖNT ATT DET ÄR ÖVER efter flera dagars irriterande, grubblande och bortslängt arbete! Kan bara konstatera att vissa måste lära sig den hårda vägen...

Tack Raphael och Telly82 för tipsen!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...