Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple tv 5.1 dödar min telia router


s60761

Rekommendera Poster

Efter ca 1 min av film stream till atv3 med nya 5.1 så dyker mitt wifi och routern startar om. Ångrar bittert att ja uppdaterade till senaste versionen. Har provat att återställa, olika filmer, mm. Så nu är atv tyvärr värdelös.

 

Någon som har nått tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ca 1 min av film stream till atv3 med nya 5.1 så dyker mitt wifi och routern startar om. Ångrar bittert att ja uppdaterade till senaste versionen. Har provat att återställa, olika filmer, mm. Så nu är atv tyvärr värdelös.

 

Någon som har nått tips?

 

Jag har exakt samma problem. Riktigt jäkla irriterande.

Om någon har en lösning skulle det vara guld värt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Telia nyss. De ska uppdatera routern till senaste firmware. Sedan blir det utbyte till ny om inte det hjälper. Sista utväg är att brygga den och köpa apple router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Telia nyss. De ska uppdatera routern till senaste firmware. Sedan blir det utbyte till ny om inte det hjälper. Sista utväg är att brygga den och köpa apple router.

Fast har du samma Thomson-router som jag har så går den inte att brygga... den som skickas ut med Telia Smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt teknisk support på Telia kan de brygga den åt mig. Thomson 789vn

Aha, det kan ju vara bra att veta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med Telia nyss. De ska uppdatera routern till senaste firmware. Sedan blir det utbyte till ny om inte det hjälper. Sista utväg är att brygga den och köpa apple router.

 

Som är vilken version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den senaste routern från Telia (TG789vn version 8.C.H.2) men har inte uppdaterat AppleTv än. Avvaktar spänt utvecklingen i denna tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FlX!

 

Den senaste firmware till Telias router TG789vn version:

 

8.C.H.2

 

Löste problemet. Nu funkar allt lysande. Och till och med bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja

Telia ligger ju inte direkt i framkantborstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FlX!

 

Den senaste firmware till Telias router TG789vn version:

 

8.C.H.2

 

Löste problemet. Nu funkar allt lysande. Och till och med bättre.

 

Jag ringde Telia igår och de skulle lägga in senaste filmaren och dessutom byta kanal till-något-som-jag-inte-minns-från-något-jag-inte-heller-minns.

 

När jag satt i telefon med supporten ombads jag testa om det fungerade och det gjorde det. Tills idag. Nu är det samma sak igen.

 

Att strömma från iPhone och iPad går utmärkt. Att strömma från macen går inte, av någon anledning och det spelar ingen roll om jag använder hemmadelningen via iTunes eller om jag strömmar via (den eminenta) appen Beamer. Det rullar på fint i 10-30 sekunder och sedan släcks wi-fi ner totalt.

 

Jag blir galen. Måste ringa igen imorgon.

 

Någon av er genier här inne som har någon teori kring varför det jävlas med just macen och inte IOS-enheterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Mina bekymmer försvann den dagen jag bytte ut min Netgear WNR3000-router (jag använder bara modemet som brygga) mot en 2TB Time-Capsule! Nu funkar allt klanderfritt (1st Apple-TV gen3, 2st Samsung Smart-TV, 2st iPad, 3st iPhones, 3st MacBooks)!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chattade med supporten om att jag ville ha senaste fw,vilket dom la in direkt (tog ca:20 min),allt verkar flyta på bättre nu.Har den senaste veckan haft problem med att köra airplay från macen då jag spelat upp musik både från itunes o spotify,ljudet funkar bra en stund,sedan börjar det hacka,ibland försvinner ljudet flera sekunder,detta verkar dock ha försvunnit nu (har dock inte testat så mycket än...).Saken är att i början funkade airplay perfekt,vet dock inte om problemet började uppstå när jag uppdaterade min atv till 5.1 eller om det uppstod när jag installerade senaste fixen till mountain lion,men som sagt nu verkar det flyta på igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
hellboyofsweden

Hmm... Min ATV har fungerat stenhårt mot min Telia Thomson TG789v sedan jag köpte den, och perfekt att kunna strömma svt play ifrån Ipad direkt till tv:n (även film ifrån min Imac via appen Air Video). Har fungerat klockrent och det var för detta ändamålet jag skaffade den. För att plötsligt nu bara sluta fungera. Bild & ljud uppenbarar sig i tv:n under 3 sekunder innan den stoppar & så kommer upp ett felmeddelande "Det här innehållet kräver HDCP för uppspelning". Hjälper inte att starta om prylarna, och har testat olika ingångar, bytt kabel etc. Same shit! :-(

Ni menar på att det skulle kunna vara Telias Thomson Router som har fått någon uppdatering nyligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hellboyofsweden

Hmm... Ok, tack för ideér. Det märkliga är att det har fungerat helt felfritt i 4 månader, och denna Samsung 46" Lcd är inte uppgraderingbar via nätet, utan endast via usb elller kanal. Kanske få slå en signal till Samsung och checka av läget. Skulle det kunna vara så att efter den senaste programvaruuppdateringen på paddan, så ställs detta kravet på tv:n, och att det inte gjorde det tidigare menar du?

HDCP har nog mer med din tv att göra, har också stött på det någon gång. Surt att en tv som inte är speciellt gammal inte ska klara av det.

 

http://sv.wikipedia....tent_Protection

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...