Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Iphone 5 med Tele2

Frizzo

Recommended Posts

Hej!

Kunde inte hitta någon Tele2-specifik tråd för Iphone 5 så jag tänkte att jag lika gärna kan starta en när det nu finns för alla andra operatörer.

Är det någon här inne som har fått någon form av leveransbekräftelse än på att de har börjat rulla ut telefonerna?

Mvh,

F

Nej, jag pratade med kundservice och de hade ingen information om när de skulle skicka telefonerna, men sms och e-mail skulle komma när den var skickad. Dock verkar det som om man ändå kommer få vänta någon/några dagar då det stod i mailet man fick att telefonen skulle skickas från deras lager den 28/9 och någon dag senare skulle man få avisering med posten.

Och kollinr kunde deras kundservice ej ge ut av säkerhetsskäl..

Jag såg i några andra trådar här att kunder hos bland annat telenor m.fl. börjat få sina nano-sim och att deras abonnemang ändrats under "mina sidor" hos operatören.

Någon med tele2 som sett/hört något nytt?

Läste på Tele2s facebook sida att deras mål var att de som förbokat och fått den 28e bekräftat, skulle få sina lurar imorgon (28e). Bör alltså skickas senast idag med andra ord. Har dock själv inte hört något från dem sedan jag fick min bekräftelse.

Edit: Efter några andra funderingar och en chatt med Tele2s kundservice så är statusen på min leverans att paketet ännu ej skickats. Ser ut att komma nästa vecka.

Läste på Tele2s facebook sida att deras mål var att de som förbokat och fått den 28e bekräftat, skulle få sina lurar imorgon (28e). Bör alltså skickas senast idag med andra ord. Har dock själv inte hört något från dem sedan jag fick min bekräftelse.

Edit: Efter några andra funderingar och en chatt med Tele2s kundservice så är statusen på min leverans att paketet ännu ej skickats. Ser ut att komma nästa vecka.

Samma här, ej skickat enligt kundservice. Alla andra operatörer verkar ha fått iväg första lurarna, mycket konstigt att Tele2 inte fått det.

Samma här, ej skickat enligt kundservice. Alla andra operatörer verkar ha fått iväg första lurarna, mycket konstigt att Tele2 inte fått det.

Håller med dig! Med en sådan stor lansering så känns det som om Tele2 borde vara iaf något förberedda och klara att leverera i tid.

Om den kommer innan jul är jag nöjd. Det kommer bli några batchar av leveranser som kommer drabbas av förseningar och liknande antar jag. Som ofta skett tidigare. Men håller tummarna att det går snabbt.

Håller med dig! Med en sådan stor lansering så känns det som om Tele2 borde vara iaf något förberedda och klara att leverera i tid.

Förra året när Iphone 4S släpptes var det lite samma sak. Inget besked, bekräftelse eller kollinummer. Men på eftermiddagen på releasedagen fick jag ett sms med pinkod som skulle visas upp till utlämningsstället. Så telefonen dök upp trots brist på besked. ;) Och det är ju trots allt huvudsaken.

/Björn

Ringde Tele2 nu och då min orderbekräftelse sa att dom skulle skicka den till mig den 28/9 kunde dom inte se något annat. Det stod enligt honom "Väntar på leverans". Han visste inget om det som hans kollega hade sagt på Facebook om att de skulle gå iväg så att vi hade dem till lanseringsdagen.

SUCK

Ringde Tele2 nu och då min orderbekräftelse sa att dom skulle skicka den till mig den 28/9 kunde dom inte se något annat. Det stod enligt honom "Väntar på leverans". Han visste inget om det som hans kollega hade sagt på Facebook om att de skulle gå iväg så att vi hade dem till lanseringsdagen.

SUCK

Fick i stort sett samma svar. Verkar ju otroligt märkligt när alla andra operatörer redan skickat ut första batchen. Men Tele2 ska helt enkelt vänta med att skicka tills imorrn?

Fick leveransbekräftelse nu!

Vad står det? och hur dags beställde du den 21e?

Nu fick jag med sms från Tele2 där det står att den skickats från deras lager.

Beställt från comviq och just nu ser statusen ut såhär:

post-23342-076363600 1348772999_thumb.png

Beställt från comviq och just nu ser statusen ut såhär:

post-23342-076363600 1348772999_thumb.png

Skumt att du fått ditt kolli-id från comviq men vi från tele2 får inte det. Det är ju ändå samma ägare och i grund och botten samma alltigenom..

Ja, återigen verkar alla andra operatörer klara av att lämna ut kollinr utom Tele2. Det finns så många sätt att göra det på som inte behöver tumma på säkerheten.

Min som är beställd från comviq, finns är i Malmö nu

Beställde i tisdags via webben. Igår kväll 22.30 fick jag leveranssms plus mail och idag damp avin ner i brevlådan. Det verkar som det funkade i år också.

Fick mitt sms precis om att paketet gick att hämta ut! SMS:et kom kl. 13.37. Kändes ju lite som att den här dagen omöjligen kan gå åt pipsvängen nu!

Beställde i tisdags via webben. Igår kväll 22.30 fick jag leveranssms plus mail och idag damp avin ner i brevlådan. Det verkar som det funkade i år också.

Någon som ska vara väldigt glad..

jag beställde 00.15 på tele2.se samma natt som de släppte den..

Ringde tele2 igår och frågade om min telefon var skickad.. svar nej! beräknat lev datum i slutet av oktober. tror det var någonstans 20-25 oktober..

Men vänta frågade jag då.. jag beställde ju på natten? hur kan jag få vänta så länge? då gick hon och pratade med sin chef och vips så skulle den dyka ner mellan den 1-5 oktober.

mycket märkligt förfarande.. hade den inte kommit på fredag skulle jag ringa dom igen och fråga vad som händer..

Har jag inte fått något mail/sms om att den är skickad imorgon kommer jag ringa och fråga vad som händer.. Fick även jag mail om att den skickas 28/9 ifrån deras lager.

Men så blev icke fallet.. SUCK!!

Placerade min order den 30e och då stod det 4-6 veckor och leveransdatum är beräknad till senast den 11/11. Någon som vet om man borde få den tidigare?

Beställde min iPhone 5 (vit, 32GB) den 9/10. Beräknat leveransdatum är 4 december, alltså 6-8 veckor. Hur ser det ut för er som beställt i oktober?

• 3 weeks later...

Beställde min iPhone 5 (vit, 32GB) den 9/10. Beräknat leveransdatum är 4 december, alltså 6-8 veckor. Hur ser det ut för er som beställt i oktober?

Jag beställde min iPhone 5, 64Gb vit den 5/10. Då var beräknad leveranstid 3-4 veckor. Nu kan man se på Tele2:s hemsida att den troligen inte levereras förrän under slutet av vecka 47.

Det är ju bara till att vänta, trodde inte att det skulle vara så svårt att få tag i en ny lur...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...