Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Topcase-byte på mid 2007 Macbook


Naturellement

Rekommendera Poster

Hej på er!

 

Jag skulle behöva lite vägledning inför en kommande "renovering" av min mid 2007 Macbook... Delar av tangentbordet och touchpaden har gett upp. Jag har kört med extern tangentbord och mus ett tag, men nu tycker jag ändå att det är dags att få ordning på det. Min lösning blir att köpa ett nytt topcase från Ebay. Det borde väl inte vara så svårt att byta själv? Och om jag har tänkt rätt så borde det lösa mina problem?

 

Det verkar dock som att jag bara får tag i ett engelskt tangentbord. Har ett svenskt nu. Funkar det att installera det? Och funkar det att bara ta de tangenter som ser annorlunda ut och byta ut mot dem jag har nu, efter att jag har satt in det nya topcaset? T ex Å, Ä och Ö? Vad tror ni? Eller finns det något annat som kommer strula när jag sätter in ett engelskt topcase?

 

Även batteriet är dött. Spelar det någon roll varifrån jag köper ett nytt sådant? Inga begränsningar mellan länder och sådant?

 

Blev en del frågor, men jag hoppas att någon har tid och möjlighet att hjälpa mig med lite svar...

 

Mvh Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så köper man ett svenskt:

 

http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-MACBOOK-13-A1181-965-TOP-CASE-Keyboard-Nordic-North-Europe-Swedish-Danish-/140802811623?pt=PCA_Mice_Trackballs&hash=item20c88066e7&_uhb=1#ht_2246wt_1233

 

Ang. batteriet, får du vad du betalar för. Billiga batterier har inte den kapacitet som originalbatterier, kan sluta funger, börja svälla mm. Batteriexperten /Batterikungen har bra Apple-batterier, tredjepartstillverkade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...