Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fodral/skydd till iPhone 5


ericfridell

Rekommendera Poster

Väntar. Har pratat med dom och de sade det berodde på att de sändes i "batches". Men mer än 15 dagar skall man inte behöva vänta.

 

Okej, då är jag inte ensam iallafall! Då håller jag tummarna för att de kommer fram snart. Tack för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 52
  • Created
  • Senaste svar

Okej, då är jag inte ensam iallafall! Då håller jag tummarna för att de kommer fram snart. Tack för svar!

 

Jag har inte fått mitt i heller :((

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde från QooQoon den 11/10 och har inte heller fått mina än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte beställa skydd från QooQoon, men blir lite osäker när ingen verkar ha fått sin beställning från dem:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta som svar när jag mailade Qooqoon idag:

"Hi Peter,

When an item is shipped out, it is out of our hands. We do not have any influence on how fast it is delivered or why there is a delay.

This is also why we have to wait 15 business days before we can file for a complaint at the post office.

By then we can be sure the item is not going to arrive anymore.

Kind regards,

Our passion is protecting yours, QooQoon.

QooQoon Internationalinfo@qooqoon.com"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta svar fick jag från dem idag

Valued customer,

We checked the status of your order and it was shipped on October 11, 2012.

Because the shields for the iPhone 5 were pre-orders, normal shipment dates do not apply.

The expected delivery is in between 2-10 business days (weekends and holidays are deducted).

The reason for why the shipment time can be somewhat longer is because the pre-orders were shipped in batches.

If your item does not arrive 15 business days after the shipment date, please contact us.

By then we can start a case for you at the post office.

Kind regards,

Our passion is protecting yours, QooQoon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara meddela att det låg ett kuvert från Qooqoon i min brevlåda idag. Äntligen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara meddela att det låg ett kuvert från Qooqoon i min brevlåda idag. Äntligen! :)

 

Äntligen, trodde fan att den aldrig skulle dyka upp, då vet vi att dom är på väg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara meddela att det låg ett kuvert från Qooqoon i min brevlåda idag. Äntligen! :)

Hur bra sitter den, kvalitén mm? Säkert många som undrar:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panik!!! Försökte precis sätta på mitt skydd på baksidan men ville justera den lite och till min fasa ser jag att aluminiumet "släppt" på flera ställen när jag drar av skyddet, ser precis ut som man försökt banka igenom ett spik från undersidan om ni förstår vad jag menar, verkar precis som att aluminiumet reagerar på skyddsfilmen av nån märklig anledning.

 

HELT ÄRLIGT VAD FAN GÖR JAG NU??!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur bra sitter den, kvalitén mm? Säkert många som undrar:)

 

Har inte hunnit än men tänkte fixa med det nu. Blir ju tveksam när jag läser vad Janala skrev precis, låter inte alls bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Panik!!! Försökte precis sätta på mitt skydd på baksidan men ville justera den lite och till min fasa ser jag att aluminiumet "släppt" på flera ställen när jag drar av skyddet, ser precis ut som man försökt banka igenom ett spik från undersidan om ni förstår vad jag menar, verkar precis som att aluminiumet reagerar på skyddsfilmen av nån märklig anledning.

 

HELT ÄRLIGT VAD FAN GÖR JAG NU??!!!!

 

Haha fel av mig det var ju faktiskt skyddsfilmen som satt på baksidan som det uppstått "sprickor" i trodde fan att det var aluminiumbaksidan med andra ord så är skyddsfilmen grym när jag själv tror att det var den riktiga baksidan!!!

Tog bara bort filmen och satte på den igen och nu är den så fin så :))))

 

Ps Än är inte den sista idioten född...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha fel av mig det var ju faktiskt skyddsfilmen som satt på baksidan som det uppstått "sprickor" i trodde fan att det aluminiumbaksidan med andra ord så är skyddsfilmen grym när jag själv tror att det bar den riktiga baksidan!!!

 

Ja de säger ju att den ska vara "osynlig" för ögat så det stämmer rätt bra då med andra ord! Skönt att det inte var telefonen.

 

Ska installera min nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite blandade känslor. Det känns som att det är bättre kvalitet än "vanliga" skärmskydd som man kan få med skal. Det ser väldigt bra ut osv. Men delarna på baksidan tycker jag var lite för små, de blir ett litet gap mellan delarna som kunde ha varit lite mindre iaf. Jag installerade skärmskyddet först sen vände jag på steken för att fixa med baksidan när jag sen är klar så ser jag att jag har en ganska grov repa på ca 2cm på framsidan, förstår inte hur det gick till, kan ju ha varit mitt fel men ändå. Fingeravtryck syns direkt på skärmen men det kan brukar lugna ner sig efter någon dag med nya skärmskydd, vi får se. Som sagt lite blandade känslor. Skulle vara intressant och veta vad ni andra tycker!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Nån produkt du kan hänvisa till ? annars så vet i alla fall jag inte vad du pratar om.

 

Jag provade i alla fall först Gear4 extrem tunn skydd, men den gick sönder :)

Till fronten hadde jag skaffat Copter skydd, och jag var helt ärligt inte nöjd med den.

Den var till och börja med för liten för fronten, sedan var det omojligt att få den riktigt fin.

Så efter att jag fick luren utbyt från apple, så satsade jag på det billigaste skydden jag själv har, denna gång till fram och baksidan gear4 gick ju sönder :)

Länk:

Framsidan sitter perfekt, det blir fingeravtryck kvar, men det försviner en hel del av dem bara genom att man stoppar telefonen i fickan ,annars är det bara att dra en gång.

Ser riktigt bra ut både med skärmen på och släckt, får se bara hur länge den håller.

Baksidan är det lite värre med, jag får helt enkelt inte till det. Och det beror inte på mig :)

Det är omöjligt att få ut luften mellan skarvarna på baksidan, funkar säkert bättre med skydd som är mer som copter och är mjuka, de här "standard" skydd blir godkänt resultat dock ej perfekt.

Så mitt råd är njut av telefonen sätt den inte bakom flera meter skal, personligen ser jag skalet som ett sätt att skydda mot små repor osv.

Bilder på hur telefonen ser ut nedan

IMG_0101.jpg

 

IMG_0100.jpg

IMG_0099.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite blandade känslor. Det känns som att det är bättre kvalitet än "vanliga" skärmskydd som man kan få med skal. Det ser väldigt bra ut osv. Men delarna på baksidan tycker jag var lite för små, de blir ett litet gap mellan delarna som kunde ha varit lite mindre iaf. Jag installerade skärmskyddet först sen vände jag på steken för att fixa med baksidan när jag sen är klar så ser jag att jag har en ganska grov repa på ca 2cm på framsidan, förstår inte hur det gick till, kan ju ha varit mitt fel men ändå. Fingeravtryck syns direkt på skärmen men det kan brukar lugna ner sig efter någon dag med nya skärmskydd, vi får se. Som sagt lite blandade känslor. Skulle vara intressant och veta vad ni andra tycker!

Detta inlägg handlade såklart om Qooqoon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta inlägg handlade såklart om Qooqoon.

 

Håller med till fullo, baksidan med dom små delarna blev inge bra så det lutar åt att man får köpa ett skinnfodral av något slag att ha mobilen i.

Någon som har några bra tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med till fullo, baksidan med dom små delarna blev inge bra så det lutar åt att man får köpa ett skinnfodral av något slag att ha mobilen i.

Någon som har några bra tips?

Jag använder både Ikonic Edge:s pouch och Spigen:

 

http://www.ikonicedge.com/

http://www.spigen.com/

 

Mycket hög läderkvalitet och passform. Kan kännas lite trögt första gången, men det är meningen. Lädret vidgar sig och blir underbart skönt med tiden. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med till fullo, baksidan med dom små delarna blev inge bra så det lutar åt att man får köpa ett skinnfodral av något slag att ha mobilen i.

Någon som har några bra tips?

 

Jag har också det från Spigen till min iPhone 5. Hade Ikonic Edge till min 4S. Båda är att rekommendera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Håller med till fullo, baksidan med dom små delarna blev inge bra så det lutar åt att man får köpa ett skinnfodral av något slag att ha mobilen i.

Någon som har några bra tips?

 

Själv tycker jag att jag lyckades rätt bra med baksidan (fronten väntar jag med, den är så fruktansvärt tålig ändå och fick inte en skråma på min 4s). Inte en enda bubbla såvitt jag kan hitta, och minimalt med avstånd mellan "delarna". :D

 

Sen kör jag alltid ner den i min Ikonic Edge-pouch.

 

post-54013-008845100 1351970961_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min sector 5 idag från elementcase.com. Grymt snygg och bra kvalité. Lite dyr men det var den värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om nån är sugen så har jag en "full body protection" från qooqoon till salu i "säljes" tråden.

 

Qooqoon

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...