Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som Köper iPhone 5 från AppleStore


Hunter_78

Rekommendera Poster

Har företagsabonnemang, så behöver inte teckna ett till.

Sen gillar jag att den är olåst

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 399
  • Created
  • Senaste svar

Mmm. Jag köpte också för två år sedan sist. Hatar bindningstider men valde ett snorbilligt abonnemang med Halebop med 12 månaders bindning. Så länge har jag ändå kvar telefonen, tänkte jag.

Nuförtiden frilansar jag och ringer mycket mer, så jag behöver ändå ett lite tyngre abonnemang. Och det går att få 12 månaders bindning på fler ställen idag.

Då, för min 4, betalade jag 5 900 kr kontant. Med 12 månaders bindning betalar jag 3995 för luren. Med 24 månaders bindning betalar jag bara 1 700 kr för luren, utan att betala något varje månad. Däremot kostar abonnemanget 399 kr/mån.

 

Ska kanske tillägga att jag gillar snåla abonnemang. Nu betalar jag 140 kr/mån och det täcker det mesta. Blir lite mörkrädd när jag ser att många väljer abonnemang som ligger på 500/mån och mer.

 

För att bidra lite till originaltopic: Vad ska ni köra för abonnemang på era Apple-köpta mobiler? Någon här i tråden (tror jag) hade något som hette typ "Universal", är det ett internationellt abonnemang? Finns det andra smarta lösningar ni vill tipsa om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex laxar för den billigaste. Nyfiken, hur tänker ni med priset? Mitt första intryck av abonnemangen är att det går att göra ganska bra dealer.

Jag skulle helst köpa obunden, och helst från Apple, men jag har svårt att motivera det. Hjälp mig! ;)

Köper jag en iPhone privat resonerar jag så här;

 

Lite beroende deal, men snitt så betalar man av runt 200 per månad i 24 månader => 4800:- och sen tillkommer runt 300 för upplåsningen i slutet av perioden => Tot 5100:- hos en operatör.

 

Så ställer man att det är 6k olåst vs 5k låst och att man när som helst kan byta abonnemang under tiden så är det en merkostnad på 500/år under 24 månader, vilket känns helt ok speciellt om man kommer resa och byta till lokala SIM under resorna.

 

Sen att man inte har bundet abb i 24 månader är ju extra viktigt med tanke på att man måste hetsuppgradera iPhone årligen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör på med mitt löpande Telia Mobil Flex Medium som jag tecknade då det var mer förmånligt. Bl.a. 5 GB data/månad. Extrasim till iPad 3:an.

 

Men orka vänta 3-4 veckor!!! Hoppas verkligen det blir ändring på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt resonemang är såhär. Idag betalar jag ca 300 i månaden för abb till min telefon och ipad. För 200 extra i månaden så får jag en ny Iphone.

Då kommer jag alltså betala 4800 över 2 år för min Iphone 5. Skulle jag istället köpa den kontant så skulle det bli ca 1000 spänn dyrare.

Under de kommande åren kommer jag också kunna ringa och skicka massa sms för den kostnaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde själv en Iphone 5 16gig svart inatt vid runt 04:00 via Apples app. Det konstiga är att dom inte dragit några pengar från mitt konto (använde snabbkassa då jag vid tidigare tillfälle uppgett mitt kortnummer mm)

är det lika för er också? kan tillägga att jag fått mail som bekräftar min beställning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde själv en Iphone 5 16gig svart inatt vid runt 04:00 via Apples app. Det konstiga är att dom inte dragit några pengar från mitt konto (använde snabbkassa då jag vid tidigare tillfälle uppgett mitt kortnummer mm)

är det lika för er också? kan tillägga att jag fått mail som bekräftar min beställning.

 

Jag antar att det funkar likadant med betalningen i år som förra året när jag köpte min 4S på Apple Store, då drogs inte pengarna från kontot förrän dom skickade mobilen.

 

Jag beställde en svart 5:a 32gb inatt kl. 02 och har fått bekräftelsemail, men inga pengar är dragna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betalar hellre 7000 spänn när jag köper en ny telefon än sprider ut den kostnaden över två år. Telefonen ska hur som helst betalas och det är trist att betala av på något som inte känns nytt längre. Jag övervägde att skaffa en telefon utan abonnemang från Telia eftersom de inte längre tecknar förlängning av mitt "Prata på surf" men då blir telefonen låst till Telia i ett år. Eftersom risken hela tiden finns att de försämrar villkoren för mitt abonnemang vill jag vara fri att byta operatör när som helst.

 

Det tycks betyda att jag får vänta till slutet av oktober på min telefon trots att jag beställde innan klockan fem i morse. Oväntat lång leveranstid, och faktiskt lite märkligt att Apple inte väljer att prioritera sin egen försäljningskanal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde själv en Iphone 5 16gig svart inatt vid runt 04:00 via Apples app. Det konstiga är att dom inte dragit några pengar från mitt konto (använde snabbkassa då jag vid tidigare tillfälle uppgett mitt kortnummer mm)

är det lika för er också? kan tillägga att jag fått mail som bekräftar min beställning.

På mitt konto har de reserverat 6995 kronor. Lite oväntat att de reserverar pengar för något de tänker leverera om en månad, men det framgår säkert av det finstilta någonstans att de har rätt att göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är reserverat pengar på mitt konto också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beställde ni? Vit/svart och storlek?

 

Jag beställde svart 32 gb

Funderar på SGP skärmskydd och när det kommer även bakskydd. Känns som det kan behövas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beställde ni? Vit/svart och storlek?

 

Jag beställde svart 32 gb

Funderar på SGP skärmskydd och när det kommer även bakskydd. Känns som det kan behövas.

 

2x16GB & 1x32GB alla svarta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen tror jag att 16GB hade räckt för mig. Media strömmar man ju och jag spelar inte spel. Det var också lite svårt att välja mellan vit och svart så magkänslan fick avgöra och då blev det visst en svart 32GB.

 

Nu har jag beställt nanosim också. Det skulle komma hem på en eller två arbetsdagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På mitt konto har de reserverat 6995 kronor. Lite oväntat att de reserverar pengar för något de tänker leverera om en månad, men det framgår säkert av det finstilta någonstans att de har rätt att göra så.

Fungerar alltid så när du handlar med kort. Hotellrum som du bokar exempelvis, då preliminärbokas summan på kontot. Men eftersom de inte skickar in någon definitiv bokning inom några dagar, så försvinner bokningen på kontot. För att sedan dras permanent när de drar nästa gång (vid leverans).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad beställde ni? Vit/svart och storlek?

 

Jag beställde svart 32 gb

Funderar på SGP skärmskydd och när det kommer även bakskydd. Känns som det kan behövas.

 

Baksidan finns på ebay, köpte hem ett med ett skärmskydd häromdan. 150SEK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många som fått sina iphones idag ... sjukt om man inte får via apple.se nästa vecka ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många som fått sina iphones idag ... sjukt om man inte får via apple.se nästa vecka ...

Tyvärr är jag skeptisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som flertalet (om inte alla) av dom andra länderna som hade släpp idag också hade 3-4 veckor från start. Tyskland som var med från början har också 3-4 veckor. Verkar totales slut, eller att de helt enkelt prioriterar operatörerna och eventuellt Täby affären före hemsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min Iphone 5 igår morse runt åtta tiden, nu är det så att även min mamma gjorde detta utan att jag visste om det.

Vilket betyder att jag nu har två Iphone 5 köpta, därför behöver jag avbeställa min Iphone 5 som är beställd från Apple store men som det ser ut så kan man inte kontakta dem under helgen. What now liksom? Vet någon hur man kan få tag på dem snarast?

Känns väldigt dumt ifall beställningen skulle gå igenom på telefonerna då det blir endel pengar som dras. Men frågan är...tror ni att jag kommer kunna avbeställa den på måndag om de nu inte går att nå innan dess eller blir detta för sent?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte min Iphone 5 igår morse runt åtta tiden, nu är det så att även min mamma gjorde detta utan att jag visste om det.

Vilket betyder att jag nu har två Iphone 5 köpta, därför behöver jag avbeställa min Iphone 5 som är beställd från Apple store men som det ser ut så kan man inte kontakta dem under helgen. What now liksom? Vet någon hur man kan få tag på dem snarast?

Känns väldigt dumt ifall beställningen skulle gå igenom på telefonerna då det blir endel pengar som dras. Men frågan är...tror ni att jag kommer kunna avbeställa den på måndag om de nu inte går att nå innan dess eller blir detta för sent?

Inga problem. Du kan till och med vänta till 14 dagar efter att du fått hem din iPhone, det har du rätt till enligt distanshandelslagen. Ditt konto kan dock belastas med summan nu vid beställningen, men det är en preliminärbokning som automatiskt faller bort efter några dagar. Oavsett om du ångrar köpet eller ej, för att sedan dras på riktigt när Apple skickar telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

många som fått sina iphones idag ... sjukt om man inte får via apple.se nästa vecka ...

 

jag avbokade nyss min iphone beställning från applestore.se,jag var på telia i helsingborg och dom hade en vit 64gb hemma - så jag slog till på den! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Riktigt dåligt att inget syns på www.apple.se ännu !

 

Dom kunde väl ge oss en hint om när den är möjlig att beställa, jag börjar jobba kl 0600 och måste snart dra mig tillbaks till sängen.

 

Grymt besviken !

 

Hej. Den har funnits ett par dagar på sidan

 

http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/iphone/iphone5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...