Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som Köper iPhone 5 från AppleStore


Hunter_78

Rekommendera Poster

<br />TNT ska leverera min mobil och såhär står det på deras hemsida när jag spårar paketet.<br /><br />02 Nov 2012 09:16:00 Orebro Out For Delivery. <br /><br />Tror ni den kommer till Sundsvall idag?<br />
<br /><br /><br />

 

Min dotter bor i Sundsvall och när det gäller posten i alla fall så är det alltid en extra dag för försändelse som ska till eller ifrån henne. Det verkar som om Sundsvall är en avkrok då det gäller posten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 399
  • Created
  • Senaste svar

Nu till frågan, hur spårar jag?

Du får logga in på AppStore och välja spåra under din beställningsstatus. Sen får du kopiera spårningsnr och sedan söka på DHL's hemsida. Om det nu är dom som levererar din? Så var det i mitt fall iallafall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte jag kan spåra än. Verkar inte vara skickad, har inte fått något mail Det blir väl lite struligt över helgen. Men borde ju skickas idag?

 

Tack för hjälpen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart ger jag upp hoppet om att min kära iPhone 5 kommer levereras inom beräknad leveranstid (31okt-6nov). Det står fortfarande "Förbereder leverans", och har gjort det sedan i lördags. SKICKA DEN DÅ!

 

Någon mer som känner sig frustrerad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick mailet om att den blivit skickad i lördags, kan fortf inte se ngt av värde hos Apple och hos DHL så existerar inte spårningsnumret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som fått något ytterliggare besked än "Färdig att skickas" för er som har leverans den 13:e - 19:e November?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena! Skall också beställa från Astore. Men får vänta lite så telefonen kommer hem samtidigt som jag.En fråga, vilket abonnemang väljer ni sen? Köper ju den från Apple för att slippa vara bunden, men ett abonnemang måste jag ha, kontantkort funkar ej.Vill ha billig fast kostnad då jag bara använder telefonen varannan månad, utomlands med jobbet. Men samtidigt bra internet och ok samtalspriser väl hemma.Tre har något för 50 kr och då kan man köpa till internet när man behöver det. Halebop verkar ha vettiga priser men kanske lite låg fart på internet.Har Telia fiber hemma, och en iPad som har plats för sim. Några tips? Tack!

Ps. Hemma ringer jag mycket och surfar mer, så då betalar jag gärna vad det är värt :) inte snål, vill bara inte kasta bort pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har väntat nu över en månad på en iPhone 5 från Apple :( Beställde telefonen den 3 Oktober - Leveransdatum 9 - 15 November, någon chans att jag kommer få den på Måndag? Tisdag? Lite surt att behöva vänta så länge när det står att den ska skickas inom 3 - 4 veckor när den beställts! armskeptisk.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har min skickats!

Fraktas från Nederländerna med DHL-Express så förhoppningsvis dyker den upp imorgon! citation.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var iPhone 5 nr 2 på ingång! Första jag fick var det något fel på batteriet :( Men det var inga problem anmälde det inom två veckor så dom skicka mig en ny och fort gick det! Sätter tydligen prio 1 då så fick 3-5 dagar så den anländer på måndag :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har den 24 oktober beställt 2 ex 16GB, förväntar leverans mellan den 20 - 26 november. Någon som har erfarenhet av att beställa 2 ex, går leveransen lika "snabbt" som vid enstaka exemplar eller tar det längre tid?

 

Någon som även förväntar sin leverans under samma tidsperiod och har fått den ivägskickad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde två svarta 64-giggare och det tog exakt lika lång tid som för de som beställt en lur. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var iPhone 5 nr 2 levererad :P. Fri från repor m.m. Får hoppas batteriet är bättre i denna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte ganska snart efter att jag fått hem min 5:a att det på insidan glaset vid kameran satt någon smuts/dammkorn.

Tänkte inte bråka med det först eftersom den i övrigt är perfekt, men det har stört mig mer och mer.

Idag ringde jag Apple Store.

Inga problem, om 24-48 timmar kommer UPS hem med en sprillans ny mobil till mig :)

Den "gamla" ska jag skicka tillbaka inom 10 dagar efter att jag fått den nya.

Det enda kravet var att dom fick låsa 6995 kr på mitt konto tills jag skickat tillbaka den ena.

Känns som helt ok service :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upptäckte ganska snart efter att jag fått hem min 5:a att det på insidan glaset vid kameran satt någon smuts/dammkorn.

Tänkte inte bråka med det först eftersom den i övrigt är perfekt, men det har stört mig mer och mer.

Idag ringde jag Apple Store.

Inga problem, om 24-48 timmar kommer UPS hem med en sprillans ny mobil till mig :)

Den "gamla" ska jag skicka tillbaka inom 10 dagar efter att jag fått den nya.

Det enda kravet var att dom fick låsa 6995 kr på mitt konto tills jag skickat tillbaka den ena.

Känns som helt ok service :)

 

Den nya 5:an levererades av UPS för några timmar sedan.

Jädrigt snabbt jobbat! :)

Tyvärr var den skadad på baksidan så den går tillbaka till Apple i morgon.

Så fort dom fått tillbaka den skickas nästa ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den nya 5:an levererades av UPS för några timmar sedan.

Jädrigt snabbt jobbat! :)

Tyvärr var den skadad på baksidan så den går tillbaka till Apple i morgon.

Så fort dom fått tillbaka den skickas nästa ut.

Jag fattar inte. Här på forumet får enstaka personer byta iPhones 78 ggr. Själv fick jag och frugan två helt fel- och repfria svarta 64-giggare från AppleStore. Jag känner dessutom väldigt många iPhone 5-ägare och ingen har fått repiga/felaktiga/trasiga telefoner, och då är jag ändå EXTREMT petig!

 

Jag vet, det är väl "bara" otur, men hur höga är oddsen? Konspirationsteorier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fattar inte. Här på forumet får enstaka personer byta iPhones 78 ggr. Själv fick jag och frugan två helt fel- och repfria svarta 64-giggare från AppleStore. Jag känner dessutom väldigt många iPhone 5-ägare och ingen har fått repiga/felaktiga/trasiga telefoner, och då är jag ändå EXTREMT petig!

 

Jag vet, det är väl "bara" otur, men hur höga är oddsen? Konspirationsteorier?

 

Håller med om att det är mycket märkligt att vissa får "defekta" telefoner gång på gång.

Jag är också extremt extremt petig och tar hand om mina grejer pedantiskt.

Min första 5:a, som är den första och enda jag använt och fortfarande använder sedan jag fick den 24/10, är också perfekt, inte en skråma, repa eller annat på den och den fungerar helt felfritt.

MEN, så var det då det där smutskornet på insidan glaset på kameran...har jag tur lägger det sig för stunden inte i vägen för linsen när jag tar ett foto.

Tänkte ju först strunta i det, men va f*n, har jag betalt 7000 kr ska det inte vara så.

 

5:an som kom idag var i mina ögon inte ok. Blev faktiskt förvånad, för det hade jag inte väntat mig.

På baksidan på aluminiumet var det några små grova gropar/repor och skarven mellan glaset och aluminiumet i nederkant var långt ifrån rak och snygg, och det fanns även ett par märkliga ljusa fläckar.

 

Nu hoppas jag verkligen att det här var ren otur och att nästa som kommer är lika perfekt som den jag har nu, fast utan det där jädra dammkornet förstås ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, då var den skickad. Levereras imorgon innan kl. 12 via UPS. Ringde och frågade dem om det var okej att någon annan tog emot paketet istället för mig pga jobb. Fick till svar att det ska vara OK om avsändaren inte har "spärrat" det i mitt namn. Ni som har fått telefonen via UPS, har någon annan kunnat ta emot paketet åt er?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I eftermiddag kommer min 5a! Denna dagen kommer gå långsamt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Jaha, då sitter man här med sin 3:e svarta 5:a...

 

Även den har rejäla skador/repor/fläckar på den svarta aluminiumramen.

Upptäckte det direkt när den sprillans ny packats upp ur den förseglade kartongen.

Baksidan är nästintill perfekt, men där finns en mindre reva i skarven mellan glas-aluminium.

 

Pratade med Apple för en liten stund sen, har haft samma kille som hjälpt mig hela tiden och han är verkligen jätterar.

Han bad om ursäkt (igen) och nu startas ytterligare en process för att skicka ut en ny till mig och för att hämta upp den skadade telefonen.

 

Apple har utan omsvep hållt med om att de telefoner jag fått aldrig borde ha klarat någon som helst kvalitetskontroll, så det är inte jag som är extremt petig på något sätt.

Man börjar ju fundera på hur det egentligen kan bli så här.

 

Så nu håller jag tummarna för att den 4:e telefonen är ok.

 

God Jul på er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...