Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan inte ladda ned/köpa appar App Store


nitrox_diver

Rekommendera Poster

Fr om i morse så kan jag inte ladda ned och köpa appar med min iPhone 4S (iOS 6) pga av ett irriterande problem.

När jag ska ladda ned så står det att jag måste utöka säkerheten och välja tre stycken säkerhetsfrågor som jag ska välja svar till, men när jag valt klart detta så får jag upp typ att " sessionen överskred en tidsgräns" bla bla bla bla.....

Och det oavsett hur snabbt jag än fyller i texten.... Riktigt enerverande. :deppig:

 

Någon som har samma problem och/eller har tips på lösningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Provat att starta om enheten? Funkar inte det kan du prova att återställa inställningar och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Har fått precis samma problem. Att starta om hjälpte inte. Hur gör man om man ska nu måste återställa? Hur gör man? Är tacksam för eran hjälp!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inställningar > Allmänt > Återställ >

 

Börja med att Återställa alla inställningar. Om inte det löser problemet kan du, om du har säkerhetskopia på det du behöver spara, Radera allt innehåll och installera om. Det är enkelt om du tar en iCloud- eller iTunes-säkerhetskopia innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte igår att jag har samma problem på min iPad (ios6) Drygt!

 

Edit: borde väl gå att göra säkerhetsinställningar via datorn tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma fel på Min 4s ios 6.

 

Har samma konto på min Ipad 2, lyckades fixa det på den.

 

En vän loggade ut sig ur hans apple-id och sen in igen och fick det att funka.

 

 

Prova annan enhet eller logga in och ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Märkte igår att jag har samma problem på min iPad (ios6) Drygt!

 

Edit: borde väl gå att göra säkerhetsinställningar via datorn tycker jag.

Jag fick samma fråga i Mac AppStore, och där funkade det. Så man kan väl kanske gå in där och ladda ner någon gratisapp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får det felet när man har för dålig internetanslutning. Logga in i appstore i itunes på er dator istället och fixa det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Har haft detta irriterande problem i 2 dagar som, vilket har gjort mig lite galen. Men nu lyckades jag lösa det iaf. Jag gick in på min iTunes på iPaden och köpte en låt där. Då fungerade det att fylla in de 3säkerhetsfrågor..Konstigt men iaf.

Hoppas detta kan hjälpa fler

//m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

stonepilot@mac.com

exakt samma problem här, och ingen av de föreslagna åtgärderna ovan har löst problemet.

Jag har dessutom prövat med att byta lösenord för mitt apple-id, men inte heller det löste något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En fråga till er som fått det att fungera: Fick ni ange en alternativ epostadress till Apple/iTunes i samband med de tre säkerhetsfrågorna som man sedan ska verifiera genom att klicka på en länk i det mail som sedan skickades från "Apple" till den ny adressen, känns lite skumt med tanke på alla falska applemail som surrar runt nu för tiden fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Jag fick frågan på min dator istället, fick aldrig den i telefonen så inga problem heller.

Logga in till era konton med datorn (spelar ej roll om det är mac eller inte) så fixar ni till extra infot där så är det klart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till er som fått det att fungera: Fick ni ange en alternativ epostadress till Apple/iTunes i samband med de tre säkerhetsfrågorna som man sedan ska verifiera genom att klicka på en länk i det mail som sedan skickades från "Apple" till den ny adressen, känns lite skumt med tanke på alla falska applemail som surrar runt nu för tiden fundersam.gif

 

Var det inte någon som satt inne med det svar jag önskade få ? mellow.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Var det inte någon som satt inne med det svar jag önskade få ? mellow.gif

 

Ja det är helt rätt, 3 frågor 3 svar samt backup adress.

Sedan kommer det e-post från apple till den adressen om att den har blivit anmäld som backup för x konto, och du skal verifiera detta genom att klicka på länk och logga in på dit konto.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick också upp en sån där ruta och vilka jobbiga frågor sen! Dessbättre kan man ju svara vad som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är helt rätt, 3 frågor 3 svar samt backup adress.

Sedan kommer det e-post från apple till den adressen om att den har blivit anmäld som backup för x konto, och du skal verifiera detta genom att klicka på länk och logga in på dit konto.

 

 

 

Tack så mycket ! smile.gif Det var det svar på min fråga som jag ville ha / väntade på så nu är det bara att gå vidare och avsluta med Apple. Tummeupp.gif

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta är förmodligen en utav alla buggar som verkar finnas i ios 6,bara att hoppas på en ny uppdatering snart som löser div. problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...