Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iPhone 5 vs S3 utseendemässigt


Lias08

Rekommendera Poster

Jag tycker iPhone 5 är perfekt storlek och riktigt bra design. Dessutom S3 är plastig och ser jävligt billigt ut. Va tycker ni andra?

 

Bilden är från min kusin som bor i Nederländerna och idag fick han sin iPhone 5 64GB från USA.

post-46504-011869600 1348576309_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 85
  • Created
  • Senaste svar

"Don't settle for cheap plastic"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhone 5 är såååå mycket snyggare. Ingenting med S3 är lika elegant och lyxigt som hos iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en S3:a, har beställt en iPhone 5. Visst är det skönt med en stor skärm, men S3:an är lite för stor. Man tappar den väldigt lätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker iPhone 5 är perfekt storlek och riktigt bra design. Dessutom S3 är plastig och ser jävligt billigt ut. Va tycker ni andra?

 

Bilden är från min kusin som bor i Nederländerna och idag fick han sin iPhone 5 64GB från USA.

post-46504-011869600 1348576309_thumb.jpg

 

SAMSUNGS Fulaste telefon genom tiderna + att känslan att hålla i motsvarar en telefon för under 1000kr

 

Riktigt Misslyckad !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S3 är en mini-surfplatta gjord av plast ^^ Sen kanske den har bra mjukvara och bra specifikationer, det är jag inte insatt i. Men hur som helst är känslan att hålla den i handen och använda den det viktigaste för mig. Att det funkar, såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Don't settle for cheap plastic"

 

yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Uppgraderar mig från en S3:a till en iPhone 5. Behöver jag säga mer? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en svart I5'a och byggkvaliteten är sanslös. Kan inte hitta minsta lilla fel på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker S3:an är snygg. iPhone 5 är snyggare tycker jag, men det är lite fel att jämföra dem utseendemässigt. Eller fel och fel, men likväl kunde man jämföra Xperia och iPhone. Smaksak anser jag. Känner många som har S3:an och är jättenöjda efter bytet från en iPhone 4 och tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en svart I5'a och byggkvaliteten är sanslös. Kan inte hitta minsta lilla fel på den.

 

Den som söker skall finna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har förstått att ( Alu & Glas ) är Kvalité Plast är Plast !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har förstått att ( Alu & Glas ) är Kvalité Plast är Plast !

Är inte riktigt beredd att hålla med. Plast har en del riktigt önskvärda egenskaper som både alu och glas saknar.

Värt att komma ihåg är också att det finns PLAST och så finns det plast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är inte riktigt beredd att hålla med. Plast har en del riktigt önskvärda egenskaper som både alu och glas saknar.

Värt att komma ihåg är också att det finns PLAST och så finns det plast.

 

Om man kommer med ett påstående så vore det på sin plats att räkna upp vilka egenskaper?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plast är exempelsvis mer stöttåligt än glas och klarar dessutom 'spänningar' bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plast är exempelsvis mer stöttåligt än glas och klarar dessutom 'spänningar' bättre.

 

Som inte har något med design och utseende att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som inte har något med design och utseende att göra.

Har i allra högsta grad med design att göra. Design är mycket mer än utseende.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har i allra högsta grad med design att göra. Design är mycket mer än utseende.

 

Nu var frågan vilken som är vackrast och jag tycker glas och aluminium är mycket snyggare än plast.

Och om plast är mer stöttåligt spelar ingen roll för utseendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kommer med ett påstående så vore det på sin plats att räkna upp vilka egenskaper?

Tål slag bättre utan att spricka eller bli buckligt. Stör inte radiovågor på samma sätt som Alu etc. etc.

 

Sedan att det är enkelt och billigt att byta ut plastdelar är ju något annat som jag ser som possitivt.

 

Missuppfatta mig inte. Tycker min nya iphone 5 är toppen, men att hylla den och säga att allt annat är skit för att det är gjort i plast håller jag inte med om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var frågan vilken som är vackrast och jag tycker glas och aluminium är mycket snyggare än plast.

Och om plast är mer stöttåligt spelar ingen roll för utseendet.

Bara vänder mig mot den slentrianmässiga uppfattningen att design = utseende (och yta). Materialval är i allra högsta grad en del av designen.

 

Men jag håller helt klart med om att glas och aluminium är snyggare än plast. Iaf vad gäller iPhone kontra Samsungtelefonen. I andra sammanhang kan plast passa designen bättre både utseendemässigt och vad gäller hållbarhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Missuppfatta mig inte. Tycker min nya iphone 5 är toppen, men att hylla den och säga att allt annat är skit för att det är gjort i plast håller jag inte med om.

 

Har jag påstått att allt i plast är fult?

Nu var frågan om vem som var snyggast iPhone 5 eller SG3 och jag gav svaret :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har jag påstått att allt i plast är fult?

Nu var frågan om vem som var snyggast iPhone 5 eller SG3 och jag gav svaret :)

Det var inte dig jag ursprungligen citerade om du läser tidigare i tråden. Det var en kommentar till DIFs påstående att alu och glas är kvalité och att plast är plast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...