Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Numbers - allt försvann


gustavdavidsson

Rekommendera Poster

gustavdavidsson

Hej!

 

Jag har bokföringen till min firma i ett xlsx dokument som jag öppnar i numbers. Jag har haft det ett bra tag och funkat fint. Men idag när jag öppnade dokumentet var allt jag skrivit borta.

Det kom fram en dokumentvarning där det stod. "Låsta fönsterrutor och delande fönster stöds inte och togs därför bort"

Kan jag göra något för att få tillbaka det?

 

Mvh

Gustav

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara att lägga tillbaka backupen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som att din bokföring fanns i låsta fönsterrutor och delade fönster som togs bort. Jag tror inte att informationen är borta i dokumentet, bara att Numbers inte vill visa låsta fönsterrutor och delade fönster. Det är inte 100 procent kompatibelt med Excel därför att de har inte identiska funktioner. Jag undrar, varför använder du ett Excel-dokument istället för att spara det i ett Numbers-dokument när du ändå använder Numbers? En intressant fråga kan ju förstås vara hur fönstren blev låsta och delade, har dokumentet öppnats av ett Excel-program och där lyckats låsa och dela fönster? Då kan det vara värt öppna det igen i Excel och ändra i det så att dokumentet blir mer kompatibelt med Numbers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gustavdavidsson

Okej, jag ska försöka med säkerhetskopior!

 

Jag har inte tänkte på att det är en exel fil förrän nu. Jag utgick från en mall och sen bara kört på.

Nej filen har inte öppnats av något annat program...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gustavdavidsson

Nu har jag försökt med backupen men där vekar alla filer också vara tomma! Konstigt!

Tror ni det finns något sätt att låsa upp fönstren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte råkat komma åt någon inställning som har ändrat hur kalkylbladet visas? Eftersom du tydligen får samma resultat med back-upfilen. Jag tror ungefär som Rafael att informationen finns där någonstans. Provat att scrolla till slutet (eller början) av kalkylbladet eller valt att Visa i olika vyer?

 

Om du inte har Excel tillgängligt kan du ladda ner NeoOffice (gratis) och se hur filerna ser ut där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...