Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Poker


.mp3

Rekommendera Poster

Anders Lundberg

Jag skulle vilja påstå att det är här. Man måste inte mata versiontracker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Jag brukar ha viss koll på saker och ting men Poker som blivit så fasligt populärt på senaste tiden har jag ingen aning om alls hur man spelar.

 

Skulle någon vilja berätta grundligt om hur man spelar Poker??

 

Sitter och tittar ibland på de där pokerprogramen på TV men fattar nada om regler etc kanske kan någon tända några lysen hos mig:

 

clueless.jpg:crossfingers: (w00t) :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
http://www.pokerroom.com kan man spela gratis och med låtsaspengar.

Bra om man vill haka på trenden utan att riskera några pengar!  :tummeupp:

Om du vill hålla dig till en "svensk" sajt, så har pokerroom har samma klient som BETSSON. Där spelar jag med låtsaspengar.

 

Greetz

NordLight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Hej!

 

Jag brukar ha viss koll på saker och ting men Poker som blivit så fasligt populärt på senaste tiden har jag ingen aning om alls hur man spelar.

 

Skulle någon vilja berätta grundligt om hur man spelar Poker??

 

Sitter och tittar ibland på de där pokerprogramen på TV men fattar nada om regler etc kanske kan någon tända några lysen hos mig:

 

:crossfingers:  (w00t)  :lol:

116485[/snapback]

 

Here ya go...

 

Sammanfattning

 

Det gäller att få till den bästa pokerhanden med 2 dolda kort och 5 stycken kort på bordet. Varje spelare får 2 kort på handen som är dolda för motspelarna. Sedan kommer först 3 kort på bordet (floppen), sedan ytterligare ett kort (turn) för att följas av ett kort till (river). Sammantaget finns 5 kort på bordet och 2 dolda kort hos varje spelare. Den person som kan kombinera 5 av dessa kort till den bästa pokerhanden har vunnit spelet.

 

Man kan kombinera med vilka kort man vill, dvs. man kan använda 0,1 eller 2 kort från handen.

 

Pokerhänder Exempel

Par – AA

Två Par – AA KK

Triss – QQQ

Stege – 56789

Färg – fem kort i samma färg

Kåk – 333 22

Fyrtal – 4444

Färgstege – 2 3 4 5 6 i samma färg

Royal Flush – 10 J Q K A i samma färg

 

Alla färger har lika värde i Texas Hold’em.

 

Mörkar (Blinds)

 

De 2 spelare som sitter till vänster om given satsar lilla och stora mörken (blinds). Mörkarnas storlek varierar med insatserna. Vanligtvis är dock lilla mörken hälften av stora mörken. Exempelvis 10 / 20. Given går efter varje hand ett steg till vänster. Detta innebär att det alltid finns marker att ”kämpa” om samt att man måste ta för sig för att inte i förlängningen bli av med alla marker.

 

Första satsningsrundan (Pre-flop)

 

Varje spelare får 2 kort (ett i taget) med början på lilla mörken. Dessa kort ses enbart utav den spelare de är utdelade till och kan endast användas av just denna spelare.

 

Den person som sitter till vänster om stora mörken (big blind) kan nu antingen kasta sig (fold), syna (call) eller höja (raise) insatsen från stora mörken.

 

Hur mycket man kan höja beror på vilken Texas man spelar: Limit, Potlimit eller No limit.

 

Spelarna får nu i tur och ordning fatta beslut om sin hand. Den bästa starthanden man kan ha är AA.

 

Andra satsningsrundan (Flop)

 

När första satsningsrundan är klar lägger given upp 3 kort på bordet (the flop). Dessa kort är gemensamma (community cards) och används i kombination med de egna korten.

 

Nu börjar satsningsrunda 2 med att den som sitter närmast till vänster om given agerar. Alternativen är nu ”check” eller att man satsar. När någon ”öppnat” spelet med en satsning (bet) får de andra agera i tur och ordning genom att syna, höja eller lägga sig.

 

Tredje satsningsrundan (Turn)

 

Given lägger nu upp ett 4:e gemensamhetskort (the turn) på bordet. Nu dyker nya möjligheter upp och nästa satsningsrunda tar vid på samma sätt som tidigare.

 

Fjärde satsningsrundan (River) & Showdown

 

Given lägger nu upp det femte gemensamma kortet (the river) på bordet. Nu kommer inga fler kort och då gäller det att kombinera ihop den bästa pokerhanden med de 2 kort man har på handen samt de 5 som ligger öppna på bordet.

 

Satsningen sker på samma sätt som föregående rundor. Efter att alla satsningar är gjorda eller om alla spelare checkar, visas händerna upp och den spelare med bäst hand vinner.

 

Hoppas detta hjälper lite :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here ya go...

 

Sammanfattning

 

Det gäller att få till den bästa pokerhanden med 2 dolda kort och 5 stycken kort på bordet. Varje spelare får 2 kort på handen som är dolda för motspelarna. Sedan kommer först 3 kort på bordet (floppen), sedan ytterligare ett kort (turn) för att följas av ett kort till (river). Sammantaget finns 5 kort på bordet och 2 dolda kort hos varje spelare. Den person som kan kombinera 5 av dessa kort till den bästa pokerhanden har vunnit spelet.

 

146737[/snapback]

Ooo... en pokerskola!! :) Hoppas det kommer en del två om "hur du vinner" också!!

 

/JvA - som är i en (tillfällig) svacka... :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooo... en pokerskola!! :) Hoppas det kommer en del två om "hur du vinner" också!!

 

/JvA - som är i en (tillfällig) svacka... :whistling:

146807[/snapback]

 

Hehe - För en "winning strategy" får dunog köpa en bok som ett fullblodsproffs har skrivit. Hur lång har den tillfälliga svackan hållt i sig då?

/N

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Någon som vet om det finns något ordentligt program till Mac som räknar ut pottodds automatiskt när man sitter vid ett bord?

 

Har ett ett par program men inget som vill funka ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej!

 

Om du vill lära dig Texas Hold'em Poker, gå in på

www.pokerproffset.se

och lär dig poker gratis! På svenska!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om du vill lära dig Texas Hold'em Poker, gå in på

www.pokerproffset.se

och lär dig poker gratis! På svenska!

166053[/snapback]

 

 

Förstår inte riktigt vad du menar, jag kan spelet.

 

Frågade ett program som man med hjälp av kunde lära sig räkna ut oddsen, alltså inte en skola.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Förstår inte riktigt vad du menar, jag kan spelet.

 

Frågade ett program som man med hjälp av kunde lära sig räkna ut oddsen, alltså inte en skola.

168115[/snapback]

 

Det var nog riktat mot mig för jag behöver lära mig spelet!.

 

Jag börjar få lite hum om det nu i alla fall men jag har ännu inte laggt ner särskilt mycket tid på det ännu, så än så länge finns mycket kvar att lära!.

 

Men i alla fall jag fick ett gratisnummer av den nya Pokertidningen First Poker och där tipsas om programet Texas Calculatem som räknar ut oddsen på pågående spel och fungerar med många sajter, de svenska sajter som det skall fungera med är Betsson och Ladbrokes. Tyvärr så finns programet bara som vanligt till Windows. Huruvida ett program för mac finns vet jag ej!.

 

Edit: Till mac hittade jag bara Poker Academy Pro som visst är världens mest avancerade pokerprogram där man spelar mot en dator och den skall tydligen ha evalueringsfunktioner för olika händer etc men som sagt det är ju inte ett riktigt renodlat statistikprogram för riktiga spel. Här är det någon som skriver om programet:

 

http://www.themacobserver.com/columns/rant.../20050311.shtml

 

Alltid någge!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mailat fram och tillbaka med de från Texas Calculatem och en Mac version av programet är på gång. Om det är sant eller inte vet jag däremot inte.

 

De enda, och då har jag letat som fan, som erbjuder en renodlad klient till Mac är www.bugsysclub.com. Spelar där nu och det fungerar riktigt bra. Tidigare lirade jag på Betsson men fastnade inte riktigt för dem.

 

Mestadels amerikaner som håller till där samt en del Mac människor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar oxå på Bugsys. Vad heter du där drew?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv heter jag Mariana som här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv heter jag Mariana som här

168687[/snapback]

 

Har spelat mot dig, jag heter thahustler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm...Bugsys är väl ganska okej! Mariana dominerar iaf där ^_^, själv har jag däremot inte haft samma goda resultat...ÄN!! :whistling:

 

/JvA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Styr upp ett forum.macworld.se WSOP bord så kör vi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Styr upp ett forum.macworld.se WSOP bord så kör vi.

168789[/snapback]

 

Synd att ingen vågar... :kissing:

 

You can find me @ Bugsys all night long

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar spela "freeplay" och holdém där finns det BBP spel för 1,2,5 och mer BBP. Det är riktigt roligt. Det är bara det bordet och det startar inte förrän det kommit 10 spelare. Ettan till trean får BBP poäng. Det är ett snabbt och kul lir. Just nu har jag bara 4 BBP så det får bli några 1 bord. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I see, I see, ska kolla lite efter dig.

 

Själv kör jag mest $0.50-$2 Sit-n-Go's.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka Poker klienter är det som fungerar med Mac. Expekt verkar inte fungera iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl inga som funkar med mac tror jag. Väldigt få i så fall, de går nog att räkna på en hand... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bugsys fungerar bra tycker jag. Dessutom är det roligt. Jag blev 14 igår och fick några poäng som jag kan använda att spela för.

Den finns här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...