Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

D-Link Boxee istället för Apple TV och PS3


mpower

Rekommendera Poster

Hej!

Till att börja med vill jag väl säg att detta kanske är fel forum att ventilera detta i. Men dels orkar jag inte leta efter annat och sedan så tycker jag det mesta fungerar bra här ändå. Hoppas alla tycker det är okej?

 

I dagsläget har jag en PS3 slim som jag i huvudsak har för att se film från min nätverkshårddisk. Men, jag är inte riktigt nöjd med den då det strular med vissa filmer, framför allt BR-rippar, samt att maskinen inte stöttar MKV-formatet.

Jag har länge varit inne på att skaffa en Apple TV, helst den senaste som stödjer full HD. Men något jailbreak för den verkar ju vara långt borta fortfarande och under tidens gång har jag börjat se mig om efter andra alternativ. Alternativet har blivit Boxee från D-Link, vilken även verkar vara väldigt populär och omtyckt. Det som störa mig mest av allt är att den inte har eller kan ha en inbyggd hårddisk, vilket inte Apple TV kan för den delen heller.

Men det har hur som helst varit en av fördelarna för mig när det gäller PS3:an. Vissa filmer har hackat lite då och då när jag har försökt se dem över nätverket. Men då har jag enkelt kopierat över dem till PS3:ans hårddisk vilket har löst problemet.

 

Någon som vet om jag skulle bli nöjd med en Boxee? Någon som även vet om man kan koppla en extern hårddisk till Boxee som man kan administrera via just Boxee?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, mycket läsning. :( Tror jag lägger in min fråga på sweboxee.se istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, mycket läsning. :( Tror jag lägger in min fråga på sweboxee.se istället.

 

Haha det går att söka i tråden också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Till att börja med vill jag väl säg att detta kanske är fel forum att ventilera detta i. Men dels orkar jag inte leta efter annat och sedan så tycker jag det mesta fungerar bra här ändå. Hoppas alla tycker det är okej?

 

I dagsläget har jag en PS3 slim som jag i huvudsak har för att se film från min nätverkshårddisk. Men, jag är inte riktigt nöjd med den då det strular med vissa filmer, framför allt BR-rippar, samt att maskinen inte stöttar MKV-formatet.

Jag har länge varit inne på att skaffa en Apple TV, helst den senaste som stödjer full HD. Men något jailbreak för den verkar ju vara långt borta fortfarande och under tidens gång har jag börjat se mig om efter andra alternativ. Alternativet har blivit Boxee från D-Link, vilken även verkar vara väldigt populär och omtyckt. Det som störa mig mest av allt är att den inte har eller kan ha en inbyggd hårddisk, vilket inte Apple TV kan för den delen heller.

Men det har hur som helst varit en av fördelarna för mig när det gäller PS3:an. Vissa filmer har hackat lite då och då när jag har försökt se dem över nätverket. Men då har jag enkelt kopierat över dem till PS3:ans hårddisk vilket har löst problemet.

 

Någon som vet om jag skulle bli nöjd med en Boxee? Någon som även vet om man kan koppla en extern hårddisk till Boxee som man kan administrera via just Boxee?

Jag äger en som jag är väldigt nöjd med. Går att koppla in flera externa hårddiskar om man vill (finns 2 usb-portar). Själv kör jag alla mina filmer från hårddiskar kopplade till min APE.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag äger en som jag är väldigt nöjd med. Går att koppla in flera externa hårddiskar om man vill (finns 2 usb-portar). Själv kör jag alla mina filmer från hårddiskar kopplade till min APE.

 

Inget hack eller pause i filmerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget hack eller pause i filmerna?

 

Inte om du kör med extern hdd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget hack eller pause i filmerna?

 

1080p filmer flyter felfritt. Dock att tillägga är att jag kör trådat mellan dessa. Trådlöst har jag aldrig provat då de står nästan precis jämte varandra ändå (boxen och APE).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1080p filmer flyter felfritt. Dock att tillägga är att jag kör trådat mellan dessa. Trådlöst har jag aldrig provat då de står nästan precis jämte varandra ändå (boxen och APE).

 

 

Trådlöst är bara att glömma om man kör filmer med högre bitrate än 55Mbps och vill vara säker på att det inte buffrar.

Här finns några filmer som man kan testa med så man vet var gränsen går.

 

http://jellyfish.satch.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Boxee ett kort tag, men var tvungen att lämna tillbaka den då den funkade otroligt dåligt. Den hängde sig regelbundet och vad jag har förstått så är det många som har haft det problemet. Sedan är det ju den där urdumma scanningen av filmer. Är filerna inte döpta på ett visst sätt så hittas de inte. Istället får man gå in i en speciell folder med oidentiferade filmer, där alla filer ligger i en enda lång rad.

 

Nej köp hellre en billig HTPC och lägg in XBMC på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Boxee ett kort tag, men var tvungen att lämna tillbaka den då den funkade otroligt dåligt. Den hängde sig regelbundet och vad jag har förstått så är det många som har haft det problemet. Sedan är det ju den där urdumma scanningen av filmer. Är filerna inte döpta på ett visst sätt så hittas de inte. Istället får man gå in i en speciell folder med oidentiferade filmer, där alla filer ligger i en enda lång rad.

 

Nej köp hellre en billig HTPC och lägg in XBMC på den.

 

oj, va tråkigt. Inte alls likt mina erfarenheter av den. Har haft min i 1 eller 2 år nu och rullar jättefint. Att döpa filmerna är jättesmidigt. Man döper filen till namnet på filmen sen hämtar den automatiskt omslag info etc från imdb och vill man inte döpa om filen kan man enkelt länka informationen via sin box manuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade en Boxee ett kort tag, men var tvungen att lämna tillbaka den då den funkade otroligt dåligt. Den hängde sig regelbundet och vad jag har förstått så är det många som har haft det problemet. Sedan är det ju den där urdumma scanningen av filmer. Är filerna inte döpta på ett visst sätt så hittas de inte. Istället får man gå in i en speciell folder med oidentiferade filmer, där alla filer ligger i en enda lång rad.

 

Nej köp hellre en billig HTPC och lägg in XBMC på den.

 

 

Varför XBMC lyckas identifiera filer lättare beror på att den söker på både mapp namnet som filnamnet.

Så om man namnger filerna korrekt efter den mall som Boxee Box kräver är det inga problem.

Tipset är att kolla på IMDB och titta på original namnet på filmen/serien och inte den svenska varianten ökar chansen att den identifierar rätt.

Det som kan ställa till det är IMDB´S lite dåliga koll på serier och där gör XBMC ett bättre för den söker på TVDB och deras databas är mer korrekt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lite info. Fick även väldigt bra information på sweboxee.se

Blir att jag byter ut PS3:a i förmån för en Boxee. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du bestämt dig för en Boxee så kör på det.

 

 

Ville bara säga att jag själv kör Apple TV (3:an) och här hur nöjd som helst. Jag har köpt programmet iFlicks i AppStore som på bara ett par minuter konverterar en mkv-fil till ett format som iTunes klarar av. Sen streamas det felfritt till Apple TV.

Jag har dessutom lagt in ett Apple Script på en specifik folder som gör att iFlicks automatiskt reagerar om det dyker upp en filmfil i den mappen och konverterar den till ett iTuneskompatibelt format om det behövs.

 

Nu ville du förmodligen spela upp filmer som ligger på nätverksdiskar och då kanske inte Apple TV är till någon hjälp där då en i första hand är tänk för att jobba mot iTunes på en dator i nätverket.

 

Lycka till med din Boxee, har kompisar som kör Boxee och är helnöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...