Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som ska köa till iPhone 5


clubSY

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har valt att köa istället för att förhandsboka iPhone 5 och tänkte höra med mina medköare hur ni ska gå till väga? Vad är strategin? Vilken operatör/butik? Vilken tid? osv osv.....

 

Jag börjar då:

Då jag inte har någon bindningstid kan jag välja och vraka mellan operatörer så tror jag att jag väljer Tele2 företag, 529 kr för fast pris o då ingår mobilen (32gb). Med det sagt så kommer jag att köa utanför Tele2 på Kungsgatan i Stockholm. Tidigare har jag varit där 3 timmar före öppning (nattöppet) och alltid fått en så jag tror jag kör på det i år också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska också köa. Min bindningstid är också slut men är hyffsat nöjd med Telia så jag tror jag fortsätter med dem. Enda nackdelen är att alla iPhoneägare verkar tänka likadant vilket innebär löjligt långa köer utanför Telia-butikerna jämfört med andra operatörers.

 

Är det någon som har någon info om Telia får in många fler telefoner än andra? Är det någon som har köat utanför t.ex. Kungsgatan utan att ha fått någon hos Telia?

 

Hur många av telias butiker kommer egentligen ha öppet, för inte är det väl bara Kungsgatanbutiken?

 

Tänkte väl komma runt 8 och gosa ner sig i kön med en film på datan..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens någon mening att köa?

Allt bör ju vara förbokat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det ens någon mening att köa?

Allt bör ju vara förbokat?

 

Såklart, men de sparar ju en del till lanseringsnatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutsatt att Tele2 butikerna tänker ha nattöppet blir det köa för mig på kungsgatan i sthlm som gäller men som jag förstår det har dom inte bekräftat att dom ska ha nattöppet då..

Vet du nåt som jag inte vet ;)

Tänkte rulla ner runt 9 tiden i så fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis funderar på att köa utanför Apple Store i Täby. Det vore kul iallafall. Ingen annan som funderar på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och en kompis funderar på att köa utanför Apple Store i Täby. Det vore kul iallafall. Ingen annan som funderar på det?

 

Dem kommer inte ha nattöppet...

 

http://mrapple.se/2012/09/24/apple-store-stockholm-haller-inte-nattoppet-vid-slappet-av-iphone-5/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske tar Ringvägen då, skönare stämning på söder.. happy.gif

 

Undrar hur långt man vågar vänta med att komma, borde 9 vara lugnt eller ska man vara där 7 för att få någon. Ingen som har tidigare erfarenhet av att köa? Hur länge köade ni och fick ni rätt modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra året var jag där 3 timmar före och fick plats 25. Då var det Telia Kungsgatan i Sthlm.. Sen vet man ju aldrig hur många de har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1348555104[/url]' post='1572707']

Jag och en kompis funderar på att köa utanför Apple Store i Täby. Det vore kul iallafall. Ingen annan som funderar på det?

 

Jag tänker va i Täby :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förra året var jag där 3 timmar före och fick plats 25. Då var det Telia Kungsgatan i Sthlm.. Sen vet man ju aldrig hur många de har.

 

Vilken modell fick du där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...