Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4s död efter uppdatering

villaforever

Recommended Posts

För det första kan jag skriva att jag vet att det finns trådar om detta redan, men där har jag skrivit men ändå fått någon hjälp så testat skriva en egen tråd.

Jag försökte uppdatera min 4s till senaste uyppdateringen men det kom någon felkod upp och sen blev det svart på telefonen och det kom upp en sladd och itunes loggan upp, sen när man ansluter iphonen till datorn så står det bara

Itunes har upptäckt en iphone i återhämtningsläge. Du måsteåterställa denna iphone innan du kan använda den med itunes

Vad ska jag göra. På de forum jag har läst att man kan uppdatera till senaste itunes och det har jag gjort (hade gjort det redan innan) och jag har testat med en usbport bakom datorn.

Återställ telefonen till fabriksinställningarna (tryck på den knappen i itunes), återskapa sedan från din säkerhetskopia.

Fungerade för mig...

Hej

Det är som person ovan skrivit du måste återställa telefon och sedan göra uppdatering.

Några saker att tänka på.

1. Se till att telefonen inte är Jailbreakad, det kan i bland ställa till problem.
  2. Gör uppdateringen via Itunes, med sladd så slipper du ett annat problem att det skiter sig.
  3. Ta det lugnt, det tar sin tid så läs en god bok under tiden som telefonen jobbar.

När uppgraderar så måste man låta det ta sin tid.

Hoppas det löser sig med det hela och tyvärr vänta dig inte några större grejer om du har en Iphone 4 för många funktioner fungerar inte som t.ex Panoram bild med kammarn, eller

3 D funktionen.

Återställ telefonen till fabriksinställningarna (tryck på den knappen i itunes), återskapa sedan från din säkerhetskopia.

Fungerade för mig...

Har testat det, men det funkade inte, kom bara samma meddelande som när jag försökte uppdatera till en ny uppdatering

Vad är det för meddelande som kommer upp då? "någon felkod" säger inte så mycket.

Så står det när jag försöker återställa iphonen

post-70046-059014500 1348401805_thumb.jpg

och det betyder?, min eng är inte så bra

Att itunes inte klarar av att kontakta servern gs.apple.com genom portarna 80 och 433

Har din telefon varit jailbreakad?

Testa att hålla in Power och Home knappen samtidigt tills den startar om och ha den inkopplad i datorn med iTunes igång.

Att itunes inte klarar av att kontakta servern gs.apple.com genom portarna 80 och 433

Har din telefon varit jailbreakad?

vad är portarna 80 och 433

Nej det har den inte varit, vad är vittsen med det egentligen. Min förra var det en gång men min iphone blev bara knäpp av det tyckte jag.

Jag fick samma felmeddelande förra gången jag uppdaterade till ios5 men det visade sej bara vara brandväggen i datorn som jävlades.

Pröva att öppna portarna i brandväggen eller inaktivera brandväggen under tiden du kör installationen av ios6 i telefonen.

Detta löste problemet för mej.

Jag fick samma felmeddelande förra gången jag uppdaterade till ios5 men det visade sej bara vara brandväggen i datorn som jävlades.

Pröva att öppna portarna i brandväggen eller inaktivera brandväggen under tiden du kör installationen av ios6 i telefonen.

Detta löste problemet för mej.

jag stängde av brandväggen och försökte återställa iphonen. Han gav inte upp lika fort förut men til slut kom denna ruta upp ändå :(

jäkla tur att jag inte är mer bunden till telefonen, för detta börjar ju bli rätt irriterande.

post-70046-016382200 1348410725_thumb.jpg

jag stängde av brandväggen och försökte återställa iphonen. Han gav inte upp lika fort förut men til slut kom denna ruta upp ändå :(

jäkla tur att jag inte är mer bunden till telefonen, för detta börjar ju bli rätt irriterande.

Kör du via router så kan även routerns "brandvägg" ställa till problem om du har otur..Kolla om "brandväggen" i routern är avstängd eller lägg till portarna i den.

Vill du helt slippa rota i routern(om du nu har en) så koppla din dator direkt till ditt bredbandsuttag och pröva med inaktiverad brandvägg i datorn just under uppdateringen av telefonen.

Kör du via router så kan även routerns "brandvägg" ställa till problem om du har otur..Kolla om "brandväggen" i routern är avstängd eller lägg till portarna i den.

Vill du helt slippa rota i routern(om du nu har en) så koppla din dator direkt till ditt bredbandsuttag och pröva med inaktiverad brandvägg i datorn just under uppdateringen av telefonen.

Nu gick det. Jag körde utan brandvägg med nätverkskabeln direkt i bredbandsuttaget. Då funkade det fint fint. Så nu har jag återställt iphonen och även fått alla gamla inställningar, appar m.m. :)

Frågan är ju nu varför det inte gick när jag hade brandväggen på och att det inte heller gick när den var av när jag gick via routern.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...