Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spara iPhotobibliotek & iTunesbibliotek till TC


kenzo

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en Macbook Pro som är några år och som börjar bli alldeles för full med drastiskt minskat hårddiskutrymme. Äger även en TimeCapsule som allteftersom backar upp, precis som den skall.

 

Befinner mig nu i ett läge att jag snabbt vill "börja om" och rensa datorn för att den ska må bra, men är rädd för att framförallt bilder och musik skall försvinna (även om det är själva grejen med TimeCapsule att de inte ska försvinna). Skulle vilja ha både hängslen OCH livrem och skulle vilja kunna göra en s.a.s extrakopia av bara dessa två bibliotek till min TimeCapsule. Är detta möjligt och i så fall hur?

 

undrar M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bättre att införskaffa ytterligare en extern hårddisk

Du har ju redan en backup på din Timecapsule med båda biblioteken.

Går hårddisken sönder i TimeCapsulen (vilket inte är ovanligt) så försvinner ju allt, oavsett hur många kopior du har på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant och det får bli en extern på sikt, men just nu är det enda alternativet (om det är möjligt).

Så; hur gör jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ju redan båda biblioteken i TimeMachine....så jag är lite undrande varför du ska dra in dem en gång till..

 

Att lägga dina bibliotek vid sidan om Tidmaskinen går ju, om det finns plats .

Du får öppna hårddisken, välja din Timecapsule under enheter och där ser du Timecapsules hårddisk.

 

post-113-028164700 1348340222_thumb.jpg

 

Du vinner inget på att göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om din TimeCapsule fallerar så fallerar ju allt på den, det är alltså inte ett dugg säkrare att ha flera TimeMachine på en och samma hårddisk jämfört med att ha en.

Vill man vara säker så har man en till extern hårddisk som har en kopia av ens TimeMachine.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...