Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PDF trubbel....


oiwind

Rekommendera Poster

VARFÖR....? kan jag inte se alla PDF filer...vissa blir bara en grå skärmbild när de öppnas. Andra funkar klockrent. Mycket irriterande när man skall betala fakturor som man fått via e-faktura.

Då kan man se en del, men inte andra. Vad har hänt? MacOS 10.5.8 samt Safari 5.0.6 ett fyrfaldigt HJÄLP...!!! ps.funkade förr...är det någon uppgradering som ställt till det ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnar du dem direkt via internet eller har du sparat ner dem i datorn först?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Vad blir grått? Hela skärmen eller är det förhandsvisning med din öppnade PDF som visar en tom sida?

 

Jag har råkat ut för att bland annat Försäkringskassan har en del blanketter i PDF som inte fungerar med förhandsvisningen. Enda lösningen om man vill använda dessa är att installera Acrobat Reader. Ett dåligt men enda alternativ. Anledningen är att dessa PDF-filer är skapade i äldre versioner av progam på PC som inte följer en korrekt standard och kan därmed inte visas i annan programvara än Adobes egna.

 

Men är ditt problem nytt med fakturor som tidgare fungerat är det konstigt. Då hade jag nog i första hand kontaktat företaget som skickat ut fakturan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TAKK TELLY82...

 

Klockrent med Carolyn Samits tips...Nu är man glad igen!!

oiwind

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...