Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rädda raderade foton


zatrat

Rekommendera Poster

Är för trött för att ens söka här på forumet… förlåt. Har försökt hjälpa och trösta min tonåriga dotter.

 

Hon skapade ett nytt album och trodde att bilderna flyttades/kopierades dit. Därefter raderade hon bilderna ur kamerarullen, då hon trodde att de skulle finnas kvar i albumet istället.

 

Det finns ingen back-up på bilderna, men går de att återskapa direkt från iPhone på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad synd. Ni har kollat under senaste import i iPhoto och skrollat längst ner i Bilder i iPhoto? Ni kan också kolla i Finder under Alla mina filer där de senaste importerade bilderna syns under Bilder.

 

Om bilderna inte förts över finns det inte jättemycket att göra. Har iPhonen någonsin synkats med Macen sedan bilderna togs? Det skapas nämligen automatiskt en säkerhetskopia då. Om ni har slagit på iCloud kan bilderna också ha kommit med i Bildström, där raderas de inte.

 

Det finns lite mer advancerade knep för att återskapa raderade filer. Så länge iPhonen inte har fyllts med annan data ligger nämligen datan kvar på "flashdisken". Först måste du komma åt iPhonens flashdisk via Macen. Detta gör du lättast med ett jailbreak. Därefter ladda ner någon applikation för att återskapa filer såsom PhotoRec, välja disken, och skanna igenom efter filer.

 

Jag går inte in så mycket på detalj här, sök gärna runt på Google hur du löser de olika delarna, annars kan jag säkert förklara lite mer invecklat hur jag tänker också. :)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är för trött för att ens söka här på forumet… förlåt. Har försökt hjälpa och trösta min tonåriga dotter.

 

Hon skapade ett nytt album och trodde att bilderna flyttades/kopierades dit. Därefter raderade hon bilderna ur kamerarullen, då hon trodde att de skulle finnas kvar i albumet istället.

 

Det finns ingen back-up på bilderna, men går de att återskapa direkt från iPhone på något sätt?

 

 

Har ABSOLUT INGEN ANING om detta funkar eller är värt pengarna, men läs om detta programmet:

 

http://itunes.apple.com/se/app/disk-drill-media-recovery/id431224317?mt=12

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...