Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"Kan inte ansluta till iTunes Store" Passbook-avdelningen

Måns

Recommended Posts

Har uppdaterat min 4s till iOS 6 och vill kolla in vad för appar som har passbook-stöd.

Jag öppnar Passbook, och pekar på knappen längst ner som ska ta mig till den avdelning i App Store som visar Appar med stöd för Passbook. Det som händer på min 4s är att App Store öppnas, dock visas inga appar utan en ruta hoppar upp med texten: "Kan inte ansluta till iTunes Store"

Har testat att göra samma sak på 2st iPhone 4:or utan att detta problem uppstått. Är det ett allmän fel för 4s?? någon mer som varit med om detta??

Har uppdaterat min 4s till iOS 6 och vill kolla in vad för appar som har passbook-stöd.

Jag öppnar Passbook, och pekar på knappen längst ner som ska ta mig till den avdelning i App Store som visar Appar med stöd för Passbook. Det som händer på min 4s är att App Store öppnas, dock visas inga appar utan en ruta hoppar upp med texten: "Kan inte ansluta till iTunes Store"

Har testat att göra samma sak på 2st iPhone 4:or utan att detta problem uppstått. Är det ett allmän fel för 4s?? någon mer som varit med om detta??

Om jag har fattat det rätt, men det ska du ta med en nypa salt, så funkar inte Passbook i Sverige, ännu.

Ställ bort automatisk tid under inställningar, flytta fram datum till år 2013. Sedan testar du om det funkar! Om det gör det nu kan du ställa tillbaka på automatik gällande datum. Detta funkade för mig!

Det är en bugg i IOS 6. Lösning, Inställningar-allmänt-Datum och Tid, Stäng av automatisk uppdatering, Justera fram datumet ett år. Gå in på passbook igen. Nu borde det funka. Gå till baka till datum och tid, ställ in rätt år igen.

Lösningen fungerar inte

Funkade för mig, se till att programmet är helt avstängt, ta bort det från "senaste öppna program"...sedan gör du ändringen av tiden.

Funkade för mig, se till att programmet är helt avstängt, ta bort det från "senaste öppna program"...sedan gör du ändringen av tiden.

Tack för tippset, hade samma problem, ändrade år och nu funkar det för mig iaf! :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...