Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telenor


ahnstroem

Rekommendera Poster

Det brukar alltid vara så för mig att avin skickas samtidigt som mina paket sorteras i typ Jönköping (de mesta brukar gå via Jönköping påväg till Linköping). Så att de kommer fram samtidigt. Så har det varit i ganska många år nu och jag beställer saker minst en gång i månaden.

Sen är det ju folk här som redan har fått bekräftat att deras telefoner är skickade. Det och att telenors kundtjänst 3 gånger has sagt till mig att de ska skicka telefonen så att den finns hos mig den 28:e är de fakta jag går på :P

 

Jag fick förövrigt 4S på utsatt tid.

Var har dem fått sina ordrar bekräftade, via chat, telefon, facebook? Bekräftade att dem även redan är skickade, då e ju chansen stor att de redan har dem imorn? Bekräftat har jag också fått på telefon att jag lagt min order kl. 00:15 den 21. Har du frågat dem sj 3 gånger om dem skickat telefonen?

 

iPhone 4S var en fredag också om jag inte minns fel, då var det samma skit med avin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

Var har dem fått sina ordrar bekräftade, via chat, telefon, facebook? Har du frågat dem sj 3 gånger om dem skickat telefonen?

 

iPhone 4S var en fredag också om jag inte minns fel, då var det samma skit med avin.

 

Japp, det var en fredag, och jag hämtade ut just den fredagen, med avi och allt.

 

Jag har inte frågat om de har skickat utan när de ska skicka. Jag varit i kontakt med dom 3 gånger av olika anledningar och då har de sagt att den ska vara mig till handa den 28:e (detta senaste i går). Kolla en sida bak så ser du att en person fått mail från internetbutiken om att telefonen är skickad. Det är även flera från andra operatörer som fått bekräftelse på att deras telefoner skickades igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har dem fått sina ordrar bekräftade, via chat, telefon, facebook? Bekräftade att dem även redan är skickade, då e ju chansen stor att de redan har dem imorn? Bekräftat har jag också fått på telefon att jag lagt min order kl. 00:15 den 21. Har du frågat dem sj 3 gånger om dem skickat telefonen?

 

iPhone 4S var en fredag också om jag inte minns fel, då var det samma skit med avin.

 

Jag har fått det bekräftat både genom Internetbutiken och på Facebook :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, det var en fredag, och jag hämtade ut just den fredagen, med avi och allt.

 

Jag har inte frågat om de har skickat utan när de ska skicka. Jag varit i kontakt med dom 3 gånger av olika anledningar och då har de sagt att den ska vara mig till handa den 28:e (detta senaste i går). Kolla en sida bak så ser du att en person fått mail från internetbutiken om att telefonen är skickad. Det är även flera från andra operatörer som fått bekräftelse på att deras telefoner skickades igår.

Ja då hoppas vi på att det stämmer då att telefonerna redan är på väg. Men skeptiskt som man är när det gäller postgången och att dem garderar sig med 5-6 arbetsdagar som innebär i korta drag 2 veckor. 5 dagar, 1 vecka, 6 dagar, 2 veckor. Så jag undrar hur telefonen kan vara skickad när den inte ens kommit till sverige. Men jag hoppas också. Hade vi kunnat få en skärmdump eller liknande hade jag varit mer övertygad.

 

Vi håller hoppet uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått det bekräftat både genom Internetbutiken och på Facebook :)

Internetbutiken? Telenors hemsida, chatten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja då hoppas vi på att det stämmer då att telefonerna redan är på väg. Men skeptiskt som man är när det gäller postgången och att dem garderar sig med 5-6 arbetsdagar som innebär i korta drag 2 veckor. 5 dagar, 1 vecka, 6 dagar, 2 veckor. Så jag undrar hur telefonen kan vara skickad när den inte ens kommit till sverige. Men jag hoppas också. Hade vi kunnat få en skärmdump eller liknande hade jag varit mer övertygad.

 

Vi håller hoppet uppe.

 

En skärmdump på vad? Och det finns ingen som helst trovärdig källa på att telefonerna inte skulle ha kommit till Sverige än. Däremot finns det många (dock kanske inte helt trovärdiga) källor på att telefonerna har skickats från olika operatörer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade igår till internetbutiken.se@telenor.com och frågade om statusen på mitt ordernummer. Fick svar i morse;

 

"Tack för ditt e-mail.

 

Din order är registrerad och som det ser ut så är telefonen på gång så om postgången går som den ska så bör du få en avi på fredag för att hämta ut telefonen.

 

Med vänliga hälsningar

Mia Svensson

 

Telenor Sverige AB

INternetbutiken"

 

Tycker det låter mer och mer som många får luren på fredag. Det är ju fler som fått detta svaret. Men samtidigt slänger de in "postgången" för att inte lova för mycket. Och det är klart, Telenor kan ju inte se till att Posten gör rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internetbutiken? Telenors hemsida, chatten?

 

internetbutiken.se@telenor.com har hand om alla orders som placeras via deras hemsida. Maila dom du så får du nog ett svar, jag väntar f.n på besked därifrån.

 

Edit:

Fick svar nu, vet dock inte vafan dom menar riktigt :P

 

Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Din order är registrerad hos oss men den har inte lagts upp på ditt abonnemang än,

så fort vi lagt upp beställningen kommer det att komma upp på mina sidor.

Vår målsättning är att telefonen ska levereras till dig den 28 september.

 

Med vänliga hälsningar

Zara Åberg

 

Telenor Sverige AB

Internetbutiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På chatten fick jag bara en mail jag kunde gå på iaf. Så att jag skulle ringa ngnstans och få ordern bekräftad att den var skickad ifrån vet jag inte var jag ska vända mig då. Det gick inte via telefon heller tydligen. Så, ja, Telenor med många andra på forumet är luddiga. Men jag hoppas på det som alla gör. Den 28:e. Tror dem har noll koll själva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade igår till internetbutiken.se@telenor.com och frågade om statusen på mitt ordernummer. Fick svar i morse;

 

"Tack för ditt e-mail.

 

Din order är registrerad och som det ser ut så är telefonen på gång så om postgången går som den ska så bör du få en avi på fredag för att hämta ut telefonen.

 

Med vänliga hälsningar

Mia Svensson

 

Telenor Sverige AB

INternetbutiken"

 

Tycker det låter mer och mer som många får luren på fredag. Det är ju fler som fått detta svaret. Men samtidigt slänger de in "postgången" för att inte lova för mycket. Och det är klart, Telenor kan ju inte se till att Posten gör rätt.

Brevet lät bra, men just det "postgången" alltid ngn jävla gardering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även jag skickat till den adressen ni skrev:

 

internetbutiken.se@telenor.com

 

 

 

Hej!

 

Vill ha en orderbekräftelse på min beställning.

iPhone 5, lagd den 21, 00:15. Bekräftad av er per telefon.

Nano sim-kort hemskickat.

 

Vart ligger telefonen?

Är den på väg?

Finns den i Sverige?

Är den skickad?

Kommer den på fredag?

Isf via sms-avi eller vanlig avi?

(Telenor borde ju kunna skicka sms. Värna om miljön och kunder.)

 

Så hur ligger det till?

 

Mathias Bla bla

Bla bla bla

Bla bla bla

 

0708-xxxxxx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På chatten fick jag bara en mail jag kunde gå på iaf. Så att jag skulle ringa ngnstans och få ordern bekräftad att den var skickad ifrån vet jag inte var jag ska vända mig då. Det gick inte via telefon heller tydligen. Så, ja, Telenor med många andra på forumet är luddiga. Men jag hoppas på det som alla gör. Den 28:e. Tror dem har noll koll själva.

 

 

Jepp, det är lite surt att det inte finns något nummer man kan ringa.

 

Man märkte dock när de övergick från att ha som målsättning att du ska ha telefonen på fredag till du ska ha den på fredag. Så förhoppningsvis har de koll :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp, det är lite surt att det inte finns något nummer man kan ringa.

 

Man märkte dock när de övergick från att ha som målsättning att du ska ha telefonen på fredag till du ska ha den på fredag. Så förhoppningsvis har de koll :)

Ah han blev lack på mig iaf. Skrev typ VI KAN INTE behandla ordrar m.m.. Har hela utdraget.

 

Men jag skickade som föregående post. Men glömde ju självklart det om postgången.

Men får jag ett svar om postgången ska jag be om deras/hans/hennes jävla bangiro och lova dem 100:-

att posten inte kommer som den ska, JUST den dagen som det är utlovat, men den funkar alltid annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni läst artikeln idag på Macworld om Telia?

Där kan man iaf få ett ordernummer och kolla sin status, det hade varit ngt va?

Det bästa ist för att förhandsbok är att ställt sig i kö till ngn butik som man vet har nattöppet.

Men det vet jag bara Telia som har. (Men vem har Telia, inte jag.)

 

2qwg49l.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah han blev lack på mig iaf. Skrev typ VI KAN INTE behandla ordrar m.m.. Har hela utdraget.

 

Men jag skickade som föregående post. Men glömde ju självklart det om postgången.

Men får jag ett svar om postgången ska jag be om deras/hans/hennes jävla bangiro och lova dem 100:-

att posten inte kommer som den ska, JUST den dagen som det är utlovat, men den funkar alltid annars.

 

Haha håll oss uppdaterade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni läst artikeln idag på Macworld om Telia?

Där kan man iaf få ett ordernummer och kolla sin status, det hade varit ngt va?

Det bästa ist för att förhandsbok är att ställt sig i kö till ngn butik som man vet har nattöppet.

Men det vet jag bara Telia som har. (Men vem har Telia, inte jag.)

 

2qwg49l.png

 

I alla fall ett kollinummer skulle vara välkommet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom svar angående avi... Inget sms tyvärr..

 

"Tack för ditt e-mail.

 

Du kommer få en avi hem i brevlådan, posten skickar inte ut någon smsavi vid beställningar som dessa.

 

Med vänliga hälsningar

Zara Åström"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom svar angående avi... Inget sms tyvärr..

 

"Tack för ditt e-mail.

 

Du kommer få en avi hem i brevlådan, posten skickar inte ut någon smsavi vid beställningar som dessa.

 

Med vänliga hälsningar

Zara Åström"

 

Då måste dom alltså skicka telefonerna idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då måste dom alltså skicka telefonerna idag...

Så som jag skrivit tidigare lär vi få vänta tills nästa vecka. Dem bryr sig inte, dem vet bara att vi vill ha lurarna. När är strunt samma. Tyvärr.

 

Därav deras luddiga svar på allas frågor om att "förhoppningsvis", "postgången", m.m..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så som jag skrivit tidigare lär vi få vänta tills nästa vecka. Dem bryr sig inte, dem vet bara att vi vill ha lurarna. När är strunt samma. Tyvärr.

 

Därav deras luddiga svar på allas frågor om att "förhoppningsvis", "postgången", m.m..

 

Men lägg ner det negativa. De allra flesta av oss kommer ha den på fredag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade precis med dem på Facebook:

 

Hej igen!

Finns det någon möjlighet att få tag i ett kolli-id eller liknande för ens iPhone 5 så man slipper vänta en extra dag på en brev avi?

Eller vet du om ni skickar ut dem så pass tidigt så att man hinner få avin redan på fredag?

 

Telenor SverigeHejsan Elias!

Vi kan dessvärre inte ge ut något kollinummer men tanken är att du ska få avin på fredag och kan hämta ut telefonen då. blank.gif /Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju även e-avier, som skickas ut per automatik till ens adress. Det behöver inte vara dom här vanliga avierna som utlämningsställena skickar ut alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ni ens orkar jag Telenor som ni gör. De skulle aldrig i det här läget vara ärliga och säga, "du har telefonen nästa vecka". Det skulle skapa tumult på nätet och i media.

När vi upptäcker att den inte kommer på fredag så har Telenors ktj stängt för helgen. När ni/vi sen ringer på måndag så kommer vi säkert kunna bli tilldelade ett kollinummer.

 

Snacket om att Posten inte skickar ut SMS-avi vid sådana här beställningar?! Totalt skitsnack, faktum är att det är pinsamt att inte få en sms-avi när man köper en mobil från en teleoperatör. Dom om några har väl underlag för att sms-avisera, om inte posten gör det borde Telenor göra det.

 

Bara inse att det kommer se till att de flesta telefoner kommer ut till nattöppna butiker. Varför prioritera personer som redan bundit sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ni ens orkar jag Telenor som ni gör. De skulle aldrig i det här läget vara ärliga och säga, "du har telefonen nästa vecka". Det skulle skapa tumult på nätet och i media.

När vi upptäcker att den inte kommer på fredag så har Telenors ktj stängt för helgen. När ni/vi sen ringer på måndag så kommer vi säkert kunna bli tilldelade ett kollinummer.

 

Snacket om att Posten inte skickar ut SMS-avi vid sådana här beställningar?! Totalt skitsnack, faktum är att det är pinsamt att inte få en sms-avi när man köper en mobil från en teleoperatör. Dom om några har väl underlag för att sms-avisera, om inte posten gör det borde Telenor göra det.

 

Bara inse att det kommer se till att de flesta telefoner kommer ut till nattöppna butiker. Varför prioritera personer som redan bundit sig?

 

Telenors kundtjänst har öppet 24/7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...