Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telenor


ahnstroem

Rekommendera Poster

Internetbutiken, de som har hand om alla ordrar, skrev det. Det kan ju vara så att den packad och så men att den skickas först imorgon eller på torsdag

 

Dum fråga känns det som, men, hur får man kontakt med internetbutiken?

Är det någonstans i "Mina sidor-funktionen?" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

SKÄMTAR DU ELLER?!

 

Ytterligare nya uppgifter på när Telenor får lurarna, och när kunden får den! Förvirringen är total! Men va goa nyheter!

 

Vilken modell, när, och hur beställde du??

 

Beställde 01:21 på nätet. En 16gb (som jag nubändrat till 32) med pott 449.

 

Jag citerar:

"Hej Anton!Tack för ditt e-mail. Telefonen är skickad och påväg till dig, vår målsättning är att du ska ha den på utlämningsstället den 28 september. Jag önskar dig en trevlig dag!Med vänliga hälsningarZara ÅbergTelenor Sverige ABInternetbutiken"

 

Är på telen därav inga mellanrum :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde du din onilne? Vilken tid? Har uppgifterna om abb. och sim-kort uppdaterats under mina sidor?

 

Se inlägg ovan.

Är ny kund så har inte tillgång till dessa ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 01:21 på nätet. En 16gb (som jag nubändrat till 32) med pott 449.

 

Jag citerar:

"Hej Anton!Tack för ditt e-mail. Telefonen är skickad och påväg till dig, vår målsättning är att du ska ha den på utlämningsstället den 28 september. Jag önskar dig en trevlig dag!Med vänliga hälsningarZara ÅbergTelenor Sverige ABInternetbutiken"

 

Är på telen därav inga mellanrum :)

 

Hur får du kontakt med internetbutiken? Vanligt mail till kundservice, eller? Eller når man dem via "Mina Sidor"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har mejlat Internetbutiken angående att jag vill byta abonnemang till 449... och väntar på svar. Imorgon får jag ringa och se till att det byts, och sedan ångra den andra beställningen jag gjort. Enligt dem ska jag inte få den förren 4 veckor, så det är ingen brodska. Den andra hoppas jag få på fredag eller början av nästa vecka. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får du kontakt med internetbutiken? Vanligt mail till kundservice, eller? Eller når man dem via "Mina Sidor"?

 

internetbutiken.se@telenor.com

 

Adressen fick jag av chatten. Har nu ikväll mailat dem igen och frågat status på mitt ordernummer. Återkommer när jag får svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

internetbutiken.se@telenor.com

 

Adressen fick jag av chatten. Har nu ikväll mailat dem igen och frågat status på mitt ordernummer. Återkommer när jag får svar.

Tackar! Jag är inte säker på om jag har något ordernummer, hehe, beställde den i butik. Men mailade dom och frågade. Gav dom alla nummer och kunduppgifter jag kunde läsa av från mitt kvitto.

Jag var f.ö. först med att beställa i Telenors butik i Halmstad fredagen den 21:e.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni rekommendera nån bra sida som redan säljer iPhone 5 skal?

 

Macoteket säljer några. Även Dustin Home har några på lager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar! Jag är inte säker på om jag har något ordernummer, hehe, beställde den i butik. Men mailade dom och frågade. Gav dom alla nummer och kunduppgifter jag kunde läsa av från mitt kvitto.

Jag var f.ö. först med att beställa i Telenors butik i Halmstad fredagen den 21:e.

 

 

 

Om du beställde i butik så är det troligtvis kundtjänst du ska höra av dig till. Internetbutiken är bara för de som beställt online.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 01:21 på nätet. En 16gb (som jag nubändrat till 32) med pott 449.

 

Jag citerar:

"Hej Anton!Tack för ditt e-mail. Telefonen är skickad och påväg till dig, vår målsättning är att du ska ha den på utlämningsstället den 28 september. Jag önskar dig en trevlig dag!Med vänliga hälsningarZara ÅbergTelenor Sverige ABInternetbutiken"

 

Är på telen därav inga mellanrum :)

 

Skulle jag kunna få mejladressen där du skickade? Hittar inte just till internetbutiken. Chattade med en på deras chatt och han sa att inga telefoner är skickade. Skulle vara kul o höra vad dom ger mig för svar om jag också frågar.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dem nämner att liten ska vara dig till handa på ditt utlämningsställe må vara helt klart! : ) Sen är det den sedvanliga postgången som "struntar". Så var det för mig sist när jag förhandsbokat 4S. Telefonen var tydligen på posten, men avin från posten hade ej nätt mig och kom inte förräns veckan efter. Så ett kollinummer hade varit fint. Eller ett nummer via sms, som jag vanligtvis får när jag som en enkel sak beställer kontaktlinser. När posten har mina linser får jag ett sms. Du uppger denna kod så får du grejern bl.a. bl.a.. Men så funkade det inte sist. Vi får hoppas på det bästa. Men att dem varit snabba med nano-korten tycker jag känns bra. För sist fick jag faktiskt klippa mitt sj. Men då köpte jag också min första ;:a från England : )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag kunna få mejladressen där du skickade? Hittar inte just till internetbutiken. Chattade med en på deras chatt och han sa att inga telefoner är skickade. Skulle vara kul o höra vad dom ger mig för svar om jag också frågar.

 

 

 

 

internetbutiken.se@telenor.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som har kontantkort och som har beställt ett abb med nummerflytt nu i samband med iPhone 5? Jag kan ännu inte se någon ändring på mina sidor.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem precis, det låg ett kuvert från Telenor. Ett SIM! Yeah! tänkte jag tills jag inser att de skickat ett mikro-SIM... Klantar! Jag jämförde noga med mitt nuvarande och har nu pratat med Telenor, de skickar ett nytt, tar minst tre arbetsdagar... Förmodligen kommer det på måndag.. Kass!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom hem precis, det låg ett kuvert från Telenor. Ett SIM! Yeah! tänkte jag tills jag inser att de skickat ett mikro-SIM... Klantar! Jag jämförde noga med mitt nuvarande och har nu pratat med Telenor, de skickar ett nytt, tar minst tre arbetsdagar... Förmodligen kommer det på måndag.. Kass!!

 

Kan du inte gå till en butik och få ett Nano-sim?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1348609168[/url]' post='1573079']

Kan du inte gå till en butik och få ett Nano-sim?

 

Jo, helt klart ett alternativ... Får jag telefonen på fredag men inget sim så springer jag till butiken så jag kan lattja med den nya i helgen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som skrivit att dem ska få en av i på torsdagen?

Det innebär att paketet måste skickas redan imorn, onsdag.

Nå postlagret, skicka ut avin, och förhoppningsvis får avin på torsdagen, alt. fredagen.

För avin tar alltid en dag på sig att nå mottagaren.

Om de ej skickar via UPS, som de föga gör om du ej beställer en iMac för en 25.000:-

 

Om man bara fått ett kollinummer så man kunde följt det via posten, det hade varit fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, helt klart ett alternativ... Får jag telefonen på fredag men inget sim så springer jag till butiken så jag kan lattja med den nya i helgen...

Är det så att man absolut inte kan vänta, kan man beskära även ett micro till nano.

Det finns på youtube, men hellre att vänta, men kan chansa, du förstör ej telefonen, bara mottagningen/aktivera telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1348612688[/url]' post='1573088']

Den som skrivit att dem ska få en av i på torsdagen?

Det innebär att paketet måste skickas redan imorn, onsdag.

Nå postlagret, skicka ut avin, och förhoppningsvis får avin på torsdagen, alt. fredagen.

För avin tar alltid en dag på sig att nå mottagaren.

Om de ej skickar via UPS, som de föga gör om du ej beställer en iMac för en 25.000:-

 

Om man bara fått ett kollinummer så man kunde följt det via posten, det hade varit fint.

 

Förr har jag alltid fått sms-avi... Den skickas ju direkt från postlagret (de skannar in etiketten på paketet, där det i telenors fall står ditt namn och telnummer). Typ - ditt paket kan hämtas på xxxx efter klockan 15: el liknande,ta med leg.. Så lär det ju bli nu också... Så man slipper vänta på avi med vanlig post

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som skrivit att dem ska få en av i på torsdagen?

Det innebär att paketet måste skickas redan imorn, onsdag.

Nå postlagret, skicka ut avin, och förhoppningsvis får avin på torsdagen, alt. fredagen.

För avin tar alltid en dag på sig att nå mottagaren.

Om de ej skickar via UPS, som de föga gör om du ej beställer en iMac för en 25.000:-

 

Om man bara fått ett kollinummer så man kunde följt det via posten, det hade varit fint.

 

De senaste åren (ganska många?) så har jag aldrig varit med om att avin blir försenad, den brukar komma samma dag som paketet når utlämningsstället. Oftast finns ju även telefonnummer reggat så att man får sms-avi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De senaste åren (ganska många?) så har jag aldrig varit med om att avin blir försenad, den brukar komma samma dag som paketet når utlämningsstället. Oftast finns ju även telefonnummer reggat så att man får sms-avi.

Tyvärr har jag aldrig fått avin samma dag sönder är inlämnat på stationen. Hur ska dem hinna med det? Först ska det komma in paket på postterminalen. Sen ska avierna sorteras. Gå via brevbärarna ut till mottagarna. Samt att paketen från terminalen ska tå tå till utlämningsstället avin är skriven på. Nej grabbar och tjejer. Om modellen kooooommeer till Sverige den 28:e, måste telefonerna in på terminalerna idag. Eller ha den på utlämningsstället imorn med sms-avi, ja alt, pappersavi. Hade vi bara vetat, och telenor själva vetat eller kunnat bekräfta oss att dem verkligen har telefonerna idag och skickar dem idag; eller imorn med avi, sms. Då hade saken och denna tråden varit klar och död. Jag tror vinka vara nöjda med våra iPhones 4/4S tills nästa vecka alt. veckan efter. Telenor struntar fullständigt i när vi får våra telefonerna. Dem vet redan att vi vill dem och beställt dem. Och om det blir om en vecka eller två, det skiter dem i, och ni med mig också när ni väl fått den. Men jag håller med. Det känns sol om man blir lovad att ha få telefonen den 28:e, men det är inget dem lovar när man förhandsbokat, bara att du är garanterad en i deras första order från Apple som antagligen sker på fredag. Om den inte kommit tidigare. Låter bittert. Men vi måsten inse fakta. Ta en sup på lördag istället och vänta in er nya lur måndag eller tisdag tidigast; om hi har tur. Så var det för mig förra året. Många med mig det är jag övertygad om; att ingen fick den på utlovad tid utan fick vänta nga dagar extra, uppemot en vecka. Chefers fellow citizens!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävla skit att skriva på telefonen.. Ni fattar stavfelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr har jag aldrig fått avin samma dag sönder är inlämnat på stationen. Hur ska dem hinna med det? Först ska det komma in paket på postterminalen. Sen ska avierna sorteras. Gå via brevbärarna ut till mottagarna. Samt att paketen från terminalen ska tå tå till utlämningsstället avin är skriven på. Nej grabbar och tjejer. Om modellen kooooommeer till Sverige den 28:e, måste telefonerna in på terminalerna idag. Eller ha den på utlämningsstället imorn med sms-avi, ja alt, pappersavi. Hade vi bara vetat, och telenor själva vetat eller kunnat bekräfta oss att dem verkligen har telefonerna idag och skickar dem idag; eller imorn med avi, sms. Då hade saken och denna tråden varit klar och död. Jag tror vinka vara nöjda med våra iPhones 4/4S tills nästa vecka alt. veckan efter. Telenor struntar fullständigt i när vi får våra telefonerna. Dem vet redan att vi vill dem och beställt dem. Och om det blir om en vecka eller två, det skiter dem i, och ni med mig också när ni väl fått den. Men jag håller med. Det känns sol om man blir lovad att ha få telefonen den 28:e, men det är inget dem lovar när man förhandsbokat, bara att du är garanterad en i deras första order från Apple som antagligen sker på fredag. Om den inte kommit tidigare. Låter bittert. Men vi måsten inse fakta. Ta en sup på lördag istället och vänta in er nya lur måndag eller tisdag tidigast; om hi har tur. Så var det för mig förra året. Många med mig det är jag övertygad om; att ingen fick den på utlovad tid utan fick vänta nga dagar extra, uppemot en vecka. Chefers fellow citizens!

 

Det brukar alltid vara så för mig att avin skickas samtidigt som mina paket sorteras i typ Jönköping (de mesta brukar gå via Jönköping påväg till Linköping). Så att de kommer fram samtidigt. Så har det varit i ganska många år nu och jag beställer saker minst en gång i månaden.

Sen är det ju folk här som redan har fått bekräftat att deras telefoner är skickade. Det och att telenors kundtjänst 3 gånger has sagt till mig att de ska skicka telefonen så att den finns hos mig den 28:e är de fakta jag går på :P

 

Jag fick förövrigt 4S på utsatt tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...