Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telenor


ahnstroem

Rekommendera Poster

Kom igen nu, sluta spamma kundtjänst och internetbutiken med "när kommer min iphone"-frågor. Så att vi med andra frågor och problem får svar någon gång ^^

Sluta spamma kan jag hålla med om. Vi som lever vi får se.

Vem bryr sig om en månad. Men klart alla vill ha sina iPhones på fredag.

Men håller med. Det hänger mer på postgången än Telenor. Alla borde ringa Posten nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

Jag blir glad om jag får det jag beställt på nätet inom 2 veckor. Men nu när jag beställde vid en kampanj och när den inte ens kommit till Sverige än, förväntar jag mig ingen kortare leveranstid än så.

 

När jag beställt Mac och iPad direkt från Apple Store har jag fått vänta 2-3 veckor. När jag beställde en väska från Apple Store kom den dagen efter, alla levererades med UPS. När jag beställde iPhone 4 hos Tele2, några veckor efter att de fått in den, fick jag vänta i 2-3 veckor och därefter hade jag problem med att aktivera det nya simkortet. Kundtjänst visste ingenting, en tjej hos kundtjänst erkände att de fått många problem kring aktivering av simkortet.

 

Bör tilläggas att vänner gick till Tele2-butik och fick fyran direkt i hand. Varför samma företag ska ha så olika lagerstatus kan man undra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu, sluta spamma kundtjänst och internetbutiken med "när kommer min iphone"-frågor. Så att vi med andra frågor och problem får svar någon gång ^^

 

Det är Telenors fel :)

Kunde de gett ett klart besked, så som Telia skulle man slippa att fråga åtskilliga gånger.

 

Sedan så var det inte anledningen till att jag mailade dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men allvarligt! Först säger kundtjänst att det är omöjligt att ändra min order nu till kampanjerbjudandet (byta pott 249 mot 449), men nu säger Internetbutiken att det är fullt möjligt. Nu när jag beställt en ny för att kundtjänsten sa så!

 

Frågan är nu om jag ska fortsätta som kundtjänsten tyckte, och ångra 249. Eller ska jag ändra till 449 och ångra den 449 jag redan har? Den enda anledningen till att jag skulle vilja göra så är väl om order från Internetbutiken ger snabbare leverans, men enligt kundtjänsten skulle jag få den snabbare om jag beställde hos dem!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är Telenors fel :)

Kunde de gett ett klart besked, så som Telia skulle man slippa att fråga åtskilliga gånger.

 

Sedan så var det inte anledningen till att jag mailade dem.

 

Telia ska nog inte ha cred för deras hantering. Läs i deras tråd så ser man hur de flyttar lev-tider från dag till dag och där den hoppar fram och tillbaka men 30 dagars skillnad.

Nä fy va skönt att slippa Telias klåperi vid denna release...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 5:a för 3 dagar sedan. En 16GB vit. Till mig säger de också att leveransen sker den 28:e.

Anledningen till att det blev en vit är att den svarta fått kritik för skavda kanter. Vem vet om det stämmer? Men färgen spelar ingen roll så länge luren funkar som den ska!

Har även hört att det finns videos på youtube som visar hur man klipper till sitt sim kort för att passa 5:an. Undrar varför man gör det, när det ingår gratis??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1348587068[/url]' post='1572897']

Men allvarligt! Först säger kundtjänst att det är omöjligt att ändra min order nu till kampanjerbjudandet (byta pott 249 mot 449), men nu säger Internetbutiken att det är fullt möjligt. Nu när jag beställt en ny för att kundtjänsten sa så!

 

Frågan är nu om jag ska fortsätta som kundtjänsten tyckte, och ångra 249. Eller ska jag ändra till 449 och ångra den 449 jag redan har? Den enda anledningen till att jag skulle vilja göra så är väl om order från Internetbutiken ger snabbare leverans, men enligt kundtjänsten skulle jag få den snabbare om jag beställde hos dem!

 

Min gissning: eftersom kundtjänst inte kunnat se din order så kunde dom inte ändra den. Vilken tid beställde du? Alla som beställt innan 18 den 21:e har planerad leverans den 28:e.

Abonnemang kan man förövrigt byta närsom, Max en gång i månaden dock ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min gissning: eftersom kundtjänst inte kunnat se din order så kunde dom inte ändra den. Vilken tid beställde du? Alla som beställt innan 18 den 21:e har planerad leverans den 28:e.

Abonnemang kan man förövrigt byta närsom, Max en gång i månaden dock ;)

 

Då kanske det är smartast att ångra det jag beställde från telefonkillen, och ändrar hos internetbutiken.

 

Jag mejlade honom jag köpte den senaste hos via telefon, och frågade om mitt ordernummer och leverans.

 

"Ditt ordernummer får du på din pappersbekräftelse från Telenor som anländer inom några dagar. Den beräknade leveranstiden är 4 veckor, vilket innebär att det är 3 veckor och 5 dagar kvar för din del. SIM-kortet får du tillsammans med telefonen."

 

 

Vänta en jävla månad när man är en av de första? Nej tack! Blir nog att jag ändrar hos Internetbutiken istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som beställt över telefonen? En kille ringde upp mig i söndags pga min intresseanmälan för iPhone 5 och rekommenderade mig att beställa en ny hos honom och ångra den tidigare. Försäljarna kommer från "Jämför Nu"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon mer än jag som beställt över telefonen? En kille ringde upp mig i söndags pga min intresseanmälan för iPhone 5 och rekommenderade mig att beställa en ny hos honom och ångra den tidigare. Försäljarna kommer från "Jämför Nu"

 

Haha!! Jäkla telefonförsäljare! Försöker lura för att han ska få sålt och få sin provision! Avskum!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha!! Jäkla telefonförsäljare! Försöker lura för att han ska få sålt och få sin provision! Avskum!!

 

Mjo, det börjar kännas så... Dessutom "lovade" han att man ska få den först i Sverige om man beställer hos honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade med kundtjänst ang mitt abonnemang men passade givetvis ändå på att fråga när jag kan räkna med att få min i5.

Jag fick beskedet att Telenor skall få mobilerna och att jag får räkna med att få obben tidigast nästa vecka, detta trots att jag är med i första leveransen.

Lite surt när dom marknadsför förhandsbokningen "beställ nu, var först och få din mobil den 28:e...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att enligt internetbutiken är min lur skickad och ska komma till utlämniingsstället på fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att enligt internetbutiken är min lur skickad och ska komma till utlämniingsstället på fredag.

 

Menar du att de redan har fått telefonerna och skickar ut de idag? Det verkar skumt!

De har iallafall uppdaterat iPhone 5 64GB (svart) till 3-4 veckor, tidigare idag låg leveransstatusen på 28/9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att enligt internetbutiken är min lur skickad och ska komma till utlämniingsstället på fredag.

 

SKÄMTAR DU ELLER?!

 

Ytterligare nya uppgifter på när Telenor får lurarna, och när kunden får den! Förvirringen är total! Men va goa nyheter!

 

Vilken modell, när, och hur beställde du??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan meddela att enligt internetbutiken är min lur skickad och ska komma till utlämniingsstället på fredag.

 

Beställde du din onilne? Vilken tid? Har uppgifterna om abb. och sim-kort uppdaterats under mina sidor?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även det nya simkortet dykt upp på mina sidor. Igår ändrades mitt abonnemang. Så det är bara att hoppas på samma besked från i internetbutiken som Skinza fått... :-D

 

16Gb, svart, 01:13, hemsidan, pott 449, förlängning att nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har även det nya simkortet dykt upp på mina sidor. Igår ändrades mitt abonnemang. Så det är bara att hoppas på samma besked från i internetbutiken som Skinza fått... :-D

 

16Gb, svart, 01:13, hemsidan, pott 449, förlängning att nummer.

 

 

 

Då antar jag att det är kört för min del att räkna med första leveransen... :/ Beställde kl 14.00 och då stod det fortf 28/9.... ingenting har ändrats i mina sidor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då antar jag att det är kört för min del att räkna med första leveransen... :/ Beställde kl 14.00 och då stod det fortf 28/9.... ingenting har ändrats i mina sidor

 

Säg inte det. En del fick ju ändrat på mina sidor redan i fredags, och det är bara tisdag idag. Det kan hända mycket på två dagar... hoppet lever!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En polare till mig som var en av de första att beställa sin iphone via 3 fick idag ett mail om att den är skickad så har 3 fått sina bör ju förhoppningsvis Telenor fått sina också :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det problemet jag har är att jag inte ens kan registrera mig på "Mina Sidor" eftersom jag valde ett nytt nummer och vet ju inte min puk kod :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg inte det. En del fick ju ändrat på mina sidor redan i fredags, och det är bara tisdag idag. Det kan hända mycket på två dagar... hoppet lever!

 

Sjukt, man är ju otålig som ett barn på julafton :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att de redan har fått telefonerna och skickar ut de idag? Det verkar skumt!

De har iallafall uppdaterat iPhone 5 64GB (svart) till 3-4 veckor, tidigare idag låg leveransstatusen på 28/9

 

Internetbutiken, de som har hand om alla ordrar, skrev det. Det kan ju vara så att den packad och så men att den skickas först imorgon eller på torsdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...