Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telenor


ahnstroem

Rekommendera Poster

Vad tror ni, får vi den på fredag/måndag eller kommer vi få vänta flera veckor som Teliafansen?

 

Någon promille av en procents chans finns det nog att någon Telenorkund kan hämta ut sin lur på fredagseftermiddagen. Jag har ställt in mig på veckan efter, det är ju iaf vad kundtjänst sa när de gick igenom min order. Det är det jag får gå på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

Jag undrar om dom har koll på ordernummren egentligen. Man kanske borde ställa en mer avancerad fråga för att få reda på sanningen :)

 

"Hej, jag har ordernummer xxxxxxx och jag kom inte ihåg om det var 16GB eller 32GB jag beställde. Kan ni kolla?" :) Min gissning är att de inte kan svara på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidarebefodrade min orderbekräftelse till internetbutiken.. Fick svaret nedan. Eftersom internetbutiken och kundtjänst uppenbarligen inte syncar väldigt väl undrar man ju NÄR abbonemanget ändras, syns fortfarande inte under mina sidor. Tycker Telenor har skött det här ganska kasst, man borde lärt sig från de senaste lanseringarna.

 

Hej, Tack för ditt e-mail. Din order finns hos oss och ditt paket kommer troligtvis skickas med första leveransen. Nano simkortet kommer skickas ut till dig via kundtjänst när ditt avtal är registrerad. Förlängningen registreras när telefonen har skickats ut. Med vänliga hälsningar Mia Svensson Telenor Sverige AB Internetbutiken

 

Hmm, låter ju inte så skoj. Prova att skriva till dom på facebook och be dom skicka nanosim. Har sett att de hjälpt någon annan med samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratar med dom på FB nu. Se nedan... :)

 

 

Jag: Godmorgon. Har ni fått någon ordning idag på ordernummren från beställningarna som gjordes natten mellan torsdag/fredag i förra veckan? Det har gått 5 dagar nu och eftersom Internetbutiken inte svarar på mail så kontaktar jag er via denna kanal.

 

Telenor: Vi kan absolut se om beställningarna har gått igenom och om abonnemangen ligger upplagt. Det vi ej kan se är vart i kön just din order ligger. Vår målsättning är att de kunder som förhandbokade telefonen fortast kommer få telefonen på fredag. Vilken tid bokade du din telefon?

 

Jag: Underbart! Mitt ordernummer är: xxxxxxx. Vilken abbonemangsform valde jag? Och valde jag en vit eller svart Iphone? blank.gif

 

Var jag för elak nu? :) Första svaret från Telenor kom på 2 minuter nu har jag inte hört något på 30 minuter vilket kanske inte bådar gott? Hoppas jag har fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratar med dom på FB nu. Se nedan... :)

 

 

Jag: Godmorgon. Har ni fått någon ordning idag på ordernummren från beställningarna som gjordes natten mellan torsdag/fredag i förra veckan? Det har gått 5 dagar nu och eftersom Internetbutiken inte svarar på mail så kontaktar jag er via denna kanal.

 

Telenor: Vi kan absolut se om beställningarna har gått igenom och om abonnemangen ligger upplagt. Det vi ej kan se är vart i kön just din order ligger. Vår målsättning är att de kunder som förhandbokade telefonen fortast kommer få telefonen på fredag. Vilken tid bokade du din telefon?

 

Jag: Underbart! Mitt ordernummer är: xxxxxxx. Vilken abbonemangsform valde jag? Och valde jag en vit eller svart Iphone? blank.gif

 

Var jag för elak nu? :) Första svaret från Telenor kom på 2 minuter nu har jag inte hört något på 30 minuter vilket kanske inte bådar gott? Hoppas jag har fel.

Nej då, du låter inte elak alls. Det tar nog bara en stund för dom att kolla. Samt att det är många att svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att jag hade samma positiva inställning som du har Lillisen :)

Nej då, du låter inte elak alls. Det tar nog bara en stund för dom att kolla. Samt att det är många att svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag önskar att jag hade samma positiva inställning som du har Lillisen :)

 

 

Man måste vara positiv ;) Varför gå runt och hoppas på det värsta? :))))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev överbevisad men det tog sin lilla tid :). Jag tror att de var tvungna att ringa upp Internetbutiken och kolla hur det ligger till. Det konstiga är att Internetbutiken via mail inte svarade på några specifika frågor kring mitt ordernummer. Det ger ju intrycket att de inte har koll men nu kunde kundtjänst via FB pricka in min abbonemangsform, telfonmodell och färg baserat på mitt ordernummer :) och då antar jag att dom har koll åtminstonde på min order.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev överbevisad men det tog sin lilla tid :). Jag tror att de var tvungna att ringa upp Internetbutiken och kolla hur det ligger till. Det konstiga är att Internetbutiken via mail inte svarade på några specifika frågor kring mitt ordernummer. Det ger ju intrycket att de inte har koll men nu kunde kundtjänst via FB pricka in min abbonemangsform, telfonmodell och färg baserat på mitt ordernummer :) och då antar jag att dom har koll åtminstonde på min order.

 

Hehe, dom är bra på facebook-kundtjänsten. Ibland är det lite "goddag yxskaft"-svar, men de försöker iaf ;)

 

Skönt att allt verkade vara i sin ordning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev överbevisad men det tog sin lilla tid :). Jag tror att de var tvungna att ringa upp Internetbutiken och kolla hur det ligger till. Det konstiga är att Internetbutiken via mail inte svarade på några specifika frågor kring mitt ordernummer. Det ger ju intrycket att de inte har koll men nu kunde kundtjänst via FB pricka in min abbonemangsform, telfonmodell och färg baserat på mitt ordernummer :) och då antar jag att dom har koll åtminstonde på min order.

 

Har du något nummer till internetbutiken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog nu en titt på Mina Sidor. :galetglad:

 

Mitt abonnemang ändrades igår (24/9) till mitt nya pott 449. Alltså det jag valde till min iPhone 5. Det är ju goda nyheter för nu känns det som det börjar röra på sig. Det som dock är lite lustigt att abonnemanget började gälla från igår, alltså 24/9... borde väl träda i kraft när man får sin telefon... jaja, bara luren kommer snart!! På min simkort-sida ser jag dock ej om nano är skickat/utbytt.

 

Läste att nån mer här i tråden hade fått abonnemanget ändrat här. Ytterligare någon?

 

 

Beställde: 16gb, svart, 449 pott, 01:13.

Redan Telenorkund och behöll mitt nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog nu en titt på Mina Sidor. :galetglad:

 

Mitt abonnemang ändrades igår (24/9) till mitt nya pott 449. Alltså det jag valde till min iPhone 5. Det är ju goda nyheter för nu känns det som det börjar röra på sig. Det som dock är lite lustigt att abonnemanget började gälla från igår, alltså 24/9... borde väl träda i kraft när man får sin telefon... jaja, bara luren kommer snart!! På min simkort-sida ser jag dock ej om nano är skickat/utbytt.

 

Läste att nån mer här i tråden hade fått abonnemanget ändrat här. Ytterligare någon?

 

 

Beställde: 16gb, svart, 449 pott, 01:13.

Redan Telenorkund och behöll mitt nummer.

 

Ja, när det börjar gälla spelar ju eg ingen roll, eftersom även bindningstiden börjar räkna. Ju tidigare desto bättre ;)

 

Jag fick ändrat abonnemang i fredags och även ett nytt simkort registrerat då (som jag sagt tidigare). Ingen simkort i lådan än, har dock inte kollat än idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när det börjar gälla spelar ju eg ingen roll, eftersom även bindningstiden börjar räkna. Ju tidigare desto bättre ;)

 

Jag fick ändrat abonnemang i fredags och även ett nytt simkort registrerat då (som jag sagt tidigare). Ingen simkort i lådan än, har dock inte kollat än idag.

 

Hur ser det ut på din simkortsida? På min står det bara Huvudkort, följt av kortnummer och PUK-kod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde precis Telenors kundtjänst och de sa att telefonen min kommer skickat ut från deras lager den 28/9 dvs nu på fredag(iPhone 5 64GB). Vilket jag känner är väldigt bra celb%20(7).gif

Vill också tilläga att jag har varit väldigt nöjd med telenor de senaste åren. Telenor rekommenderas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Direkt från Internetbutiken

 

 

"Telefonerna ska skickas ut till 28 september, vi kan ju dock inte garantera postgången men tanken är att våra kunderna ska få dem den 28e september."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppet finns där, fick detta i posten idag..

 

4ik6z7.jpg

 

Men postgången funkar aldrig, så att telefonen kommer på fredag är en sämre möjlighet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppet finns där, fick detta i posten idag..

 

4ik6z7.jpg

 

Men postgången funkar aldrig, så att telefonen kommer på fredag är en sämre möjlighet..

 

Vänta nu, är detta ett nano-sim eller ett micro -sim, ser ut som ett micro??

 

[edit] jo det är ett nano-sim

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu, är detta ett nano-sim eller ett micro -sim, ser ut som ett micro??

 

[edit] jo det är ett nano-sim

Absolut nano. Har själv klippt och bytt micro tidigare.

Vi får hoppas på att Telenor sköter sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag beställde Iphone 5 vid ca 00:15 i torsdags natt så sa Telenor kundtjänst att mobilen "kommer på torsdag", ditt sim-kort kommer nån dag tidigare, ännu inget sim kort och ang. torsdagen så lär det ju inte stämma. Den som lever får se...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varken sim-kort eller någon uppdatering på mina sidor. Blir otålig!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dubbelkollade med Internetbutiken och fick följande svar:

 

 

Telefonerna från oss skickas så dom ska nå kunderna den 28 september beroende på hur postgången går.

Som det ser ut här så bör du va med på första leveransen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu, sluta spamma kundtjänst och internetbutiken med "när kommer min iphone"-frågor. Så att vi med andra frågor och problem får svar någon gång ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag beställde Iphone 5 vid ca 00:15 i torsdags natt så sa Telenor kundtjänst att mobilen "kommer på torsdag", ditt sim-kort kommer nån dag tidigare, ännu inget sim kort och ang. torsdagen så lär det ju inte stämma. Den som lever får se...

Ännu en gång har dem ingen koll om den kommer på torsdag, då e det den 27:e.

Du kan nog räkna med ett nano-imorn, eller just DET på torsdag, ej telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser det ut på din simkortsida? På min står det bara Huvudkort, följt av kortnummer och PUK-kod.

 

Förutom huvudkort har jag ett "Ersättning huvudkort" med kortnr där det står inaktivt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...