Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telenor


ahnstroem

Rekommendera Poster

Chattade med en på telenor precis och fick från honom bekräftat att alla som förhandsbokade innan 21/9 18.00 kommer ha sin iphone på fredag 28/9. Frågade även om man kan vända sig till telenor kvällen innan och fråga om kollinr. men det sa han att dom inte får lämna ut och att vi får vänta på postens avi.

 

Om man går till sitt ombud på fredag utan avi, borde dom inte kunna se om man visar upp ID/pass om där kommit något paket och på så sätt lämna ut det?

 

Troligtvis skickas det med schenker, brukar vara så iaf. Jag skulle gissa att du kommer få en sms-avi om du har anget ett telefonnummer. OM inte så beror det helt på ditt ombud hur villiga de är att hjälpa dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

"Om du var bland de första som beställde din Iphone är beräknad leveranstid på Fredag. Det är svårt för oss att lova och säga klart och tydligt men vår målsättningen är såklart det."

Från Facebook

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis skickas det med schenker, brukar vara så iaf. Jag skulle gissa att du kommer få en sms-avi om du har anget ett telefonnummer. OM inte så beror det helt på ditt ombud hur villiga de är att hjälpa dig ;)

 

Tur att man är stammis och typ bästa polare med ombudet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis skickas det med schenker, brukar vara så iaf. Jag skulle gissa att du kommer få en sms-avi om du har anget ett telefonnummer. OM inte så beror det helt på ditt ombud hur villiga de är att hjälpa dig ;)

 

Jag frågade det med och det är Posten som dom skickar ut telefonerna med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angav du en särskild modell under er chat? Eftersom hon sa alla order före 18.00 21/9!

Jag angav givetvis iPhone 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här skriver telenor i en annons:

"Vill du ha en sprillans ny iPhone 5 lagom till säljstart den 28 september?"

Jag kan inte tolka det på annat sätt än att de ska komma så man har telefonen den 28:e.

http://www.aftonblad...icle15483345.ab

 

Aftonbladet, är ju "Aftonbladet".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag frågade det med och det är Posten som dom skickar ut telefonerna med.

Litar inte fullt ut vad de säger på chatten (alla säger ju olika) men visst kan det vara så. Utgår bara ifrån hur dom gjort de senaste åren och skrev vad jag tror ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag angav givetvis iPhone 5.

 

Tror han syftade på modell 16, 32 eller 64.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan avi förra året vägrade dem ge mig paketet. "-Vi har fått in så många paket." Det är en jävla korvkiosk detta utlämningsstället för fan. Men mitt har också ändrat under mina sidor -> sim-kort. Det var även så att igår den 23/9 att mitt surf på min iPhone 4S slutade fungera. Jag kunde ringa men inte surfa. Så jag ringde kundtjänst, men pratade inget om iPhone 5 dock. Men då var det så att han fick aktivera om det "gamla" kortet". Då var tydligen nano-kortet redan aktiverat för surf.

 

Men, nu har jag fått tag på mina vänner på Telenor i Kristianstad. Dem kommer inte att få några telefoner på fredag. Utan han visste bara att man kunde följa telefonen via sitt abonnemang. Sedan skulle det dröja månader. 4-6 veckor tills butiken fick i lager. Sedan en annan vän på 3 som är butikschef visste inte mer än jag, men han hoppades på att få en sändning på fredag, annars nämnde han samma sak.

 

Så det verkar som att man får vänta på en avi. Eller köa utanför Telias större butiker som verkar vara garanterade telefoner på fredag. Tyvärr.

 

Jag fick iaf inte min telefon förrän veckan efter vad jag blev lovad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

modell = vit/svart samt 16/32/64 gb ;)

Nej det gjorde jag ju inte dock. Förra året var det ju en beställningsvara. Jag åkte till två städer för att får en 64gb.

Båda butikerna gav mig samma svar att vi har bara 16gb, ska du ha dem med större kapacitet får du lägga en beställning här i butik.

Men det kunde man ju gjort i förhandsbokningen dock, men frågan ställde jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag på en grej jag missade!

 

Facetime!! Räknas inte det som data, surf.

Videosamtal som de kallar det på Telenor kostar ju 2,59:- / minut.

Hutlöst. Då kommer jag aldrig nyttja den tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag på en grej jag missade!

 

Facetime!! Räknas inte det som data, surf.

Videosamtal som de kallar det på Telenor kostar ju 2,59:- / minut.

Hutlöst. Då kommer jag aldrig nyttja den tjänsten.

 

Seriöst?

De måste ju skämta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tänkte jag på en grej jag missade!

 

Facetime!! Räknas inte det som data, surf.

Videosamtal som de kallar det på Telenor kostar ju 2,59:- / minut.

Hutlöst. Då kommer jag aldrig nyttja den tjänsten.

 

Är du säker på det för övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på det för övrigt?

Jag vet inte om det innefattar Facetime.

Men om dem kategoriserar Facetime som videosamtal, så ja.

Då kommer jag inte att använda det.

 

Tacksam om ngn kollar upp det, för nu har jag själv suttit med Telenors kundtjänst hela dagen.

Men vi lär ju annars märka det på ngn annans anmärkning på hög mobilräkning kanske ; )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det innefattar Facetime.

Men om dem kategoriserar Facetime som videosamtal, så ja.

Då kommer jag inte att använda det.

 

Tacksam om ngn kollar upp det, för nu har jag själv suttit med Telenors kundtjänst hela dagen.

Men vi lär ju annars märka det på ngn annans anmärkning på hög mobilräkning kanske ; )

 

Förmodligen räknas det som datatrafik.

 

Fick följande svar när jag chattade:

"I detta ärende får jag be dig kontakta vår Iphonesupport på nummer 020 222 222, alla dagar mellan 08.00-22.00."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om det innefattar Facetime.

Men om dem kategoriserar Facetime som videosamtal, så ja.

Då kommer jag inte att använda det.

 

Tacksam om ngn kollar upp det, för nu har jag själv suttit med Telenors kundtjänst hela dagen.

Men vi lär ju annars märka det på ngn annans anmärkning på hög mobilräkning kanske ; )

Facetime är inte ett vanligt videosamtal. Det är samma som med imessage, det går över vanlig data. Har svårt att tänka mig att de kan ta betalt separat för det. Men ja, bäst att kolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela det här med IP-telefoni och videosamtal känns luddigt när operatörerna säger att de ska ta betalt, spärra och hålla på. Men HUR?!

 

Som sagt, FaceTime och iMessage går ju som datatrafik till Apples servrar och det kostar ju oss konsumenter ingenting. De kan ju knappast spärra Apples ip-adresser. Sen finns det ju en hög med andra appar som gör samma saker. Skype, Viber, WattsApp, True Caller m.m. Kan/har verkligen operatörerna rätt att stoppa trafik till dom just nämnda aktörerna...?

 

Så när de skriver ut avgifter för videosamtal vet jag inte vad de menar... Nån som vet??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela det här med IP-telefoni och videosamtal känns luddigt när operatörerna säger att de ska ta betalt, spärra och hålla på. Men HUR?!

 

Som sagt, FaceTime och iMessage går ju som datatrafik till Apples servrar och det kostar ju oss konsumenter ingenting. De kan ju knappast spärra Apples ip-adresser. Sen finns det ju en hög med andra appar som gör samma saker. Skype, Viber, WattsApp, True Caller m.m. Kan/har verkligen operatörerna rätt att stoppa trafik till dom just nämnda aktörerna...?

 

Så när de skriver ut avgifter för videosamtal vet jag inte vad de menar... Nån som vet??

 

"Vanliga" telefoner har ju haft videosamtalsfunktioner sedan 3G kom till sverige. Det är sånna kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vanliga" telefoner har ju haft videosamtalsfunktioner sedan 3G kom till sverige. Det är sånna kostar pengar.

 

A precis! Det blev ju aldrig någon hit direkt då. Men sedan iPhone kom ut och när Apple nu tog upp den bollen känns det lite hetare...

 

Som sagt, att ringa videosamtal och skriva gratis meddelande med iPhone i massa olika appar kommer förhoppningsvis alltid vara gratis. (Förutom den avgift vi betalar för surf)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte iPhone 5 64GB +pott 499 för totalt 529 kr i månaden. Jag får hoppas på att man får den 28:e eftersom de hävdar på deras hemsida att "Beräknad leverans 28 september".

Det är bara på att hoppas på det bästa :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni, får vi den på fredag/måndag eller kommer vi få vänta flera veckor som Teliafansen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror ni, får vi den på fredag/måndag eller kommer vi få vänta flera veckor som Teliafansen?

Telia har väl gått ut med att deras datum visar/visade fel och att det ska åtgärdas under veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vidarebefodrade min orderbekräftelse till internetbutiken.. Fick svaret nedan. Eftersom internetbutiken och kundtjänst uppenbarligen inte syncar väldigt väl undrar man ju NÄR abbonemanget ändras, syns fortfarande inte under mina sidor. Tycker Telenor har skött det här ganska kasst, man borde lärt sig från de senaste lanseringarna.

Hej, Tack för ditt e-mail. Din order finns hos oss och ditt paket kommer troligtvis skickas med första leveransen. Nano simkortet kommer skickas ut till dig via kundtjänst när ditt avtal är registrerad. Förlängningen registreras när telefonen har skickats ut. Med vänliga hälsningar Mia Svensson Telenor Sverige AB Internetbutiken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...