Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telenor


ahnstroem

Rekommendera Poster

1348486470[/url]' post='1572398']

En fråga till er som beställde på internet på natten till fredag! Fick ni någon bekräftelse över e-post? Jag har nämligen inte fått det, men när jag igår beställde över telefon fick jag ett e-post av försäljaren.

 

Jag har fått en bekräftelse direkt efter beställningen via deras hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

En fråga till er som beställde på internet på natten till fredag! Fick ni någon bekräftelse över e-post? Jag har nämligen inte fått det, men när jag igår beställde över telefon fick jag ett e-post av försäljaren.

 

Japp! Det kom strax efter beställningen. Det lustiga var att jag fick två mail, identiska med samma ordernummer men ett par minuters mellanrum...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Det kom strax efter beställningen. Det lustiga var att jag fick två mail, identiska med samma ordernummer men ett par minuters mellanrum...

 

Tack killar, då kanske den inte genomförts, och i så fall behöver jag inte ångra den :)

Ska hur som helst ringa i veckan (som de rekommenderade) för att vara säker.

 

Angående att få två identiska mejl, det har jag varit med om några gånger. Så länge ordernumret är detsamma är det ingen fara för att dubbelbeställa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack killar, då kanske den inte genomförts, och i så fall behöver jag inte ångra den :)

Ska hur som helst ringa i veckan (som de rekommenderade) för att vara säker.

 

Angående att få två identiska mejl, det har jag varit med om några gånger. Så länge ordernumret är detsamma är det ingen fara för att dubbelbeställa.

 

Kollat i spam-mappen? Mina mail från telenor sorteras dit med jämna mellanrum trots att jag klickar i att det inte är spam ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollat i spam-mappen? Mina mail från telenor sorteras dit med jämna mellanrum trots att jag klickar i att det inte är spam ;)

 

Nope, inte märkt nått där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Telenor för att kolla upp om simkort. det bekräftade vad ngn skrivit tidigare. Har man lagt beställningen via nätet så är det inte säkert att den har behandlats än. Trots beställning kl 01.30 i fredags och trots att jag fått orderbekräftelse på mail hade jag alltså tom tjänat på att ringa in och beställa idag. Kundtjänst kan inte se beställningen och säger att det beror på att internetkundtjänsten inte registrerat dem än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontaktade Telenor för att kolla upp om simkort. det bekräftade vad ngn skrivit tidigare. Har man lagt beställningen via nätet så är det inte säkert att den har behandlats än. Trots beställning kl 01.30 i fredags och trots att jag fått orderbekräftelse på mail hade jag alltså tom tjänat på att ringa in och beställa idag. Kundtjänst kan inte se beställningen och säger att det beror på att internetkundtjänsten inte registrerat dem än.

 

Dom måste skämta? Varför i hela helvetet annonserade dom ut en förbokning mitt i natten såfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp! Det kom strax efter beställningen. Det lustiga var att jag fick två mail, identiska med samma ordernummer men ett par minuters mellanrum...

 

Samma för mig! Fick två mail med samma ordernummer + att det var två telefoner tillagda på ordern. Den 16GB jag beställt + en 64GB (?)

När jag ringde till supporten dagen efter för att lösa problemet hittade dom inte min order alls trots att jag fått dubbla orderbekräftelser så dubbelkolla med dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom måste skämta? Varför i hela helvetet annonserade dom ut en förbokning mitt i natten såfall?

 

 

Min reaktion med. Försöker få tag på kundtjänst i telefon nu. De på chatten tyckte jag skulle lägga en ny beställning, för det skulle gå snabbare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en svart 32GB Iphone 5 01:05 natten mellan tors/fre och fick bekräftelsemail med ordernummer. Jag chattade precis med kundsupport och dom sa samma sak som redan står här i tråden. Alla som har beställt fram till 18:00 den 21/9 kommer att få den på releasedagen. Det känns lite som att det är deras ambition men kanske ingen garanti. Jag frågade specifikt om han kunde se just mitt ordernummer men fick återigen svaret: "Du får den telefon på fredag".

 

Det är vält helt enkelt så att Telenor inte ännu vet hur stor tilldelning de får på fredag men dom vill göra sin kunder (glada?) genom att säga att alla som har beställt fram till 18:00 den 21/9 får sin telefon.

 

Jag har hittils inte sett någon som har fått igenom sin order tidigare än 01:05 så jag ska ha min på fredag superirriterad.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min reaktion med. Försöker få tag på kundtjänst i telefon nu. De på chatten tyckte jag skulle lägga en ny beställning, för det skulle gå snabbare...

 

Posta gärna här hur det går, tänker fan avboka min om jag ska vänta 6 veckor enbart för att dom fifflar med beställningarna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min reaktion med. Försöker få tag på kundtjänst i telefon nu. De på chatten tyckte jag skulle lägga en ny beställning, för det skulle gå snabbare...

 

Enl deras kundtjänst på facebook verkar det vara synkningen mellan olika system som inte funkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så, nya besked. Tog en evighet innan hon återkom efter att ha konsulterat någon som visste mer. Det är tydligen så att de på kundtjänst inte kan se de ordrar som lagts i internetbutiken. De ska ändå finnas och telefonerna ska levereras enligt vad som stod när man beställde. Ordern syns dock inte hos kundtjänst förrän efter några dagar. Kan dock vara så att simkorten inte skickas förrän de ser den. Det låter jag vara osagt. Jag fick iaf ett nytt kort beställt nu separat för att vara säker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick samma info av kundtjänst i fredags morse. Han kunde inte se min order baserat på det ordernummer jag gav honom. Han sa: "Det går nog snabbare om jag lägger upp en ny order till dig som ersätter den gamla". Aldrig i livet sa jag! DÅ kan det mycket väl bli så att jag får vänta i 5-6 veckor innan telefonen kommer. Som det ser ut nu så är jag säkert bland de 100 första som beställde. Han förstod ingenting. Vad f-n anställer dom för folk där egentligen?

 

Dom måste skämta? Varför i hela helvetet annonserade dom ut en förbokning mitt i natten såfall?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

" Ja Nanosimmet är påväg till dig Anton.

Vi har ingen mer information i dagsläget, utan telefonen bör vara hos dig på fredag om du beställde din telefon innan 18 i fredags. /Viktoria"

Från kundtjänst på Facebook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle vara intressant om Telenor ser något ordernummer som är från beställningen natten mellan torsdag/fredag. Posta gärna här om någon pratar med dem och de verkligen kan se erat specifika ordernummer. Det dom har sagt till mig är att jag skulle maila till internetbutiken.se@telenor.com och efter ett tag fick jag svar från dom att dom hade ingen info men att de givetvis hade som

ambition att alla som har beställt sina telefoner ska få dem... Jada...jada...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också fått väldigt olika svar från olika personer på kundtjänst.

Vissa säger att de skickar telefonen på fredag så man får den nästa vecka och andra att man ska ha den på fredag.

I min senaste chatt med kundtjänst fick jag följande svar:

 

  • Sen tänkte jag också kolla om du vet om alla telenorbutiker kommer få in iPhone 5 så de har dem den 28:e?
     
    Jag antar att vi som beställt dem inte får hem dem på fredag utan får vänta till veckan efter?

  • Butikerna har beställt hem telefonerna men jag kan dessvärre inte se över deras lagerstatus. Om du förhandsbokade den telefonen så tidigt skulle jag estimera att du har telefonen den 28:e.

  • Jaha ok, så ni skickar ut telefonen innan den 28:e? (Eftersom det tar iaf en dag för posten att leverera den?)

  • Ja målet är att den ska vara dig tillhanda den dagen.

Den som lever får se ^_^

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får också bara standardsvar så nu har jag mejlat min orderbekräftelse till internetbutiken och krävt ett personligt svar!

 

Dock så svarar dom på flera ställen att alla som beställt innan 18.00 21/9 ska få sina skickade/levererade 28/9.

Jag beställde min 14.00 så man är ju lite orolig :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör iof inte de som är orolig att min order inte har gått igenom eftersom jag direkt efter beställning fick bekräftelsemail med ordernummer. Men mitt abbonemang på Mina sidor har inte förändrats.

Ni som är osäkra på om beställningen har gått igenom. Har era abonnemang ändrats på "Mina sidor"?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag chattade precis med kundtjänsten om att det står fortfarande leverans den 28 september på 64GB modellen. Tänkte om det hade blivit något fel men tydligen är det så pass få som beställt den. Var lite orolig eftersom jag beställde i lördags men nu känns det mycket bättre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt i en kvarts kö till kundtjänst. När de svarade sa jag att jag ville kolla min beställning på iPhone 5. Direkt svarade hon att de får telefonerna på fredag, så de får nog rätt många frågor om just det...

 

Först sa hon att hon inte såg hon min beställning. Antar hon kollade via mitt mobilnummer jag ringde från. Men när jag gav henne mitt ordernummer så sa hon att jag var bland de första och bör få telefonen i början av nästa vecka. Om jag hade mycket tur så kanske allt går på en dag och jag kan hämta den på fredag...

Jag ifrågasatte att det verkade som Telia och Tre får telefonerna mitt i veckan, då sa hon att inga får dem tidigare från Apple än fredag.

 

Beställde: 16gb, svart, 449 pott, 01:13.

Redan Telenorkund och behöll mitt nummer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag chattade precis med kundtjänsten om att det står fortfarande leverans den 28 september på 64GB modellen. Tänkte om det hade blivit något fel men tydligen är det så pass få som beställt den. Var lite orolig eftersom jag beställde i lördags men nu känns det mycket bättre!

 

Men om de inte kan se Internetbutikens order än så...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tillhör iof inte de som är orolig att min order inte har gått igenom eftersom jag direkt efter beställning fick bekräftelsemail med ordernummer. Men mitt abbonemang på Mina sidor har inte förändrats.

 

 

ok! Mitt har ändrats. Inte själva abonnemanget. Men det ligger en ny förhöjd avgift samt rabatten på den. Jag tänte att det kunde vara ett sett att få "bekräftelse".

Jag beställde via kundtjänst och har ju inte fått någon bekräftelse automatiskt. var tvungen att ringa och dubbelkolla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chattade med en på telenor precis och fick från honom bekräftat att alla som förhandsbokade innan 21/9 18.00 kommer ha sin iphone på fredag 28/9. Frågade även om man kan vända sig till telenor kvällen innan och fråga om kollinr. men det sa han att dom inte får lämna ut och att vi får vänta på postens avi.

 

Om man går till sitt ombud på fredag utan avi, borde dom inte kunna se om man visar upp ID/pass om där kommit något paket och på så sätt lämna ut det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...