Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telenor


ahnstroem

Rekommendera Poster

Här kan vi Telenorkunder uppdatera varandra hur det går med våra beställningar. Man är ju rätt sugen på snabb leverans... :galetglad:

 

På Telenors hemsida står det beräknad leverans 28/9. Känns tveksamt...

 

 

Min beställning

 

Modell: 16 Gb, svart

Beställd: kl 01:15 (enligt orderkvitto)

Leverans iPhone 5: ?

Leverans Nanosim: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 427
  • Created
  • Senaste svar

Min beställning

 

Modell: 32Gb, svart

Beställd: kl: 01:05 (enligt orderkvitto)

LeveransiPhone 5: Who knows?

LeveransNanosim: Skulle beställas via deras hemsida men valet "nanosim" finns ej. Ringde kundtjänst och dom skulle genast skicka hem ett till mig gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min beställning

 

Modell: 32Gb, svart

Beställd: kl: 01:05 (enligt orderkvitto)

LeveransiPhone 5: Who knows?

LeveransNanosim: Skulle beställas via deras hemsida men valet "nanosim" finns ej. Ringde kundtjänst och dom skulle genast skicka hem ett till mig gratis.

 

Det måste ju Telenor begripa att de måste skicka ut nanosim till alla som beställer, då iP 5 är första modellen med den nya standarden...

Fast det är klart, får nog ringa och dubbelkolla det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande info från deras sida:

 

IPhone 5 har ett nano-sim och när du som är ny kund hos oss beställer den skickar vi med ett Nano-sim. Är du befintlig kund och förlänger ditt abonnemang med en iPhone 5 behöver du byta simkort. Det gör du enklast genom att logga in på Mina sidor från och med den 21 september. Läs mer här

 

Med andra ord får man ett nanosim om man är ny kund men inte om man är befintlig kund då måste man beställa ett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade på telenors chatt om man skulle få telefonen till den 28e. Men han sa att det är då dom skickar ut dem så kommer väl troligen måndag/tisdag veckan därpå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande info från deras sida:

 

IPhone 5 har ett nano-sim och när du som är ny kund hos oss beställer den skickar vi med ett Nano-sim. Är du befintlig kund och förlänger ditt abonnemang med en iPhone 5 behöver du byta simkort. Det gör du enklast genom att logga in på Mina sidor från och med den 21 september. Läs mer här

 

Med andra ord får man ett nanosim om man är ny kund men inte om man är befintlig kund då måste man beställa ett.

 

Okej! Tack för infon!! Då blir det att beställa ett nu då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågade på telenors chatt om man skulle få telefonen till den 28e. Men han sa att det är då dom skickar ut dem så kommer väl troligen måndag/tisdag veckan därpå.

 

Kollade också med chatten angående leveransen. För att få bäst svar angående sin order skulle man kolla med internetbutiken.se@telenor.com. Mailade dom men har ej fått svar ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade också med chatten angående leveransen. För att få bäst svar angående sin order skulle man kolla med internetbutiken.se@telenor.com. Mailade dom men har ej fått svar ännu.

 

Dom verkar inte ha mycket koll där i alla fall. Chattade en gång till fast med en annan precis. Nu sa han att det kommer ta 1-2 veckor från och med den 28e. Då hade man nästan kunnat sätta sig utanför en telenorbutik, campat o fått den i handen istället på lanseringsdagen. Brukar det inte vara därför man förhandsbokar, man ska få den först av alla? Första gången jag förhandsbokar så vet inte hur det går till.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fått svar från telenors internetbutik;

 

"Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vår målsättning är att telefonen ska levereras till dig den 28 september när den släpps.

 

Vi önskar dig en trevlig helg!

 

Med vänliga hälsningar

Zara Åberg

 

Telenor Sverige AB

Internetbutiken"

 

 

Verkar ju rätt lovande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mailade kundtjänst innan ang. simkort och leverans och fick svaret att beställningen på telefonen hade registrerats och att simkort skickas med i leveransen och deras målsättning var att leverera telefonen till mig den 28:e. Vi får la se hur det blir med det....

Min beställning

 

Modell: 32 Gb, svart

Beställd: kl 01:09 (enligt orderkvitto)

Leverans iPhone 5: ?

Leverans Nanosim: ?

Med vänlig hälsning, Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du besked om att din beställning var registrerad baserat på det ordernummer du fick på mailen vid beställning? Dom kunde med andra ord se din order på kundtjänst? Då har det skett framsteg iaf :)

Mailade kundtjänst innan ang. simkort och leverans och fick svaret att beställningen på telefonen hade registrerats och att simkort skickas med i leveransen och deras målsättning var att leverera telefonen till mig den 28:e. Vi får la se hur det blir med det....

Min beställning

 

Modell: 32 Gb, svart

Beställd: kl 01:09 (enligt orderkvitto)

Leverans iPhone 5: ?

Leverans Nanosim: ?

Med vänlig hälsning, Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick liknande svar som dig nu på kvällen men med tillägget att de inte kunde ge mig information om köplats.

Nu har jag fått svar från telenors internetbutik;

 

"Hej!

 

Tack för ditt e-mail.

 

Vår målsättning är att telefonen ska levereras till dig den 28 september när den släpps.

 

Vi önskar dig en trevlig helg!

 

Med vänliga hälsningar

Zara Åberg

 

Telenor Sverige AB

Internetbutiken"

 

 

Verkar ju rätt lovande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas dom sköter kösystemet bättre än vad Telia gjorde 2010 (iPhone 4). Beställde då efter midnatt men folk som beställde mycket senare på dagen fick luren före oss som beställt på natten... Leveransen dröjde, så jag gick över till Telenor som då hade lurar i butik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick du besked om att din beställning var registrerad baserat på det ordernummer du fick på mailen vid beställning? Dom kunde med andra ord se din order på kundtjänst? Då har det skett framsteg iaf :)

 

 

Ja precis, de på chatten kunde inte se beställningen men när jag mailade internetbutiken så kunde de se den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så är det längre leveranstider på de flesta lurarna när man kollar deras hemsida. Upp till 6v leveranstid. Verkar finnas 64gb kvar i lager för leverans den 28:e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu så är det längre leveranstider på de flesta lurarna när man kollar deras hemsida. Upp till 6v leveranstid. Verkar finnas 64gb kvar i lager för leverans den 28:e

 

Har också haft ögonen på dom under dagen. Det stod "beräknad lev 28/9" rätt så länge idag. Nu när de ändrats känns det väl rätt säkert att man är med i den första sändningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte beställa Nano-sim på Mina Sidor. Endast vanligt och Micro finns som valmöjlighet. Men på tidigare inlägg med ett svar från kundtjänst verkar de ju skicka ut Nanos ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen som fått något slags leveransbesked utskickat, förutom den automatiska orderbekräftelsen som man fick efter man lagt ordern?

 

Jag beställde så sent som 14.00 och då stod det fortfarande 28/9 som beräknat leveransdatum, såg att det är ändrat nu.

 

Annars är det väl bara till att hoppas att det stämde att 28/9 gällde när min order lades!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 64 GB alldeles nyss, haft lite svårt att bestämma mig men eftersom det fortfarande står 28 sep på dem så slog jag till nu. Hoppas att det stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16gb, svart. Pott 449kr.

Beräknad leverans 28:e september (stod det när jag beställde i alla fall).

Ordern lades vid 01:21 natten till fredag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en 64 GB alldeles nyss, haft lite svårt att bestämma mig men eftersom det fortfarande står 28 sep på dem så slog jag till nu. Hoppas att det stämmer.

 

Kan tillägga att jag beställde 22/9, kl 10:55. Svart 64 GB, pott 449.

 

Jag tecknar ett nytt abonnemang och det står att de skickar ut en avi när paketet kommit fram. Gäller det er som har förlängt ert abonnemang också? Om den nu skulle komma fram 28e så skickar de en avi då som jag får på måndag, då blir det en väldigt seg kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan tillägga att jag beställde 22/9, kl 10:55. Svart 64 GB, pott 449.

 

Jag tecknar ett nytt abonnemang och det står att de skickar ut en avi när paketet kommit fram. Gäller det er som har förlängt ert abonnemang också? Om den nu skulle komma fram 28e så skickar de en avi då som jag får på måndag, då blir det en väldigt seg kväll.

 

Jag har ett befintligt abonemang som ska göras om till pott 449. Jag fick också meddelandet att avi ska skickas ut när paket finns för avhämtning. Förhoppningsvis går paket och avi hand i hand, alltså avi till oss samma dag som paket anländer till utlämningsställe. Tror att det är Telenor som skickar ut avin och inte utlämningsstället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett befintligt abonemang som ska göras om till pott 449. Jag fick också meddelandet att avi ska skickas ut när paket finns för avhämtning. Förhoppningsvis går paket och avi hand i hand, alltså avi till oss samma dag som paket anländer till utlämningsställe. Tror att det är Telenor som skickar ut avin och inte utlämningsstället.

 

Det är posten som skickar ut avin. Ibland har man tur och får den samma dag som paketet kommer, men oftast tar det en dag extra. Förhoppningsvis kan man få kollinr av Telenor och då räcker det om man ska hämta ut paketet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När de säger 28:e, är det datum för leverans eller datumet då de skickar ut den? Skulle vara riktigt skönt med en iPhone 5 i sin hand på fredag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Teliatråden verkar det som att många kommer få sina telefoner levererade i slutet av oktober, även fast de lade beställningen tidigt...

Förhoppningsvis är Telenor bättre på den fronten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...