Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt Iphone 5 från Halebop


Olovnystrom

Rekommendera Poster

Oj vad konstigt inlägget blev.

 

Okej, vilken tid beställde du ungefär?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 96
  • Created
  • Senaste svar

 

@Rstattin

 

 

Min ser precis ut så förutom att det står 2012-09-21, hängde på låset vid 00:00 men hemsidan havererade så jag la min beställning kl 06:00 istället. Jag går från ett Telia kontantkort.

 

/Paul

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svar från Halebop angående fråga om hastighet...

 

Min fråga:"Jag vill bara att ni bekräftar att det ingår surf upp till 40 Mbit i mitt abonemang Rubbet som jag precis tecknat (som det står när man beställer en iPhone 5 med Rubbet för 249kr/mån). Jag har nämligen läst ngt om att man endast har en maxhastighet på 10Mbit/s med Rubbet och att man behöver teckna Rubbet Stor för att få 40Mbit/s."

Halebops svar:"Om man beställer en iPhone 5 med Halebop rubbet då är det 40 Mbit/s surf på abonnemanget. Om man väljer en annan telefon då är det 10 Mbit/s."

Låter bra tycker jag! =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 32 gb svart, med Rubbet. Genom alla beställningssteg lovades jag 32 mbit/s i 3g och 40 i 4g, men när jag väl lagt ordern och kollar på hela avtalet så står det att det bara ingår 10 mbit/s i rubbet och 40 i rubbet stor. Har nu skrivit till halebop och bifogat massa bilder och dylikt för att styrka mitt påstående.. Jag vill ha det jag beställt och kommer gå till KO och anmäla för falsk marknadsföring om de inte ger mig det.

 

Fått något svar?

 

[edit: sidan var lite seg på att uppdatera så hann inte se Sirius svar. Fick du samma?]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope

 

Jag har inte heller fått nå sms

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite roligt att Telia gått ut med datum och information till sina kunden medan Halebop, som går under samma nät/koncern eller hur de nu är kopplade till varandra, inte har fått någon information alls. Dåligt tycker jag! Alla på chatten säger olika saker också. Vissa menar att man inte kommer få telefonen den 28:e för det är då dom får in dem. Jag trodde leveransdatumet av iPhone 5 var den 28:e inte att den ska komma till leverantörerna då. I honestly can't with their bullshit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte heller fått något SMS eller annan avisering. Jag tror att telefonerna komm 28/9 till Halebop, sen skickar de ut dom efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite roligt att Telia gått ut med datum och information till sina kunden medan Halebop, som går under samma nät/koncern eller hur de nu är kopplade till varandra, inte har fått någon information alls. Dåligt tycker jag! Alla på chatten säger olika saker också. Vissa menar att man inte kommer få telefonen den 28:e för det är då dom får in dem. Jag trodde leveransdatumet av iPhone 5 var den 28:e inte att den ska komma till leverantörerna då. I honestly can't with their bullshit.

 

Jag har fattat det som att vi som fick iväg beställningen på första leveransen skall få hem sin telefon den 28:e

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte lite roligt att Telia gått ut med datum och information till sina kunden medan Halebop, som går under samma nät/koncern eller hur de nu är kopplade till varandra, inte har fått någon information alls. Dåligt tycker jag! Alla på chatten säger olika saker också. Vissa menar att man inte kommer få telefonen den 28:e för det är då dom får in dem. Jag trodde leveransdatumet av iPhone 5 var den 28:e inte att den ska komma till leverantörerna då. I honestly can't with their bullshit.

 

Håller med.. riktigt dåligt är det! Skrev på Halebops facebooksida och frågade dom hur det kommer sig att inte vi får något datum för beräknad leverans som alla andra fått som beställt från andra operatörer har fått, men fick inget vettigt svar på frågan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såhär står det på Halebops FAQ på support-sidan:

 

"När kommer leveranserna till er och hur lång väntetid kommer det bli? Hur lång tid tar det innan jag får min IPhone5? När får jag min iPhone5?Vi får in dom på vårt lager den 28 och då kommer vi börja skicka ut till de som har förköpt en iPhone 5. Sen kommer vi leverera löpande till de som har beställt. Håll utkik på halebop.se"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget nytt på Halebop-fronten?

 

Det klagas en del på Telia att kunderna har fått lustiga prognoser på leverans (vilket jag har full förståelse för att det är irriterande) men vi Halebopkunder har ju inte fått någon prognos alls!? Iaf inte jag...

 

hmmm... surt... unsure.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halebop ringde nyss upp mig och sa att min bekräftelse hade gått igenom :) Hon sa att om den var med i första leveransen (som jag hoppas att den är i, beställde kl. 01.50) så skulle den komma inom en vecka och om den var i andra leveransen så skulle den komma om cirkus 3 veckor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, låter som att de skickar ut dem 28/9, ingen ajFåhn till helgen dvs... glare.gif

 

Mm, känns lite surt "/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om man tok-missade första leveransen om man beställde en 16GB svarting runt 0730 tiden på fredag morgon. Vad tror ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undra om man tok-missade första leveransen om man beställde en 16GB svarting runt 0730 tiden på fredag morgon. Vad tror ni?

 

Beror ju på hur många som dom hade inne. Men man kan ju hoppas på att du kommer med i första leveransen :) En kompis beställde runt 12-tiden den 21:a och då han beställde stod inte något om att första leveransen hade tagit slut, som det stog på kvällen på fredagen. Men hon som ringde mig sa att dom inte kunde se om man var med i första leveransen eller inte och jag beställde runt 01:50, direkt då sidan kom upp igen. Men vi håller tummarna yeahbaby.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1348476080[/url]' post='1572304']

Svar från Halebop angående fråga om hastighet...

 

Min fråga:"Jag vill bara att ni bekräftar att det ingår surf upp till 40 Mbit i mitt abonemang Rubbet som jag precis tecknat (som det står när man beställer en iPhone 5 med Rubbet för 249kr/mån). Jag har nämligen läst ngt om att man endast har en maxhastighet på 10Mbit/s med Rubbet och att man behöver teckna Rubbet Stor för att få 40Mbit/s."

Halebops svar:"Om man beställer en iPhone 5 med Halebop rubbet då är det 40 Mbit/s surf på abonnemanget. Om man väljer en annan telefon då är det 10 Mbit/s."

Låter bra tycker jag! =)

 

Du vet väll att dom e fulla av skit? Har själv tjaffsat med dom om d och fick ur dom att d e LTE som förmodligen kommer o ligga på 1800 hz-bandet.Men Halebop/Telia får inte tillgång till d bandet fören nästa år...som för telenor o tele 2!

D va d dom sa till mig iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet väll att dom e fulla av skit? Har själv tjaffsat med dom om d och fick ur dom att d e LTE som förmodligen kommer o ligga på 1800 hz-bandet.Men Halebop/Telia får inte tillgång till d bandet fören nästa år...som för telenor o tele 2!

D va d dom sa till mig iaf...

 

 

 

 

Nu vet jag inte om "fulla av skit" är rätt uttryck, LTE får vi inte här i Sverige (åtminstone inte i år) det är jag helt med på. Men det som gäller här i Telias nät nu är DC-HSDPA vilket har en teoretisk hastighet av 42 Mbit/s. Dvs 3g på uppåttjack citation.gif

 

"Iphone 5 har nämligen även stöd för den ännu snabbare 3g-tekniken dc-hsdpa som ger hastigheter upp till 42 Mbit/s" LÄNK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, det borde ju börja ramla in leveransdatum under morgondagen. Men det är konstigt att de inte vet hur många telefoner de får. Jag menar, Telia verkar ju veta eftersom de kan skicka ut leveransdatum från dag 1 av förorderperioden. Sen om de då haft lite problem, det är en annan sak=) Nästan skönare att inte fått något alls, än att få något som ändras stup i kvarten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett intressant mail nyss :)

 

post-45175-058765700 1348726394_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spännande, jag fick precis detta från supportchatten:

 

Telefonen kommer till Sverige imorgon, vilket innebär att vi skickar ut alla iPhone 5 telefoner då vi får in dom i vårat lager. Tyvärr har vi inget svar om telefonen kommer att skickas ut imorgon eller vid ett senare tillfälle.

 

hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...