Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt iPhone 5 från Telia


Zoonylk

Rekommendera Poster

Tänkte starta en tråd där folk som köpt iPhone 5 från Telia kan diskutera. Vi kan börja med den otroliga segheten när man ska beställa. Jag har nu suttit vaken i ca 1 timme och 20 minuter bara på grund av detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 424
  • Created
  • Senaste svar

Ja, speciellt snabbt gick det ju verkligen inte xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nära att beställa för en halvtimme sen men då kändes det redan för sent och jag bestämde mig för att köa istället. Nu skriver kundsupporten att jag kan avboka förhandsbokningen (något det inte såg ut som i villkoren) så nu beställer jag samtidigt som jag köar.. Hoppas jag inte gör bort mig nu. borstatanderna.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var otroligt segt till en början men efter nån timme lyckades jag få igenom min beställning, dock inte fått nåt bekräftelse mail ännu men det dyker väl upp så småningom antar jag.

 

Beställde en svart 16Gb.

 

Har en fråga också, jag köpte min kontant utan abb och har sen tidigare ett abb hos Telia till min iPhone 4, nämligen "prata på" och tänkte således använda detta till 5an. Valde jag rätt?

För om jag istället hade valt att köpa den med abb så fanns ju bara möjlighet med "flex" som jag kunde se och inga andra abb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog mig 1 timme att få igenom beställningen, men det gick iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var otroligt segt till en början men efter nån timme lyckades jag få igenom min beställning, dock inte fått nåt bekräftelse mail ännu men det dyker väl upp så småningom antar jag.

 

Beställde en svart 16Gb.

 

Har en fråga också, jag köpte min kontant utan abb och har sen tidigare ett abb hos Telia till min iPhone 4, nämligen "prata på" och tänkte således använda detta till 5an. Valde jag rätt?

För om jag istället hade valt att köpa den med abb så fanns ju bara möjlighet med "flex" som jag kunde se och inga andra abb.

 

jag fick bekrätningsmail direkt efter lagd order.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades få i väg en beställning, tror jag, för en stund sedan efter att ha joxat med Telias sajt i över en timme. De hävdade leverans 28/9 när jag väl kom till sista sidan, vad ska man tro om det? Det dök inte upp någon bekräftelsesida, och inget mejl heller än så länge. Undrar om jag verkligen beställt eller inte. Hur brukar det funka med Telia, ni som vet? Jag byter ut min 3G, så det var ett tag sedan jag köpte telefon...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var nära att beställa för en halvtimme sen men då kändes det redan för sent och jag bestämde mig för att köa istället. Nu skriver kundsupporten att jag kan avboka förhandsbokningen (något det inte såg ut som i villkoren) så nu beställer jag samtidigt som jag köar.. Hoppas jag inte gör bort mig nu. borstatanderna.gif

Det är nog min tanke att göra också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni är säkra på att ni har skrivit in er email-adress vid beställningen ska ni ha fått ett bekräftelsemail annars har det inte gått igenom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1348185451[/url]' post='1571062']

Om ni är säkra på att ni har skrivit in er email-adress vid beställningen ska ni ha fått ett bekräftelsemail annars har det inte gått igenom.

 

Jag är säker på att jag skrev in e-mail adressen men har inte fått nåt mail ännu ca 1timme efter order. Däremot fick jag ett beställningsnummer på sista sidan i beställnings processen så jag räknar med att ordern har gått igenom. Annars skulle man väl aldrig fått ett nummer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är säker på att jag skrev in e-mail adressen men har inte fått nåt mail ännu ca 1timme efter order. Däremot fick jag ett beställningsnummer på sista sidan i beställnings processen så jag räknar med att ordern har gått igenom. Annars skulle man väl aldrig fått ett nummer?

 

Vem vet. Systemet fungerade ju trots allt inte helt felfritt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte ens något beställningsnummer, och inget mejl ännu, 1.5 timmar efter beställning. Gick in och testade att göra om beställningen, men då säger den att jag har mer än 90 dagar bindningstid kvar. Det skulle ju tyda på att den första beställningen gick igenom, eftersom min förra bindningstid gick ut för över två år sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick inte Telias sida att fungera under hela den första timme så jag fick gott vänta nästan till 02:00 innan jag lyckades få igenom en beställning. Surt..Men nu e den beställd iaf.......Till frun i huset. Haha.Jag köper en senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställt en svart 64 GB. Jag är dock lite skeptisk till att den (alla modeller) står som i lager och är beräknad att levereras den 28/9...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick nu ett leverans sms av Tela där det står att min iPhone 5 64gb Svart kommer att levereras 1 oktober

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en fråga också, jag köpte min kontant utan abb och har sen tidigare ett abb hos Telia till min iPhone 4, nämligen "prata på" och tänkte således använda detta till 5an. Valde jag rätt?

För om jag istället hade valt att köpa den med abb så fanns ju bara möjlighet med "flex" som jag kunde se och inga andra abb.

 

Om du ska köpa den utan abonnemang, så vet jag inte varför du köper den låst via telia när du kan köpa den olåst på Apple.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I min status från Telia står det leverans den 28 sep, men också väntar på lagerleverans. Ser lite skumt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, fick oxå leveransbesked 1/10 trots att jag tyckte det gick rätt snabbt med beställningen, bekräftelsemailet kom 00:18. Hur snabb var du Cerb som fick leveransbesked 28/9? Visserligen bara en helg mellan 28/9 och 1/10, men ändå...:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick ett sms i min iphone . Bara klicka på 2 ställen. Fick sen svar på 1 minut att beställningen var klar.

Smidigaste köp jag nånsin varit med om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, fick oxå leveransbesked 1/10 trots att jag tyckte det gick rätt snabbt med beställningen, bekräftelsemailet kom 00:18. Hur snabb var du Cerb som fick leveransbesked 28/9? Visserligen bara en helg mellan 28/9 och 1/10, men ändå...:)

Inte jätte snabb, men det hänger ju lite på posten och vart man bor också. Alla skickas ju samtidigt sen är det ju upp till posten att hinna leverera. Vart bor ni som fått 1 okt som besked?

Beställde förövrigt en svart 32GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jätte snabb, men det hänger ju lite på posten och vart man bor också. Alla skickas ju samtidigt sen är det ju upp till posten att hinna leverera. Vart bor ni som fått 1 okt som besked?

Beställde förövrigt en svart 32GB.

 

bor i luleå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bor i luleå

 

Kan vara förklaringen till att du fått 1 okt som besked. Vet förvisso inte vart telias huvudlager ligger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick oxå lev.datum 1:a Okt på båda min beställningar. Är i New York nu så man får väl bege sig ut å klämma på telefonen under dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...