Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det någon anledning att behålla Growl med OS 10.8.X?


MrUniverse

Rekommendera Poster

Som rubriken lyder, finns det någon anledning att behålla Growl med OS 10.8.X?

Notification center verkar täcka alla behov eller har jag missat något användningsområde där Growl fortfarande är bättre?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle väl vara om tredjepartsappar inte fixar stöd för Notification center. Än så länge hittar jag bara Apples egna appar i inställningarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kan ha helt fel men jag tyckte jag läste någonstans att det är bara appar som säljs i Mac App Store som kan utnyttja Notification Center.

Rätta mig gärna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen "Hiss" är ett bra komplement! Samma utseende på notiserna, lägger sig i notification center osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Growl behövs för de applikationer som inte stödjer Notiser.. Men har man inga sådana applikationer ja då finns det ju ingen anledning att ha kvar Growl. Det finns än så länge inte så många tredjepartsapplikationer som har hunnit med att införliva stöd för Notiser. I min egen dator är det än så länge bara Scrivener, som enda icke-Apple program, som stödjer Notiser. Och det känns ju rätt överflödigt att just det programmet stödjer Notiser, men det är ju istället för Growl då. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ha helt fel men jag tyckte jag läste någonstans att det är bara appar som säljs i Mac App Store som kan utnyttja Notification Center.

Rätta mig gärna :)

 

Då rättar jag dig gärna. :) Jag har Scrivener som är köpt direkt från utvecklaren, och den stödjer Notiser.

Nu finns Scrivener även i Mac App Store, men det är inte App Store-versionen jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...